Cody Roby – πυραμίδα της Διατροφής

Δημοτικό Σχολείο Ανέζας, 471 50, Ανέζα

Στόχοι:

  1. -Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται.
  2.  -Να μάθουν να διαχωρίζουν τις έννοιες προγραμματιστής (Cody) και εκτελεστής εντολών (Roby).
  3.   -Να μάθουν τι σημαίνει εντολή.
  4.  -Να μάθουν την αξία της της ακολουθίας των εντολών στην επίλυση προβλημάτων.
  5.  -Να μάθουν να εκτελούν εντολές ακολουθώντας έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό βασισμένο στη σκέψη.

Υλικά:  -Χαρτοταινία

  1.         -κάρτες Cody Roby
  2.         -10 φωτογραφίες με είδη διατροφής

Ρόλοι:  -5 ομάδες

  1.         -5 μαθητές, ένας από κάθε ομάδα, που υποδύονται τον Roby
  2.         -Οι υπόλοιποι μαθητές κάθε ομάδας που υποδύονται τον Cody

Περιγραφή: Φτιάχνουμε 5 μεγάλα τετράγωνα (ομάδες) στον αύλειο χώρο του Σχολείου χρησιμοποιώντας τη χαρτοταινία και τα χωρίζουμε σε 6×6 μικρότερα τετράγωνα το καθένα. Κάθε ομάδα αντιπροσωπεύει μια κατηγορία στην πυραμίδα της διατροφής (Βάση-υδατάνθρακες, 2η λαχανικά, 3η κ.ο.κ.). Σε 10 τετράγωνα κάθε ομάδας που βρίσκονται στην ίδια ακριβώς θέση, τοποθετούμε ίδιες φωτογραφίες που απεικονίζουν είδη διατροφής 2 από κάθε κατηγορία ( υδατάνθρακες, λαχανικά, φρούτα, κρέας-ψάρια-γαλακτοκομικά, γλυκά-βούτυρο).

Σε κάθε ομάδα ένας μαθητής αναλαμβάνει τον ρόλο του Roby (ρομπότ) και οι υπόλοιποι είναι οι Cody (προγραμματιστή). Οι Cody  χρησιμοποιώντας τις κάρτες που δείχνουν κατεύθυνση ( εμπρός, αριστερή στροφή, δεξιά στροφή) θα φτιάξουν έναν κώδικα προκειμένου ο δικός τους Roby να βρει και να πάρειτις σωστές 2 φωτογραφίες που θα αντιστοιχούν στην κατηγορία τους στην πυραμίδα της διατροφής.

Νικήτρια θα είναι η ομάδα που πιο γρήγορα και βρει και θα πάρει τις σωστές φωτογραφίες για να τις τοποθεσήσεις στη θέση τους.

Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της EU Code Week Greek Autumn School 2021.