Home
Ο Φειδίας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 08 Φεβρουαρίου 2014 17:29
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 89
Ο Φειδίας (περ. 490 π.Χ. - 430 π.Χ.) ήταν Έλληνας γλύπτης, ζωγράφος και αρχιτέκτονας, ο οποίος έζησε τον 5ο αιώνα π.Χ. και θεωρείται ευρέως ως ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της Κλασικής εποχής. Το Άγαλμα του Ολυμπίου Διός στην Ολυμπία, το οποίο φιλοτέχνησε ο Φειδίας, ήταν ένα από τα Επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Ο Φειδίας σχεδίασε επίσης τα αγάλματα της θεάς Αθηνάς που βρίσκονταν στην Ακρόπολη των Αθηνών, δηλαδή την Αθηνά Παρθένο, που βρισκόταν μέσα στον Παρθενώνα, και την Αθηνά Προμάχο, ένα κολοσσιαίο χάλκινο άγαλμα που βρισκόταν ανάμεσα στο Ερεχθείο και τα Προπύλαια.
Ο Παρθενώνας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 08 Φεβρουαρίου 2014 17:27
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 63
Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια, ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ. Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος, οΚαλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου. Είναι ένας από τους λίγους ολομάρμαρους ελληνικούς ναούς και ο μόνος δωρικός με ανάγλυφες όλες του τις μετόπες. Πολλά τμήματα του γλυπτού διακόσμου, του επιστυλίου και των φατνωμάτων της οροφής έφεραν γραπτό διάκοσμο με κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα. Χρησιμοποιήθηκε πεντελικό μάρμαρο, εκτός από το στυλοβάτη που κατασκευάστηκε από ασβεστόλιθο...
Πρέπει τα μάρμαρα του Παρθενώνα να γυρίσουν πίσω;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 08 Φεβρουαρίου 2014 17:21
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 84
Πάνε χρόνια τώρα που στην Ελλάδα διαπράχθηκε ένα μεγάλο έγκλημα. Η απουσία των μαρμάρων του Παρθενώνα αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα μεγάλο αγκάθι για τον ελληνισμό.
Το βρετανικό μουσείο παράνομα κρατά φυλακισμένα τα αριστουργήματα του Φειδία στις παγερές αίθουσές του. Κύριο επιχείρημα του μουσείου για τη μη επιστροφή των μαρμάρων ήταν η έλλειψη κατάλληλου χώρου για τη φύλαξη και παρουσίαση των μαρμάρων στο κοινό. Επιχείρημα που καταρρίφθηκε με τη δημιουργία του νέου Μουσείου της Ακρόπολης που κάθε χρόνο ψηφίζεται αν όχι το καλύτερο ένα από τα καλύτερα μουσεία του κόσμου. Αλλά αυτό, όπως φάνηκε δεν ήταν ικανό για να πείσει τους ιθύνοντες του βρετανικού μουσείου να προβούν στη γενναία πράξη της επιστροφής των κλοπιμαίων και να διορθώσουν ένα λάθος που ένα αδαής πρόγονος τους έκανε. Δεύτερο επιχείρημα του μουσείου για τη μη επιστροφή των μαρμάρων ήταν η έλλειψη τεχνογνωσίας από μέρος της Ελλάδας αναφορικά με τις μεθόδους συντήρησης και φύλαξης των μαρμάρων. Αυτό το επιχείρημα καταρρίφθηκε από το ίδιο το βρετανικό μουσείο καθώς υπήρξαν αρκετές καταγγελίες κατά καιρούς, σχετικές με τον λανθασμένο τρόπο που ακολουθείται, προκειμένου να καθαριστούν τα μάρμαρα. Μάλιστα η εφημερίδα «Ιντιπέντεντ» αναφέρει σε άρθρο της πως ακόμη και τσίχλα βρέθηκε κολλημένη στην πλάτη της Καρυάτιδας που μένει σχεδόν πάντα αφύλακτη σε μια γωνιά του μουσείου.
Καιρός είναι να καταλάβουν οι υπεύθυνοι του βρετανικού μουσείου ότι είναι λάθος συγκαλύπτουν ένα έγκλημα που διαπράχθηκε αιώνες πριν.Ο βρετανικός λαός το έχει ήδη καταλάβει. . .