ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ

1989

Πρέπει να γίνεται αξιολόγηση των μαθητών και αν ναι, ποιος είναι ο σωστός τρόπος;

1990

Υποστηρίζεται από πολλούς ότι ο σχεδιασμός της ύλης της διδασκαλίας, τόσο στο βιβλίο του δασκάλου, όσο και στο βιβλίο του μαθητή, βοηθάει στην καλή διεξαγωγή του μαθήματος. Αναπτύξτε απόψεις πάνω στο θέμα αυτό.

1991

Έχει αποδειχτεί ότι η προετοιμασία του δασκάλου φέρνει καλύτερα αποτελέσματα στη διδασκαλία. Να διατυπώσετε απόψεις για το πώς πρέπει να γίνεται αυτή στο σπίτι.

1993

Η ομαδική διδασκαλία, σκοποί που επιτυγχάνει και πώς την εφαρμόζετε στην τάξη.

1997

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης αποτελεί σημαντική πρόταση της σύγχρονης διδακτικής και του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος. Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να αναπτύξετε τους λόγους που, κατά τη γνώμη σας, στηρίζουν τον προσανατολισμό της διδασκαλίας προς την κριτική σκέψη και να αναφέρετε διδακτικές προσεγγίσεις που βοηθούν στην ανάπτυξη και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών, στο πλαίσιο του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος.

1999

Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα για τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, σχεδιάστε και τεκμηριώστε τη διδασκαλία μιας διδακτικής ενότητας από τα μαθηματικά του δημοτικού σχολείου.

2000

Έχετε διδάξει στην Γ΄ τάξη την "Πρόσκληση" ως είδος λόγου, σύμφωνα με το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο και έχετε ζητήσει από τους μαθητές να συντάξουν το κείμενο μιας "Πρόσκλησης Γενεθλίων".
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα:
α. Να αναφέρετε τα κριτήρια, σύμφωνα με τα οποία θα αξιολογήσετε το κείμενο της συγκεκριμένης "Πρόσκλησης".
β. Να ερμηνεύσετε τη σκοπιμότητα των κριτηρίων που προτείνετε, με βάση την επικοινωνιακή διδακτική προσέγγιση της γλώσσας.

2001

Στο ισχύον πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο επισημαίνεται ότι:
"...κάθε στόχος της γλωσσικής διδασκαλίας θεωρείται "οριζόντιος στόχος" όλων των μαθημάτων. Με άλλα λόγια ως μέσο και αντικείμενο γλωσσικής άσκησης, ιδιαίτερα για την επεξεργασία του περιεχομένου και των φραστικών επιλογών, πρέπει να αξιοποιούνται όλα τα μαθήματα και η σχολική ζωή".
Με βάση τις σύγχρονες επιστημονικές απόψεις και τις διδακτικές εμπειρίες σας, να σχολιάσετε τις παραπάνω θέσεις και να αναφερθείτε σε διδακτικές ενέργειες και μαθητικές δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν στο πνεύμα αυτών των θέσεων.

2002

Οι δημογραφικές και πολιτισμικές αλλαγές που έγιναν το τελευταία χρόνία στο μαθητικό πληθυσμό και οι νέες αντιλήψεις μας για τη φύση της γνώσης και τη διαδικασία της μάθησης επιβάλλουν τη χρήση εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας.
Με αυτή τη λογική να σχολιάσετε τις δυνατότητες που παρέχουν τα συλλογικά σχέδια εργασιών (projects) και να προτείνετε τρόπους διδακτικής αξιοποίησής τους.

2003

Υποστηρίζεται ότι οι διαθεματικές δραστηριότητες συμβάλλουν αποφασιστικά στην απόκτηση δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση στάσεων, που είναι απαραίτητες για την αυτόνομη μαθησιακή πορεία του μαθητή.
Με βάση τις εμπειρίες σας αλλά και τις σύγχρονες επιστημονικές απόψεις, να τεκμηριώσετε την παραπάνω θέση και να προτείνετε τρόπους διδακτικής αξιοποίησης των διαθεματικών δραστηριοτήτων, για την επιτυχία των παραπάνω στόχων.

2004

Υποστηρίζεται ότι η αξιολόγηση του μαθητή δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σ' ένα βαθμό ή σ' ένα απλό λεκτικό χαρακτηρισμό. Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, αναφέρετε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης του μαθητή οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή πορεία του.

2005

Υποστηρίζεται ότι ένας από τους βασικούς στόχους του ολοήμερου σχολείου είναι η άμβλυνση των διαφορών ανάμεσα στους μαθητές.
Με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα να προτείνετε και να αναπτύξετε παιδαγωγικές και διδακτικές στρατηγικές για την επίτευξη του στόχου.

2006                                                                                                                                                                                                                

Ένα σημαντικό μέσο προώθησης της διδακτικής διαδικασίας είναι ο έπαινος του δασκάλου προς το μαθητή.
Με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα δεδομένα αναφερθείτε σε τρόπους και τεχνικές αποτελεσματικότερης διδακτικής αξιοποίησής του.

2007

Η αξιοποίηση του λάθους συμβάλλει στη μαθησιακή διαδικασία, ιδιαίτερα των μαθητών με χαμηλή σχολική επίδοση. Προτείνετε, με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, τρόπους διδακτικής αξιοποίησης του λάθους σε ένα ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο διδασκαλίας.

2008

Σημαντικός αριθμός μαθητών εμφανίζει σήμερα δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου.
Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας:
α) να εντοπίσετε παράγοντες που μπορεί να προκαλούν τις δυσκολίες αυτές
β) να προτείνετε διδακτικές τεχνικές για την αντιμετώπισή τους

2009

Η μεταγνώση αποτελεί υψηλού επιπέδου γνωστική διεργασία  που ανταποκρίνεται στο σκοπό της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών. Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, να προτείνετε μαθησιακές δραστηριότητες και τεχνικές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μεταγνωστικής ικανότητας των μαθητών/τριών.

 
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΛΙΚΟ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Ε΄ ΤΑΞΗΣ
ΥΛΙΚΟ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΘΩΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ