Παράρτημα
ΙΙ
Σχέδιο
μαθήματος
- Ημερομηνία
- Μάθημα
- Επίπεδο
μαθητών Ενότητα μαθήματος
- Στόχοι
- Εποπτικά
ή υποστηρικτικά της διδασκαλίας μέσα
- Χρονική
διάρκεια διδασκαλίας
- Διαδικασία
μάθησης
- Δόμηση
της γνώσης
- Εφαρμογές
της γνώσης
- Τρόπος
αξιολόγησης
- Ανατροφοδότηση
Ιδέες
για το σχεδιασμό μαθημάτων
- Με
ποιο αντικείμενο θα ασχοληθείτε στο
μάθημα; Ποιες ιδέες έχετε πάνω σε αυτό;
- Τι
νομίζετε ότι οι μαθητές σας γνωρίζουν ήδη
για το αντικείμενο αυτό; Τι έχετε κάνει
μαζί;
- Ποιες
στρατηγικές ακολουθείτε συνήθως για τη
διδασκαλία αυτού του μαθήματος;
- Μπορείτε
να δημιουργήσετε ομάδες για τη
συνεργασία μαθητών;
- Τι
ερωτήσεις θα χρησιμοποιήσετε για να
κερδίσετε το ενδιαφέρον των μαθητών;
- Τι
προσδοκάτε από τους μαθητές σας; Ποια
είναι τα επιθυμητά συμπεράσματα από τις
απαντήσεις των μαθητών σας;
- Ποιες
παρανοήσεις κάνουν οι μαθητές σας στο
θέμα αυτό;
- Πώς
θα ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να
συζητούν και να μοιράζονται τις απόψεις
τους με τους άλλους συμμαθητές και με
τους άλλους καθηγητές;
- Πώς
θα ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να
αποδεχθούν εναλλακτικές ιδέες και
προσδοκίες των συμμαθητών τους;
- Τι
μέσα θα χρησιμοποιήσετε για να
ενισχύσετε τον τρόπο μάθησης των μαθητών
σας;
- Πώς
θα οργανώσετε το χρόνο σας ώστε να
συζητήσετε διάφορες ιδέες
προβληματισμούς των μαθητών σας;
Προτάσεις
για το σχεδιασμό μαθημάτων
- Προσπαθήστε
να δημιουργήσετε καλή ατμόσφαιρα και
αρμονική σχέση με τους μαθητές σας -
σπάστε τον πάγο.
- Σχεδιάστε
“ανοικτές” ερωτήσεις.
- Επιλέξτε
τις πιο πρωτότυπες ιδέες.
- Συνδυάστε
διάφορες ιδέες μεταξύ τους ώστε να δένουν
με το θέμα.
- Σχεδιάστε
τις διαδικασίες ξεκινώντας από το
χειροπιαστό και καταλήγοντας στο
αφαιρετικό.
- Ανταποκριθείτε
στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών
- Συνδυάστε
τη θεωρία με διαδικασίες επίλυσης
προβλημάτων.
- Προβλέψτε
τις απαντήσεις των μαθητών σας και τις
αντιδράσεις τους.
- Δημιουργήστε
μια σειρά ερωτήσεων που θα οδηγήσουν τους
μαθητές σας στην εξερεύνηση και
ανακάλυψη των νέων εννοιών.
- Προβλέψτε
τα σημεία που πιθανόν οι μαθητές σας να
αντιμετωπίζουν προβλήματα.
- Σχεδιάστε
δημιουργικές εργασίες για το σπίτι.
- Μπορείτε
να συνδέσετε το μάθημα με εμπειρίες τις
καθημερινής ζωής των μαθητών σας;
<-----
Αρχική
|