Γιατί σκουληκότρυπα;

Σκουληκότρυπα λοιπόν. Έχει σχέση με τα σκουλήκια… και τις τρύπες τους; Αν αυτό νομίζετε, δυστυχώς κάνετε λάθος. Αλλά δεν είστε οι μόνοι. Το ίδιο έπαθα κι εγώ. Να λοιπόν πώς έγινε.

Πρωί στο σχολείο. Μπαίνω στην τάξη. Τετάρτη Δημοτικού. Ένας μαθητής μου σηκώνει το χέρι και με ρωτάει: <<Κυρία, ξέρετε τι είναι οι σκουληκότρυπες;>>.          – Νομίζω ότι είναι οι τρύπες που κάνουν τα σκουλήκια, του απαντώ.

Ευτυχώς που χρησιμοποίησα το ρήμα «νομίζω» και όχι κάποιο άλλο που θα βροντοφώναζε τη βεβαιότητά μου. Ο μαθητής μου γυρίζει και με κοιτάζει με εκείνο το – δεν πας καλά κυρία – βλέμμα του και μου λέει: << Όχι αυτές, κυρία. Στο διάστημα εννοώ!>>. Και μένω ενεή! Και απαντώ: <<Δεν ξέρω. Θα ψάξω και θα σας πω αύριο>>.

Έτσι κι έγινε. Και μάθαμε κι εγώ και τα παιδιά τι είναι οι σκουληκότρυπες.

Για μια απλή οπτική εξήγηση της σκουληκότρυπας, σκεφτείτε τον χωρόχρονο να απεικονίζεται σαν μία δισδιάστατη επιφάνεια. Αν αυτή η επιφάνεια καμπυλωθεί διαμέσου μιας τρίτης διάστασης, μας δίνει μια εικόνα της σκουληκότρυπας σαν μια «γέφυρα» που ενώνει δύο σημεία του χωροχρόνου.

Να μια φωτογραφία.

και ένα ενδιαφέρον βίντεο… εδώ (δυστυχώς είναι στα αγγλικά) κι εδώ (για περισσότερες πληροφορίες).

Μια σκέψη στο “Γιατί σκουληκότρυπα;”

  1. Αυτή η μοναδική αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητή και δασκάλου, η οποία ξεκινάει από μια απλή ερώτηση και δεν περιορίζεται σε ένα απλό θα μάθουμε άλλη στιγμή μπορεί να χτίσει τις βάσεις για την αγάπη των παιδιών για γνώση!!

Αφήστε μια απάντηση