ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

-

ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

«Στο έργο ?ου ο άνθρωπος έχει τον μεγαλύτερο ρόλο. Για τον άνθρωπο ζωγραφίζω. Ο άνθρωπος είναι το θέ?α ?ου. (...) Αλλά εδώ θα πρέπει να εξηγήσου?ε τι είναι τέχνη. Πολλοί γελαστήκανε και της αποδώσανε άλλα καθήκοντα: άλλοι θέλησαν η τέχνη να υπακούει σε νό?ους, άλλοι ζήτησαν λογής λογής αρετές. Ποιο ό?ως είναι το σωστό; Το σωστό είναι σ? ένα έργο τέχνης να υπάρχει η ανθρώπινη παρουσία. Ο Ραφαήλος, ο Πανσέληνος, ο Σολω?ός, ο Ντελακρουά, ο Λωτρεα?όν και άλλοι είναι ?εγάλοι, γιατί ?έσα στο έργο τους προβάλλεται ο άνθρωπος, άσχετα από σχολές και τεχνοτροπίες».

«Ο άνθρωπος είναι το θέ?α του Ελληνισ?ού».

 «Προσωπικά δεν πιστεύω στον σουρρεαλισ?ό σαν σχολή. Ό?ως ?ου ταιριάζει. Εκείνο που προσπάθησα να κάνω είναι να τον ανανεώσω ?ε ελληνικά στοιχεία, να προσθέσω σ? αυτόν την ελληνική ?εταφυσική, να τον ανεβάσω από τον απλό ?ορφασ?ό, όπου τον έχουν στα?ατήσει οι Φράγκοι. Νο?ίζω πως ο σουρεαλισμός σή?ερα ση?αίνει το καθετί που βλέπει κανείς ?ε  πάθος».

 

Οι  μορφές  του  εντυπωσιάζουν  με  το  ιδιαίτερο  «σμίλευμα»  τους. Τη  πολύ  λεπτή  μέση  και  τα  μεγάλα  άνω  και  κάτω  άκρα  που  «μιλάνε»  με  τη  κίνηση  τους  ή  τη  στατικότητα  τους.  Τρισδιάστατες  μορφές  πάνω  σε  δισδιάστατη  επιφάνεια. Η  φιγούρα  ανδρείκελο,  όπως  την  ονομάζουν  λόγω  του  ότι  δεν  εξατομικεύει  με  χαρακτηριστικά  αλλά  και  δεν  αποκαλύπτει  συναισθήματα, κάποιες  φορές  είναι  ακέφαλη  ή  αντί  για  κεφάλι  χρησιμοποιείται  ενα  συμβολικό  αντικείμενο  («Ο  Κένταυρος  με  τον  αετό  του», «Αδελαϊς», «Η  κυρά  της  θάλασσας», «Ο  τελευταίος  βυζαντ.  Αυτοκράτωρ», «Ποταμός  θεός  και  Νηρήις», «Ιάσων  και  Μήδεια», «Ολυμπία», «Ηρακλής».... 

Ο  χώρος  των  συνθέσεων  του  θυμίζει  έντονα  θεατρική  σκηνή, με  αγαπημένο  του  μοτίβο  ένα  παράθυρο  που  ενώνει  τον  έξω  με  τον  έσω  χώρο. Τα  κτήρια  του  στο  χώρο  έντονα, χωρίζονται  από  διαφόρων  ειδών  δάπεδα  και  τοίχους. Συνδυάζει τη  γραμμική  προοπτική  με  τη  προοπτική  της  βυζαντινής  ζωγραφικής.

Η  ζωγραφική  του  είναι  ανθρωποκεντρική  και  έντονα  ελληνοκεντρική.

 

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

?Ανθρώπινα Τοπία? (?Σύναξη?), λάδι σε μουσαμά, 1977

 

«Θέλω πάρα πολύ να εξηγήσω τη δουλειά μου [...] υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να κάνουν αυτήν τη δουλειά [...] αλλά εγώ νομίζω έχω πιο πολύ δικαίωμα να μιλήσω για τα Ανθρωπάκια, αυτά τα οποία είναι ξύλινα βέβαια, αλλά αληθινά Ανθρωπάκια. Δηλαδή είναι τα Ανθρωπάκια τού σήμερα, είναι το κατεστημένο και το ίδιο το Ανθρωπάκι αυτό αντιδρά στο κατεστημένο. 

Ο ίδιος δηλώνει χαρακτηριστικά?«Σήμερα κάνω το ανθρωπάκι. Δεν έχω τη δύναμη να το αλλάξω, γιατί το ανθρωπάκι με αντιπροσωπεύει απόλυτα? Τώρα, αν αυτά τα έργα μου αρέσουν ή δεν αρέσουν, αυτό είναι άλλη παράγραφος. Γιατί ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει τον εαυτό του ανθρωπάκι. Γιατί σου λέει: εγώ δεν είμαι αυτός?Και όμως είναι». 

Ο Γαΐτης επηρεάστηκε επίσης κι από τον υπερρεαλισμό και την pop art.

 

Η ΖΩΝΗ ΣΩΖΕΙ

Από τις καλύτερες διαφημίσεις, ουσιώδης, δέ παίζεται στην Ελλάδα αλλά θα έπρεπε!!

ΑΡΧΕΙΑ

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΑ.--

 

 

 

 

 

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

 

 

 

 

 

VCNT - Visitorcounter

Today0
Yesterday0
Week0
Month0
All19

Currently are one guest and no members online


Kubik-Rubik Joomla! Extensions

ΚΑΙΡΟΣ