Το διάβασμα στο σπίτι...ως παιχνίδι


Ποιος μαθητής μετά από ένα απαιτητικό πρόγραμμα στο σχολείο έχει διάθεση για διάβασμα στο σπίτι; Είναι ένα ερώτημα που ταλανίζει τόσο μαθητές όσο και γονείς...Είναι λογικό τα παιδιά να θέλουν να ξεκλέψουν χρόνο για παιχνίδι, χρόνο για τον εαυτό τους...Μήπως όμως όταν η μελέτη στο σπίτι γίνεται με παιγνιώδη τρόπο είναι πιο ενδιαφέρουσα και προσιτή στα παιδιά; Μήπως το διάβασμα ως ... παιχνίδι είναι το μυστικό για να γίνει η μελέτη στο σπίτι χωρίς προβλήματα;

Get Adobe Flash player

Η διαδικασία αντιστοιχίσης γραφημάτων (γραμμάτων) με φωνήματα (φωνές) αποτελεί την πεμπτουσία, ώστε το παιδί να μάθει να γράφει και να διαβάζει σωστά.

1. Υπενθυμίζετε στο πρωτάκι μας ότι η σωστή φορά των γραμμάτων ξεκινάει από πάνω προς τα κάτω, χωρίς να ξεφεύγει από τις γραμμές του τετραδίου. Στην περίπτωση που το παιδί επιμένει να γράφει ανάποδα, συνεχίζουμε να υπενθυμίζουμε την προτεινόμενη γραφή.


2. Είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγετε να αναφέρετε τα γράμματα με το όνομά τους. Διαβάζετε τα γραμματάκια μόνο ως φωνές, π.χ. το γράμμα «π» το προφέρετε «ππ» και όχι «πι». Με αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσετε το παιδί να διαβάζει σωστά και να αποφύγετε να γράφει αυτό που ακούει λανθασμένα. Σε διαφορετική περίπτωση, το πρωτάκι μας όταν καλείται να γράψει τη λέξη "παπί", θα γράφει "παπ", διότι γνωρίζει το "π" ως "πι". Όταν η αλφαβήτα ολοκληρωθεί, το παιδί θα μάθει τα ονόματα όλων των γραμμάτων.


3. Τον πρώτο καιρό, όπου το παιδί δεν γνωρίζει τα δίψηφα φωνήεντα ή/και σύμφωνα κάποιες λέξεις όπως "έχει", "και", "είναι" το παιδί τις μαθαίνει ολιστικά. Αυτό σημαίνει, πως δεν μπορεί να διαβάσει ένα - ένα γράμμα και να αποδώσει τη λέξη φωνητικά, αλλά την έχει μάθει απ' έξω. Αυτή η μέθοδος καλό θα είναι σε όλες τις άλλες λέξεις που δεν έχουν δίψηφα, να αποφεύγεται.  

                                                                                      πηγή 

Copyright © 2024 School's Fun  Rights Reserved.