Σκάκι Χρωμοσελίδες

Το Σκάκι στο Νηπιαγωγείο.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι μετάφραση από ένα γαλλικό άρθρο της Γαλλικής Ομοσπονδίας σκακιού (L’initiation au Jeu d’ Echecs a l’ecole maternelle. PSEJE), το Δεκέμβριο του 2014.

Δείτε επίσης ένα μάθημα προσαρμοσμένο για παιδιά νηπιαγωγείου στο μάθημα της ηλεκτρονικής τάξης «Ας παίξουμε με μια σκακιέρα!»

Το σκάκι στο νηπιαγωγείο

Να προσφέρουμε στα παιδιά των 5 -6 ετών ένα παιχνίδι η πρωτοτυπία του οποίου βασίζεται στην πολυπλοκότητα των κανόνων του: δεν είναι αυτό μια πρόκληση;

Το σκάκι είναι ιδιαίτερα γνωστό για τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές του αξίες, αλλά και και τον παιγνιώδη χαρακτήρα του. Με αυτή την έννοια αποτελεί ένα πραγματικό παιδαγωγικό εργαλείο στην υπηρεσία των δασκάλων, των εκπαιδευτικών και κάθε άλλου παρεμβαίνοντα απέναντι στα παιδιά.

Αυτό το παιχνίδι συνεισφέρει ιδιαίτερα στην οικοδόμηση της προσωπικότητας και στην ανάπτυξη βασικών δομών νοημοσύνης, όπως η παρατήρηση, η φαντασία, η δυνατότητα ανάλυσης, η μνήμη, η συμμετοχή, η προσοχή και ιδιαίτερα η λογική.

Αρκετά συχνά λοιπόν τίθεται ένα ερώτημα: από ποιά ηλικία μπορεί κάποιος να παίξει σκάκι;

Διαβάστε περισσότερα «Το Σκάκι στο Νηπιαγωγείο.»

Γονείς και Βιβλιοφιλία.

Το άρθρο που ακολουθεί βρίσκεται στο βιβλίο της Κατερίνας Τζαβάρα «Το μυστήριο της βιβλιοθήκης».

Αποτελεί έναν πολύ ενημερωτικό οδηγό για τους γονείς ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αγαπήσουν τα βιβλία και τα παραμύθια.

H σχέση των μικρών παιδιών με το βιβλίο είναι ιδιαίτερη,  προσωπική  και  ορίζεται  -σε  πρώτο επίπεδο-   περισσότερο   από   τα   «εξωτερικά» του χαρακτηριστικά (μέγεθος, σχήμα, χρώμα, εξώφυλλο,    τίτλος)    και    λιγότερο    από    το περιεχόμενο. Γι αυτό και ο όρος «βιβλιοφιλία», αντί   της   «φιλαναγνωσίας»,   θεωρούμε   πως είναι    πιο    αντιπροσωπευτικός    αυτής    της σχέσης,      καθώς      το      παιδί      παίζει      και χρησιμοποιεί   το   βιβλίο   σαν   αντικείμενο   ( Τσιλιμένη, 2007).

Το  βιβλίο  προσφέρει  στο  παιδί  την  ευκαιρία να     ζήσει     καταστάσεις     και     να     βιώσει συναισθήματα

Διαβάστε περισσότερα «Γονείς και Βιβλιοφιλία.»