Αρχική

 

Βιβλία

 

Δημοσιεύσεις

 

Σκέψεις

 

Εκδηλώσεις

 

Βιογραφικό

 

Επικοινωνία

 

Άρθρο της Παναγιώτας Π. Λάμπρη:

COVID-ολογίες (Μέρος πρώτο), (8-8-2020)

 

Δημοσιεύτηκε: Προσωπική σελίδα στο fb, (8-8-2020).

Εφημερίδα "Ηχώ της Άρτας", 25-8-2020, σ. 1.

 

   Κι εκεί που θαρρούσαμε πως ζούμε σε εποχή ορθολογισμού, αμφισβητείται η επιστήμη και πιάσανε δουλειά οι καφετζούδες! Έτσι, ενώ χιλιάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους ή ασθενούν από COVID-19 παγκοσμίως, για μέρος δημοσιεύσεων του διαδικτύου, αλλά και για ικανή μερίδα των συμπολιτών μας, και όχι μόνο, ο ιός με την κορώνα δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία τη δική τους, των οικείων τους ή των υπολοίπων! Όλα είναι της φαντασίας κυβερνώντων και επιστημόνων ανά την υφήλιο, οι οποίοι, άκουσον άκουσον, επιθυμούν την καθυπόταξη των πολιτών μέσω της χρήσης μάσκας, λες, και είχαν χαθεί οι άλλοι τρόποι καθυπόταξης και η μάσκα είχε απομείνει!

   Έλεος, αδέλφια! Αν αυτή είναι η άποψή σας, μπορείτε να την έχετε, αλλά δεν μπορείτε να κινείστε μη λαμβάνοντας καμία προστασία και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή συνανθρώπων σας! Αυτό τουλάχιστον υπαγορεύει η ελάχιστη ατομική και συλλογική ευθύνη! Και τα επαναστατικά «πώς θα βγάλουμε το καλοκαίρι χωρίς πανηγύρια!», «μας έκλεισαν τις εκκλησίες τη Λαμπρή, θα μας τις κλείσουν και τον Δεκαπενταύγουστο, αυτοί οι άθεοι!», «δεν υπάρχει κορωνοϊός, μόνο μαγκιά και αλκοόλ!» και άλλα όμοια, καλά είναι, αλλά επικίνδυνα, δεν νομίζετε; Πόσο μάλλον, που ο συνωστισμός αποτελεί βασική αιτία μετάδοσης του ιού, από τον οποίο η χώρα μας δρέπει ήδη τα αποτελέσματα της μη τήρησης των προβλεπόμενων από την πολιτεία σχετικών κανόνων!

    Και με όλον τον σεβασμό για το θρησκευτικό πιστεύω του καθενός, με εξέπληξε δυσάρεστα η χαλαρότητα, την οποία παρατήρησα σε κάποια μονή, πριν λίγες μέρες, όπου οι προσκυνητές κινούνταν χωρίς μάσκα, δεν τηρούσαν τις αναγκαίες μεταξύ τους αποστάσεις και φιλούσαν τις εικόνες, τις οποίες, όσο ήμουν εκεί φορώντας τη μάσκα μου, δεν είδα κάποιον να φροντίζει για την απολύμανσή τους! Εντάξει, πολλοί αποδέχονται πως η πίστη είναι πάνω από την επιστήμη, να το δεχθώ, αλλά η επιστήμη μιλά με αποδείξεις, ενώ η πίστη; Το βεβαιώνει ευθαρσώς ο Απόστολος Παύλος πως «Πίστις εστίν, ελπιζομένων υπόστασις, πραγμάτων έλεγχος ου βλεπομένων» (Εβρ. ια΄ 1).

   Επομένως, καιρός να παραμεριστούν οι συνωμοσιολογίες και η αντίσταση στη χρήση της μάσκας, αλλά και όλων των άλλων μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό, και ως πολίτες δημοκρατικοί, πολίτες με ευθύνη δηλαδή, να αποδείξουμε πως δεν είμαστε αγέλη, η οποία άγεται και φέρεται από ανυπόστατες και στερούμενες επιστημονικής τεκμηρίωσης δημοσιεύσεις, αλλά σκεφτόμαστε και αποφασίζουμε λαμβάνοντας υπόψη το ατομικό και το συλλογικό συμφέρον!  

 

Σχόλια: Ξανθή Παπακανέλλου: Υπέροχο!!!

Βίκυ Κερτεζίτη: Ακριβώς!!!

Σοφία Μάνου: Καλησπέρα, τέλειο!!!

Αντώνιος Σιώζος: Δυστυχώς, πολλοί πιστεύουν ότι ο Άδωνις και ο Χαρδαλιάς έχουν μετοχές στις βιοτεχνίες παραγωγής μασκών.

Εγώ: Ναι, υπάρχουν κι αυτοί, οι οποίοι, για να δικαιολογήσουν τη στάση τους, κατηγορούν άλλους!

Μίμης Σκαναβής: Καλημέρα, αγαπητή Παναγιώτα. Διάβασα την αγωνία σου και ένιωθες τους σφυγμούς της πανικόβλητης κοινωνίας.

Δικαίωσες σαν Ελληνίδα ορθόδοξη αυτά που περιέγραψες. Βρισκόμαστε στο θέλημα του θεού. Μόνο πίστη προσευχή και επαγρύπνηση

χρειαζόμαστε. Η Παναγιά που την γιορτάζουμε στις ημέρες μας να μας προστατεύει και με ελπίδα να αξιωθούμε να ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ

την ουράνια ικανοποίηση μας. ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ!!!

Εγώ: Ευχαριστώ πολύ! Οι άνθρωποι, εκτός από την πίστη, οφείλουν να εμπιστεύονται και την κοινή λογική! Να είστε καλά! Καλό

Δεκαπενταύγουστο!

Διαμάντω Κίτσου: Δυστυχώς, Γιώτα, κυκλοφορούν πολλές τετοιες αντιεπιστημονικές θεωρίες. Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!!!

Παναγιώτα Σμυρλή: Μπράβο, Παναγιώτα! Έτσι είναι!

Γεώργιος Γεωργόπουλος: Προχθές στην ορκωμοσία νέων υπουργών όλοι φορούσαν μάσκα εκτός του ανωτάτου ιερατείου!!!!

Αυτά βλέπουν οι θρησκόληπτοι απαξιώνοντας την επιστήμη και γίνονται θύματα της συνωμοσιολογίας.

Εγώ: Καλημέρα, Γιώργο! Δυστυχώς, έτσι έχουν τα πράγματα! Φυσικά, από τη συνωμοσιολογία δεν έχουν πληγεί μόνο οι θρησκόληπτοι!

Να είσαι καλά! Σε χαιρετώ!

Παναγιώτης Χαλούλος: (γελοιογραφία Αρκά) "Μάσκα;... Όχι, βέβαια! Δεν μπορεί νκανένας να μου στερήσει το δημοκρατικό

μου δικαίωμα να μεταδώσω τον ιό!

Εγώ: Καλημέρα, Παναγιώτη! Καίριο το σκίτσο! Να είσαι καλά!

Γεώργιος Ραβανίδιης: (1)Από όλα όσα λέγονται και κυκλοφορούν από τους διαφωνούντες, το δυσκολότερο να σχολιαστεί είναι

το θέμα της θείας μετάληψης. Ενώ τα επιστημονικά, πολιτικά, οικονομικά κλπ θέματα μπορεί να αναλυθούν, αυτό το θέμα, ως θέμα

θρησκευτικής πίστης, πως αναλύεται; Τι ισχύει εδώ; Λέγονται τόσα και τόσα, αλλά τι συμπέρασμα προκύπτει;

Εγώ: Καλημέρα, Γιώργο! Δεν μπορώ να απαντήσω εδώ για μεταφυσικά θέματα, διότι είναι ζήτημα πίστης! Πάντως, για το θέμα που

θίγεις και οι απόψεις των καθ' ύλην αρμόδιων, αν μπορώ να τους αποκαλέσω έτσι, διίστανται!

Γ. Ρ.: (2) Καμιά αντίρρηση.Κι εγώ έτσι το βλέπω.Οι ερωτήσεις μου θα ήθελα να δείξουν ότι υπάρχει και το ανθρώπινο δικαίωμα της πίστης,

που δε μπορεί να αναλυθεί όπως τα υπόλοιπα.

Εγώ: Εννοείται! Όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι σεβαστά!

Άννα Ζανίκα: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Κάλλυ Νικολάου: Μερικοί (κυριολεκτικά) παράγουν αντισώματα για την ευθύνη!!!

Εγώ: Δύσκολη υπόθεση η ανάληψη ευθύνης!

Σωτηρία Μπαϊλού: Το πιο δυσάρεστο είναι ότι αυτή η νοοτροπία διέπει τον σύγχρονο Έλληνα σε κάθε τομέα της ζωής του. Φαίνεται

ότι είμαστε λαός πολύ κομπλεξικός για να θέλουμε να εναντιωθούμε σε κάθε μέτρο και νόμο. Τουλάχιστον υπάρχουν και άνθρωποι

σκεπτόμενοι όπως εσείς, ελπίζω να είναι περισσότεροι από όσο υπολογίζω!

Εγώ: Καλησπέρα, Σωτηρία μου! Σ' ευχαριστώ πολύ! Υπάρχει, δυστυχώς, σε μια μερίδα των πολιτών η στρεβλή άποψη πως η

παραβίαση των νόμων συνιστά μορφή ελευθερίας! Και παραβλέπουν την απόφανση του Ηράκλειτου που λέει πως "Ο λαός πρέπει

να υπερασπίζεται τον νόμο σαν να είναι το τείχος της πόλης"! Διότι όπου δεν εφαρμόζονται οι νόμοι επικρατεί αναρχία με ό,τι αυτή

συνεπάγεται για μια πολιτεία. Είναι χαρακτηριστικό αυτό, το οποίο αναφέρει ο μαθηματικός Σερήνος ο Αντιονεύς (4ος αι. π.Χ.):

"Οι Πέρσες είχαν ένα νόμο σύμφωνα με τον οποίο, όταν πέθαινε ο βασιλιάς, επικρατούσε για πέντε μέρες ανομία, για καταλάβει ο

κόσμος πόσο άξιος ήταν ο βασιλιάς και πόσο χρήσιμοι είναι οι νόμοι."