Αυτόματη Δημιουργία Ωρολόγιου Προγράμματος για Γυμνάσια και Λύκεια (VaGo)

Αλγοριθμική Προσέγγιση

Για την επίλυση του προβλήματος χρησιμοποιείται ακέραιος μαθηματικός προγραμματισμός. Καθώς το πλήρες μοντέλο περιέχει χιλιάδες μεταβλητές και περιορισμούς η επίλυσή του δεν είναι εφικτή σε αποδεκτό χρόνο. Συνεπώς ακολουθείται η στρατηγική της επίλυσης μικρού μεγέθους υπο-προβλημάτων μέσω μιας διαδικασίας που περιλαμβάνει 2 φάσεις.

Α΄Φάση (δημιουργία αρχικής λύσης)

Επίλυση ημέρα – ημέρα, λίγες ώρες ανά ημέρα:
Δευ – ώρες 1η, 2η , Τρι – ώρες 1η, 2η …
Δευ – ώρες 2η, 3η, Τρι – ώρες 2η, 3η
… ….
Δευ – ώρες 1η, 2η, 3η, Τρι – ώρες 1η, 2η, 3η
… ….

Β' Φάση (βελτίωση λύσης)

Επίλυση ανά 2 ημέρες, μερικές ώρες ανά ημέρα:
Δευ ώρες 1η, 2η, 3η, 4η - Τρι ώρες 1η, 2η, 3η
… …