Αγωνίσματα των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων

Οι Ολυμπιακοί αγώνες της αρχαιότητας ήταν μια σειρά αθλητικών αγώνων μεταξύ εκπροσώπων των πόλεων – κρατών και ένας από του πανελλήνιους αγώνες στην αρχαία Ελλάδα. Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν η πιο σημαντική διοργάνωση της αρχαίας Ελλάδας και διεξάγονταν κάθε 4 χρόνια στην αρχαία Ολυμπία από το  776 π.Χ. Στα Ολύμπια έπαιρναν μέρος αθλητές από όλη την Ελλάδα και σταδιακά απέκτησαν ιδιαίτερη αίγλη. Περιελάμβαναν ένα σημαντικό αριθμό αγωνισμάτων. Πολλά από αυτά είναι πρόγονοι των σύγχρονων ολυμπιακών αθλημάτων και είχαν όρους και κανόνες όχι άγνωσυους στους σύγχρονους αθλητές. Τα αρχαία ολυμπιακά αγωνίσματα ήταν τα εξής : Αγώνες κηρύκων και σαλπιγκτών , Ακόντιο, Άλμα, Δίσκος ,Δρόμος , Ιππικά αγωνίσματα, Παγκράτιο, Πάλη, Πένταθλο  και Πυγμαχία.

( πηγή : el-wikipedia.org)

 

 

Καλλιπάτειρα

Η Καλλιπάτειρα, κόρη του Ολυμπιονίκη Διαγόρα του Ρόδιου, ήταν η πρώτη γυναίκα της  αρχαιότητας που μπήκε μέσα σε αθλητικό χώρο και παρακολούθησε τους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες. Οι κανονισμοί απαγόρευαν την είσοδο και την παρακολούθηση των γυμνικών αγώνων για τις γυναίκες, αλλιώς τιμωρούνταν σε θάνατο με κατακρήμνιση από το βραχώδες όρο Τυπαίο. Η Καλλιπάτειρα, θέλοντας να θαυμάσει το γιο της Πεισίδορο που αγωνιζόταν στην πάλη, πήρε την τόλμη και περιφρονώντας τη σχετική απαγόρευση και την επαπειλούμενη ποινή, μεταμφιέστηκε σε γυμναστή όπου και εισήλθε και παρακολούθησε τον αγώνα. Προδόθηκε όμως από τον υπέρμετρο ενθουσιασμό της για τη νίκη του γιου της. Ωστόσο, δεν της επιβλήθηκε η θανατική ποινή, καθώς η οικογένειά της είχε βγάλει επί σειρά Ολυμπιονικών. Η ιστορία της Καλλιπάτειρας έκανε εντύπωση τόσο στους συγχρόνους  της, όσο και στις μετέπειτα γενεές μέχρι που ενέπνευσε και τον Λορέντζο Μαβίλη, ο οποίος της αφιέρωσε ένα σονέτο του που θεωρείται ένα από τα ωραιότερα δεκατετράστιχα ποιήματά του.

Το στάδιο της αρχαίας Ολυμπίας

( πηγή: el.wikipedia.org.)

 

 

Σχέδια εργασίας

 Το σχέδιο εργασίας είναι ένας τρόπος ομαδικής διδασκαλίας την οποία διαμορφώνουν και πραγματοποιούν με αποφασιστικό τρόπο όλοι οι μαθητές μιας τάξης. Είναι μια μέθοδος ανοιχτής διαδικασίας η οποία εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των μαθητών που συμμετέχουν.

 Τα βασικά σημεία στα οποία ο δάσκαλος πρέπει να εστιάσει την προσοχή του, για να έχει επιτυχία ένα project που θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει με τα παιδιά της τάξης του, είναι : η επιλογή του θέματος, η συγκρότηση και ο τρόπος λειτουργίας των ομάδων εργασίας, η ανάλυση του θέματος, οι στόχοι και οι δραστηριότητες στις οποίες θα εμπλακούν οι μαθητές των ομάδων και τέλος η αξιολόγηση του συνολικού  έργου των μαθητών.

( Πηγή : εφαρμογές βασικών αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση του Καραντζή Ι.)