ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΡΥΘΜΟΣ, ΗΧΟΣ, ΧΡΩΜΑΤΑ

 Αρχική σελίδα  Ηλεκτρονική τάξη  Τάξεις  Υλικό  Ενότητες  Μαθήματα

Για αυτό το μάθημα υπάρχει:
1 εργασία
Μονάδες = 3

2ο ΜΑΘΗΜΑ

ΠΟΛΥΡΥΘΜΙΑ

Ο κάθε μουσικός εκτελεστής εκτελεί τον δικό του ρυθμό, ο οποίος είναι διαφορετικός από τους ρυθμούς που εκτελούν οι υπόλοιποι και συνεχώς αυτοσχεδιάζει. Αυτό δημιουργεί ένα πολύπλοκο ρυθμικό αποτέλεσμα.
Στην Αφρικάνικη μουσική, η πολυρυθμία είναι πολύ συνηθισμένη τεχνική!
Στο παρακάτω βίντεο, μουσικοί εκτελεστές κρουστών παίζουν πολυρυθμικά. Δεν ξεκινούν να παίζουν όλοι μαζί αλλά διαδοχικά. Τα περισσότερα όργανα είναι αφρικάνικης προέλευσης!

Polyrhythms African


Είναι αλήθεια ότι κάθε Drummer πάντα κάνει πολυρυθμία!
Το αριστερό πόδι χτυπά ένα ρυθμικό σχήμα το οποίο συνεχώς επαναλάμβάνεται, το δεξί χτυπά ένα άλλο ρυθμικό σχήμα και σαν να μην έφταναν αυτά, κάθε χέρι του κάνει διαφορετικό ρυθμικό σχήμα και όλα αυτά επαναλαμβάνονται συνεχώς!
Μπορείς να το κάνεις χωρίς να μπερδευτείς? Δείτε ένα παράδειγμα πολυρυθμίας στα Drums, στο παρακάτω βιντεάκι. Μην σας νοιάζει τι λέει, έτσι κι αλλιώς τα λέει στα Αγγλικά, δείτε μόνο τι κάνει!

Polyrhythms on Drums




ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ:
Μονάδες = 3

Τίτλος:
ΓΙΟΡΤΗ ΜΠΑΝΑΝΑΣ
Δημιουργία ομαδικής πολυρυθμικής σύνθεσης.
Για αυτή την εργασία η ομάδα πρέπει να έχει τουλάχιστον 3 άτομα.

Περιγραφή:

1ο Βήμα:
Η ομάδα πρέπει να συναντηθεί σε ήσυχο χώρο και να ζητήσει την επίβλεψη ενήλικου.

2ο Βήμα:
Εύρεση κατάλληλων υλικών:
ΤΙ ΘΑ ΧΤΥΠΑΤΕ
Η επιφάνεια ή το αντικείμενο που θα χτυπάτε, πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μην σπάει,να μην γρατζουνιέται, να μην χαλάει,να μην υπάρχει κίνδυνος να πεταχτούν κομμάτια και να μην είναι ένα αντικείμενο που οι γονείς δεν θα ήθελαν να χτυπάτε και να μην είναι κάτι που μπορεί να πέσει και να κάνει ζημιά στα πόδια σας ή στο πάτωμα. Να μην είναι κοφτερό ή αιχμηρό και να μην είναι γυάλινο ή από υλικό που αν ραγίσει θα σας κόψει. Αν χτυπάτε την επιφάνεια ενός γραφείου ή τραπεζιού φροντίστε να μην έχει πάνω Lap top, οθόνες ή άλλες ευαίσθητες συσκευές ή αντικείμενα που μπορεί να πέσουν ή να χαλάσουν από τις δονήσεις. Για μεγαλύτερη ασφάλεια, προτείνουμε να χτυπάτε κάποιο κρουστό μουσικό οργανάκι.

ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΤΟ ΧΤΥΠΑΤΕ

Αν χτυπάτε το αντικείμενο με τα χέρια, φροντίστε ώστε να χτυπάτε με μικρή δύναμη και να μην πονάει. Αν χτυπάτε το αντικείμενο με κάτι που κρατάτε στο χέρι σας, φροντίστε ώστε αυτό να μην είναι κοφτερό ή αιχμηρό και να μην σπάει, να μην γρατζουνιέται, να μην χαλάει, να μην υπάρχει κίνδυνος να πεταχτούν κομμάτια και να μην είναι ένα αντικείμενο που οι γονείς δεν θα ήθελαν να χτυπάτε και φυσικά να χτυπάτε με μικρή δύναμη και να μην είναι γυάλινο ή από υλικό το οποίο αν ραγίσει θα σας κόψει. Επίσης φροντίστε να μην πεταχτεί από το χέρι σας και χτυπήσει η τραυματίσει κάποιον ή γίνει κάποια ζημιά! Προτείνουμε να χτυπάτε με ένα μολύβι χωρίς αυτό να φτάνει στο ύψος του προσώπου σας.

3ο Βήμα:
ΠΩΣ ΘΑ ΧΤΥΠΑΤΕ

Το ένα μέλος της ομάδας πρέπει να χτυπά συνεχώς τόσο αργά όπως αλλάζουν τα δευτερόλεπτα σε ένα ρολόϊ. Για βοήθεια αυτό το μέλος, πριν ξεκινήσει, αν θέλει μπορεί να βάλει για λίγο κοντά στο αυτί του ένα ρολόϊ με δείκτες και να ακούσει. Η ομάδα πρέπει να συνεδριάσει και να αποφασίσει τους ρυθμούς που θα χτυπάει ο καθένας στην ομάδα. Οι ρυθμοί δεν πρέπει να είναι οι ίδιοι, άλλος μπορεί να είναι πιο γρήγορος και άλλος πιο αργός, πρέπει να φανταστείτε ότι ζείτε στη ζούγκλα και προσπαθείτε να κάνετε ένα ωραίο αφρικάνικο τραγούδι για την "γιορτή της μπανάνας". Γι αυτό πρέπει να σκεφτείτε ένα αφρικάνικο όνομα για τον εαυτό σας και να ξεχάσετε για λίγο τα αληθινά ονόματά σας, αυτά τα ονόματα πρέπει να τα γράψετε σε ένα χαρτί. Τέλος πρέπει να σημειώσετε σε μια κατάσταση, ποιος θα ξεκινήσει πρώτος, ποιος δεύτερος, τρίτος... κλπ.

4ο Βήμα:

Μετά από λίγα χτυπήματα του πρώτου μέλους, θα ξεκινήσει να χτυπά και το δεύτερο μέλος στην κατάσταση. Όμως ο πρώτος δεν θα σταματήσει, θα συνεχίσει τον ρυθμό του μαζί με τον δεύτερο. και έτσι θα 5ο Βήμα:
Μετά από λίγο, θα ξεκινήσει το τρίτο μέλος ενώ οι προηγούμενοι θα συνεχίζουν τον ρυθμό τους... κλπ..

6ο Βήμα:

Κάντε αρκετές πρόβες ώστε να εξασκηθείτε και να μπορείτε να το παρουσιάσετε για να το ηχογραφήσουμε στην τάξη.
Αν τα αντικείμενα που χρησιμοποιήσατε είναι φορητά, φέρτε τα μαζί σας.
Αν όμως μπορείτε μόνοι σας να κάνετε ηχογράφηση, τότε κάντε κλικ στη λέξη "κατάθεση" και ανεβάστε το αρχείο ήχου με όνομα
a-a2-1-3-POLYRHYTHMS
στους αριθμούς καταλόγου, του κάθε μέλους της ομάδας.

ΚΑΤΑΘΕΣΗ


Να "Κατατεθεί" ή να παρουσιαστεί στην τάξη
Τύπος εργασίας:
Ομαδική



Επάνω


 Αρχική σελίδα  Ηλεκτρονική τάξη  Τάξεις  Υλικό  Ενότητες  Μαθήματα