ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ 1989 Πρέπει να γίνεται αξιολόγηση των μαθητών και αν ναι, ποιος είναι ο σωστός
τρόπος; Υποστηρίζεται από πολλούς ότι ο σχεδιασμός της ύλης της διδασκαλίας, τόσο στο
βιβλίο του δασκάλου, όσο και στο βιβλίο του μαθητή, βοηθάει στην καλή διεξαγωγή
του μαθήματος. Αναπτύξτε απόψεις πάνω στο θέμα αυτό. Έχει αποδειχτεί ότι η προετοιμασία του δασκάλου φέρνει καλύτερα αποτελέσματα στη
διδασκαλία. Να διατυπώσετε απόψεις για το πώς πρέπει να γίνεται αυτή στο σπίτι.
Η ομαδική διδασκαλία, σκοποί που επιτυγχάνει και πώς την εφαρμόζετε στην τάξη.
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης αποτελεί σημαντική πρόταση της σύγχρονης
διδακτικής και του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος. Με βάση την εμπειρία σας
και τα επιστημονικά δεδομένα, να αναπτύξετε τους λόγους που, κατά τη γνώμη σας,
στηρίζουν τον προσανατολισμό της διδασκαλίας προς την κριτική σκέψη και να
αναφέρετε διδακτικές προσεγγίσεις που βοηθούν στην ανάπτυξη και στην καλλιέργεια
της κριτικής σκέψης των μαθητών, στο πλαίσιο του ισχύοντος αναλυτικού
προγράμματος. Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα για τη γνωστική ανάπτυξη
του παιδιού, σχεδιάστε και τεκμηριώστε τη διδασκαλία μιας διδακτικής ενότητας
από τα μαθηματικά του δημοτικού σχολείου. Έχετε διδάξει στην Γ΄ τάξη την "Πρόσκληση" ως είδος λόγου, σύμφωνα με το ισχύον
Πρόγραμμα Σπουδών της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο και έχετε ζητήσει από τους
μαθητές να συντάξουν το κείμενο μιας "Πρόσκλησης Γενεθλίων". Στο ισχύον πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο
επισημαίνεται ότι: Οι δημογραφικές και πολιτισμικές αλλαγές που έγιναν το τελευταία χρόνία στο
μαθητικό πληθυσμό και οι νέες αντιλήψεις μας για τη φύση της γνώσης και τη
διαδικασία της μάθησης επιβάλλουν τη χρήση εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας. Υποστηρίζεται ότι οι διαθεματικές δραστηριότητες συμβάλλουν αποφασιστικά στην
απόκτηση δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση στάσεων, που είναι απαραίτητες για την
αυτόνομη μαθησιακή πορεία του μαθητή. Υποστηρίζεται ότι η αξιολόγηση του μαθητή δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σ' ένα
βαθμό ή σ' ένα απλό λεκτικό χαρακτηρισμό. Με βάση την εμπειρία σας και τα
επιστημονικά δεδομένα, αναφέρετε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης του μαθητή οι
οποίοι μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή πορεία του. Υποστηρίζεται ότι ένας από τους βασικούς στόχους του ολοήμερου σχολείου είναι η
άμβλυνση των διαφορών ανάμεσα στους μαθητές. 2006 Ένα σημαντικό μέσο προώθησης της διδακτικής διαδικασίας είναι ο έπαινος του
δασκάλου προς το μαθητή. 2007 Η αξιοποίηση του λάθους συμβάλλει στη μαθησιακή διαδικασία, ιδιαίτερα των μαθητών με χαμηλή σχολική επίδοση. Προτείνετε, με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, τρόπους διδακτικής αξιοποίησης του λάθους σε ένα ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο διδασκαλίας. 2008 Σημαντικός αριθμός
μαθητών εμφανίζει σήμερα δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου. 2009 Η μεταγνώση αποτελεί υψηλού επιπέδου γνωστική διεργασία που ανταποκρίνεται στο σκοπό της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών. Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, να προτείνετε μαθησιακές δραστηριότητες και τεχνικές που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μεταγνωστικής ικανότητας των μαθητών/τριών.
|
||||||||||||||||||