Βιογραφικό
Η Τσαμπίκα Καράκιζα γεννήθηκε στη Ρόδο. Αποφοίτησε από το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχ/κών Η/Υ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πήρε το μεταπτυχιακό και διδακτορικό της δίπλωμα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, από το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Η διδακτορική της διατριβή έχει θέμα «Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης στη δικτυωμένη σχολική τάξη».
Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας καθώς και της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ).
Αρχικά εργάσθηκε ως μηχανικός πληροφορικής, τηλεπικοινωνιακός μηχανικός και τεχνική σύμβουλος στον ιδιωτικό τομέα. Από το 1992 μέχρι σήμερα, ως εκπαιδευτικός Πληροφορικής, υπηρέτησε σε όλες τις βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ασχολείται κυρίως με την παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων μέσων στη διδασκαλία. Δίδαξε το μάθημα «Εκπαιδευτική Τεχνολογία» στην Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή της πρώην ΣΕΛΕΤΕ και είναι πιστοποιημένη επιμορφώτρια σε θέματα πληροφορικής, διδακτικής της πληροφορικής και παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ. Είναι επίσης συνεργάτης του Εργαστηρίου Ψυχολογικών Εφαρμογών & Επικοινωνιακού Σχεδιασμού του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και μέλος του επιστημονικού δυναμικού του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από το 2006 μέχρι σήμερα διδάσκει στο Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ΠΔ 407/80) τα μαθήματα «Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης1 και 2», «Η Παιδαγωγική Σχέση στη διδασκαλία με τα νέα Μέσα» και «Επικοινωνία και Διαδικασία της Μάθησης με τις Νέες Τεχνολογίες στο Σύγχρονο Σχολείο».
Από το 2007 είναι Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο.
Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται ζητήματα που σχετίζονται με τη διδακτική της πληροφορικής, με την επικοινωνία και τη μάθηση στη σύγχρονη και τεχνολογικά αναβαθμισμένη σχολική τάξη, με τη διαχείριση προβλημάτων της σχολικής τάξης, με τη μη λεκτική επικοινωνία, με την παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων μέσων καθώς και με ζητήματα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Έχει δημοσιεύσει, μόνη της ή με άλλους, άρθρα σχετικά με τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σε βιβλία και περιοδικά.