Home
Το εργαστήριο του γλύπτη
Παιχνίδι συνεργασίας , μη λεκτικής επικοινωνίας
Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δυάδες και παίζουν το γλύπτη και το γλυπτό. Ενεργοποιείται το σώμα, η έκφραση του προσώπου. Ο γλύπτης πρέπει να φτιάξει με το γλυπτό του μια εικόνα που να αποδίδει το θέμα που του δίνεται. Θα πρέπει να του δώσει να καταλάβει προς τα που να στρέψει το βλέμα, τι έκφραση προσώπου να πάρει κ.λ.π. Όλα αυτά γίνονται με την αφή κυρίως.
Οι γλύπτες συγκεντρώνονται σε μία μεριά της αίθουσας και αρχίζουν την εξερεύνηση σ΄αυτή τη γλυπτοθήκη που έχει δημιουργηθεί. Παρσακολουθούν τα γλυπτά από διάφορες οπτικές γωνίες. Υπάρχει η δυνατότητα να ζητήσουμε από τα αγάλματα να ζωντανέψουν για μερικές στιγμές ταυτόχρονα ή ένας ένας και να ολοκληρώσουν την κίνησή τους.
Η διαδικασία αυτή μας βοηθά να σταματήσουμε το χρόνο πάνω σε μια καθημερινή κίνηση ή δράση, να την παρατηρήσουμε κάυω από άλλες συνθήκες και να την παρατηρήσουμε από διαφορετικές οπτικές γωνίες, με ή χωρίς το συνδυασμό με άλλες δράσεις (αν έχουμε 2 ή περισσότερα γλυπτά).
Τυφλός
Παιχνίδι για ενσυναίσθηση, αποδοχή της διαφορετικότητας, μετάδοση μηνυμάτων με τη γλώσσα του σώματος
Κατά τη διαδικασία του παιχνιδιού δεν μιλάει κανείς. Οι μαθητές χωρίζονται σε ζευγάρια. Ο ένας κρατά τα μάτια του κλειστά και ο άλλος τον/την οδηγεί γύρω στην αίθουσα ώστε να μην χτυπήσει οπουδήποτε και να προκαλέσει την έκρηξη του ναρκοπεδίου (το ναρκοπέδιο μπορεί να αναπαρασταθεί με κομμάτια εφημερίδας στο πάτωμα που έχει τοποθετήσει από πριν ο/η εκπαιδευτικός).Στη συνέχεια με το σήμα του/της εκπαιδευτικού τα παιδιά αλλάζουν ρόλους.
Ακολουθεί συζήτηση
Πώς αισθανθήκατε ως τυφλός;
Πώς αισθανθήκατε ως οδηγός
Ποιο ήταν δυσκολότερο για σας; Γιατί;
Πώς επικοινωνούσατε αφού δεν μπορούσατε να μιλήσετε;
Πώς λάβατε τα μηνύματα από αυτόν που σας καθοδηγούσε;
Ήσασταν καλοί ακροατές;
Τι σημαίνει ακρόαση εδώ;
Χρήσιμη μουτζούρα
Τα υλικά
Κόλλες χαρτί Α4 όσες και τα μέλη της ομάδας,μαύροι μαρκαδόροι, χρωματιστοί μαρκαδόροι.
Η άσκηση
Παίρνουμε μια κόλλα χαρτί και ένα μαύρο μαρκαδόρο. Κρατάμε το μαρκαδόρο με το αριστερό χέρι, κλείνουμε τα μάτια και ζωγραφίζουμε μια μουτζούρα πάνω στο χαρτί. Ανοίγουμε τα μάτια μας και κάνουμε με το μαύρο μαρκαδόρο το περίγραμμα της μουτζούρας. Παρατηρούμε τι σχηματίζει. Διαλέγουμε χρωματιστούς μαρκαδόρους και ζωγραφίζουμε ένα περιβάλλον όπου εντάσσεται η μουτζούρα. Δίνουμε ένα τίτλο στο έργο μας.
Τελειώνοντας συγκεντρωνόμαστε στον κύκλο για να παρουσιάσουμε τα σχέδια μας και να συζητήσουμε.