Το Αμερικανικό Ανώτατο Δικαστήριο απαγορεύει τη θρησκευτική οδηγία στα δημόσια σχολεία, σημειώνοντας ότι "η πρώτη τροπολογία του Αμερικανικού Συντάγματος στηρίζεται πάνω στην προϋπόθεση ότι και η θρησκεία και η κυβέρνηση μπορούν καλύτερα να λειτουργήσουν για να επιτύχουν τους υψηλούς στόχους τους εάν κάθε μια αφήνεται απαλλαγμένη από άλλη μέσα στην αντίστοιχη σφαίρα της."
1η Τροπολογία Αμερικανικού Συντάγματος: "Το Κογκρέσο δεν θα ψηφίσει κανένα νόμο που καθιερώνει τη θρησκεία ή που απαγορεύει την ελεύθερη άσκησή της…"
Το Tεννεσσί, η πολιτεία από την οποία ξεκίνησε η αντί-εξελικτική εκστρατεία, ακυρώνει τον νόμο που απαγόρευε την εξέλιξη διδασκαλίας στα σχολεία.
Μερικοί αμερικανοί θιασώτες του δημιουργισμού προωθούν την ιδέα του ευφυούς σχεδιασμού, σύμφωνα με την οποία η πολυπλοκότητα των εμβίων όντων δεν μπορεί να εξηγηθεί με το μηχανισμό της εξελίξεως, όπως τον διετύπωσε ο Δαρβίνος, αλλά μόνο με την παρεμβολή ενός ευφυούς σχεδιαστή, ο οποίος δεν κατονομάζεται. Ο Phillip E. Johnson, ένας συνταξιούχος καθηγητής του Δικαίου του Παν/μιου του Berkeley, θεωρείται ως ένας εκ των ιδρυτών του σχετικού φονταμενταλιστικού κινήματος και εκ των βασικών εκφραστών του ευφυούς σχεδιασμού.
Σχολικό συμβούλιο στο Ντόβερ αποφαίνεται ότι οι καθηγητές Βιολογίας οφείλουν να διαβάζουν στους μαθητές τους μια δήλωση στην οποία να αναφέρεται ότι η θεωρία της Φυσικής Επιλογής έχει "κενά" και ότι ο ευφυής σχεδιασμός αποτελεί μια εναλλακτική εξήγηση. Ένδεκα γονείς αντιδρούν και προσβάλλουν την απόφαση αυτή στο δικαστήριο. Τον Αύγουστο του 2005 ο Αμερικανός Πρόεδρος υποστήριξε ότι " ο ευφυής σχεδιασμός πρέπει να διδάσκεται παράλληλα με τη θεωρία της εξέλιξης". Στην νέα προσπάθεια αναζωπύρωσης του αντιεξελικτικού κινήματος αντιδρούν η Ακαδημία των Επιστημών και μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Ο Πάππας Ιωάννης-Παύλος ο 2ος δηλώνει ότι " Η εξέλιξη είναι περισσότερο από μια υπόθεση" και ότι "Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αντίφαση μεταξύ της εξελικτικής επιστήμης και του καθολικισμού".
Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΟΝ 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
* Πατήστε αρχικά τα μωβ βέλη και στη συνέχεια
** μετά την εμφάνιση κάθε εικόνας τοποθετήστε το ποντίκι πάνω της για να εμφανιστεί το επόμενο βέλος