Το παιχνίδι και ο κυρίαρχος ρόλος του στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο είναι το «πρώτο σχολείο του παιδιού», η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, ωστόσο  δεν έχει αυστηρά δομημένο πρόγραμμα, πρακτικές και μεθόδους, όπως οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

 Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.

  Προτεραιότητα στο Νηπιαγωγείο δίνεται στην ενεργητική βιωματική συνεργατική μάθηση διαμέσου του παιχνιδιού. Το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών (ΔΕΠΠΣ- Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου).

Οι Νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του  προγράμματος , λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο καθώς και την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης Νηπιαγωγείου, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/246287_mytheymata-kai-alitheies-gia-nipiagogeio-nipiagogeio-den-sholeiopoiei-ta-paidia

Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου


Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

1. Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

2. Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση του εκπαιδευτικού να παρέχει τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες στους μαθητές του σχολείου του.

Τα παραπάνω ορίζει παλαιότερο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας το οποίο εξακολουθεί να ισχύει, ενώ δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:

Α. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθντών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν.

Β. Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

Πρόσκληση σε Χριστουγεννιάτικη γιορτή!

Με χαρά σας προσκαλούμε…

Πρόσκληση για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή με τίτλο «Τι συνέβη στη στολή του Άι -Βασίλη»

Στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του 2/Θ Νηπιαγωγείου Σάμης Κεφαλληνίας με τίτλο «Τι συνέβη στη στολή του Άι – Βασίλη;» που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19/1/2018 και ώρα 17:00 μμ.

Μετά το τέλος της γιορτής ο Άι Βασίλης θα μοιράσει δώρα στα παιδιά του Νηπιαγωγείου και θα ακολουθήσει μπουφές με λιχουδίτσες γλυκές και αλμυρές από τα χεράκια των μαμάδων!

Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα του Νηπιαγωγείου.


Την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.  Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής  και διδακτικής  υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

Αντίστοιχη παρέμβαση γίνεται και στα τμήματα των μαθητών Λυκείου, με σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.

Προσεγγίζοντας τη Θεματική Ενότητα : Φθινόπωρο

Η θεματική ενότητα του Φθινοπώρου προσεγγίστηκε με αφορμή το «Τραγούδι του Φθινοπώρου»

(Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης. Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης. Δίσκος: Τέσσερις εποχές και μια συγγνώμη.)

Αμέσως μετά την ακρόαση του τραγουδιού, τα νήπια εργαζόμενα σε ζευγάρια, απέδωσαν ζωγραφικά στο tuxpaint τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου, όπως τα εντόπισαν από το τραγούδι.

Στη συνέχεια τα νήπια αποφάσισαν να φτιάξουν την κούκλα της τάξης μας που την ονόμασαν Φθινοπωρούλα.

Η κούκλα της τάξης, η Φθινοπωρούλα!

Στο τέλος των δράσεων τα παιδιά συμπλήρωσαν το σταυρόλεξο των τεσσάρων εποχών.

«Χριστουγεννιάτικα μπερδέματα» -Χριστουγεννιάτικη Γιορτή Νηπιαγωγείου Σάμης 2017

Μια ιστορία θα σας πω , πολύ χαριτωμένη, μια ιστορία μαγική γλυκιά σαν παραμύθι….

Παραμονή Πρωτοχρονιάς απόψε το βράδυ κι ο Άγιος Βασίλης με την Αγιοβασιλίνα, που είναι πολύ αγαπημένο ζευγάρι, φορτώνουν με προσοχή το έλκηθρο με τα δώρα για να ξεκινήσει με το καλό ο Άγιος Βασίλης το ταξίδι του….

Η ιστορία μας θα έχει:

  • Κέφι
  • Γέλιο
  • Ανατροπές
  • Περιπέτεια


Η αλήθεια να λέγεται…..

Η αγάπη αυτού του ζευγαριού αντέχει στο χρόνο. Μα σαν να μου φαίνεται πως  απόψε το βράδυ κάτι δεν πάει καλά. Γιατί ενώ αυτοί φορτώνουν αμέριμνοι το έλκηθρο, τρεις μάγισσες μικρές έχουν σκοπό να σπείρουν ανάμεσά τους τον τσακωμό και τη διχόνοια. Τι λέτε άραγε; Θα τα καταφέρουν;

Καλώς ήρθατε στη γιορτή μας!

Καλημέρα κόσμε!

Καλώς ήλθατε στο WordPress. Αυτή είναι η πρώτη σας άρθρο (post). Επεξεργαστείτε το ή διαγράψτε το και στη συνέχεια ξεκινήστε να γράφετε.