Alice Lab 1

Εργαστήριο 1ο, Alice


Εκφώνηση

Να σχεδιάσετε στην Alice μια εφαρμογή όπου στη σκηνή θα υπάρχει ένα bluebird και ένα bunny. Το bluebird θα κοιτάξει το bunny και θα πεί ?Γειά σου Λαγέ! Τι κάνεις;?. Στη συνέχεια το bunny θα κοιτάξει το bluebird και θα πει ?Πολύ καλά! Ευχαριστώ!?

Βήματα Επίλυσης

Πρώτο Βήμα, Δημιουργία νέου project

? Αρχικά, εμφανίζεται το πρώτο πλαίσιο διαλόγου ?Select Project? όπου έχει 4 tabs (1-Templates, 2-My Projects, 3-Recent, 4-File System)
? Να επιλέξετε ένα template π.χ. ?GRASS? και μετά να πατήσετε ΟΚ
? Να αποθηκεύσετε την εργασία (File --> Save As) και μετά να δημιουργήσετε έναν κατάλογο όπου θα αποθηκεύσετε τα αρχεία της εργασίας σας.

Δεύτερο Βήμα, Τοποθέτηση του 1ου ηθοποιού στη σκηνή

? Να επιλέξετε το εικονίδιο του ανθρώπου (Biped classes, κλάση με δίποδα)

man

? Από τις επιλογές που παρουσιάζονται (τις βλέπετε όλες με ρολάρισμα του ποντικιού) να επιλέξετε ?new Bunny()?

bunny

?Εμφανίζεται το παράθυρο όπου μπορείτε να δώσετε ένα όνομα στο αντικείμενο (εδώ, να αφήσετε το όνομα που υπάρχει ?bunny?) και πατάτε ΟΚ. Οπότε ο ηθοποιός προστέθηκε στην σκηνή.

Τρίτο Βήμα, Τοποθέτηση του 2ου ηθοποιού στη σκηνή

? Να επιλέξετε ?all classes? και μετά ?Flyer classes? δηλαδή κλάση με πετούμενα. Στη συνέχεια να επιλέξετε το ?new Bluebird()? (να αφήσετε το όνομα ?bluebird?) και πατάτε ΟΚ

bluebird

? Το ?bluebird? τοποθετήθηκε στο κέντρο μαζί με το ?bunny?, το πιάνετε και με την τεχνική drag το σύρετε έτσι ώστε να είναι δεξιά του ?bunny? (αριστερά για εσάς)

scene1

? Να επιλέξετε Αποθήκευση (Save)

Τέταρτο Βήμα, Δημιουργία κώδικα για το bluebird

? Να επιλέξετε  ?this.bluebird? από το instance menu

procedures

? Mετά την επιλογή εμφανίζονται μια σειρά από procedures, και να επιλέξετε το πλακίδιο από το ?orientation??this.bluebird turnToFace target ????. Να τo σύρετε κάτω από το ?do in order? και για target να επιλέξετε το bunny.

turnToFace1

? Να επιλέξετε από το ?say, think? τοthis.bluebird say text ???
και από τις επιλογές του text  να επιλέξετε  ?Custom TextString? και να γράψετε το κείμενο «Γεια σου Λαγέ! Τι κάνεις;»

say1


Πέμπτο Βήμα, Δημιουργία κώδικα για το bunny

? Με τον ίδιο τρόπο να δημιουργήσετε τα παρακάτω πλακίδια

turnToFace2

say2

? Να αποθηκεύσετε την εργασία σας

Τελευταίο Βήμα, Running the code

? Ο κώδικας που έχετε δημιουργήσει παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα

code1

? Tέλος, να επιλέξετε Run, για να τρέξετε την εφαρμογή σας. Μπορείτε επίσης, να επιλέξετε την ταχύτητα τρεξίματος της εφαρμογή σας

1η Ερώτηση

Πώς συντάσσεται η διαδικασία turnToFace;
Απάντηση

turnToFace1

? παράμετρος target: ο ηθοποιός προς τον οποίο θα κινηθεί, π.χ. προς τον ενήλικα
Π.χ. το bluebird να γυρίσει προς το μέρος του bunny

2η Ερώτηση

Πώς συντάσσεται η διαδικασία say;

say1

? παράμετρος text: κείμενο προς εμφάνιση
Π.χ. το bluebird να πει «Γεια σου Λαγέ! Τι κάνεις;»

3η Ερώτηση

Ποια είναι η λειτουργία της δομής do in order;
? Εκτελεί τις διαδικασίες σειριακά (με τη σειρά που δίνονται)

Τέλος