Δημοτικό Σχολείο Ανέζας, 471 50, Ανέζα
Στόχοι:
- -Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται.
- -Να μάθουν να διαχωρίζουν τις έννοιες προγραμματιστής (Cody) και εκτελεστής εντολών (Roby).
- -Να μάθουν τι σημαίνει εντολή.
- -Να μάθουν την αξία της της ακολουθίας των εντολών στην επίλυση προβλημάτων.
- -Να μάθουν να εκτελούν εντολές ακολουθώντας έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό βασισμένο στη σκέψη.
Υλικά: -Χαρτοταινία
- -κάρτες Cody Roby
- -10 φωτογραφίες με είδη διατροφής
Ρόλοι: -5 ομάδες
- -5 μαθητές, ένας από κάθε ομάδα, που υποδύονται τον Roby
- -Οι υπόλοιποι μαθητές κάθε ομάδας που υποδύονται τον Cody
Περιγραφή: Φτιάχνουμε 5 μεγάλα τετράγωνα (ομάδες) στον αύλειο χώρο του Σχολείου χρησιμοποιώντας τη χαρτοταινία και τα χωρίζουμε σε 6×6 μικρότερα τετράγωνα το καθένα. Κάθε ομάδα αντιπροσωπεύει μια κατηγορία στην πυραμίδα της διατροφής (Βάση-υδατάνθρακες, 2η λαχανικά, 3η κ.ο.κ.). Σε 10 τετράγωνα κάθε ομάδας που βρίσκονται στην ίδια ακριβώς θέση, τοποθετούμε ίδιες φωτογραφίες που απεικονίζουν είδη διατροφής 2 από κάθε κατηγορία ( υδατάνθρακες, λαχανικά, φρούτα, κρέας-ψάρια-γαλακτοκομικά, γλυκά-βούτυρο).
Σε κάθε ομάδα ένας μαθητής αναλαμβάνει τον ρόλο του Roby (ρομπότ) και οι υπόλοιποι είναι οι Cody (προγραμματιστή). Οι Cody χρησιμοποιώντας τις κάρτες που δείχνουν κατεύθυνση ( εμπρός, αριστερή στροφή, δεξιά στροφή) θα φτιάξουν έναν κώδικα προκειμένου ο δικός τους Roby να βρει και να πάρειτις σωστές 2 φωτογραφίες που θα αντιστοιχούν στην κατηγορία τους στην πυραμίδα της διατροφής.
Νικήτρια θα είναι η ομάδα που πιο γρήγορα και βρει και θα πάρει τις σωστές φωτογραφίες για να τις τοποθεσήσεις στη θέση τους.
Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της EU Code Week Greek Autumn School 2021.