Όλα ξεκίνησαν 222 χρόνια πριν, όταν ο Ελβετός μαθηματικός Λέοναρντ Οϊλερ σε ηλικία 76 ετών δημιούργησε τα «μαγικά τετράγωνα» (carres magiques). Την ίδια χρονιά που «γεννήθηκε» η πρώτη μορφή του σημερινού παιχνιδιού, ο Ελβετός μαθηματικός πεθαίνει και το παιχνίδι παραμένει στην αφάνεια για δυο περίπου αιώνες. 

Το 1979, ο εκδοτικός οίκος Dell επαναφέρει το δημιούργημα του  Οϊλερ στους αμερικανούς αναγνώστες και λάτρεις των σταυρολέξων και παιχνιδιών λογικής. Παρόλο που το «Number Puzzle», όπως αρχικά ονομάστηκε, δεν κατάφερε να κερδίσει το αμερικανικό κοινό, έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης στη μακρινή Ιαπωνία όταν πρωτοκυκλοφόρησε από την εκδοτική εταιρεία Nikoli.

Κάμποσο καιρό μετά, ο Νεοζηλανδός δικαστής Γουέϊν Γκουλντ, χαζεύοντας σε ένα γιαπωνέζικο βιβλιοπωλείο και καθώς δεν γνωρίζει τη γλώσσα, αγοράζει ένα βιβλίο με παζλ αριθμών, το Sudoku. «Εθίζεται» στο παιχνίδι και δημιουργεί στον υπολογιστή του πρόγραμμα, που του εξασφαλίζει αμέτρητα παζλ.

Ως δικαστής, ωστόσο, παίρνει τη δίκαιη απόφαση να μην κρατήσει την απόλαυση του παιχνιδιού μόνο για τον εαυτό του και, κάποια στιγμή, μέσα στο 2004 εισβάλει στα γραφεία των «Times» του Λονδίνου και πείθει τους αρμόδιους να δημοσιεύσουν στην εφημερίδα παρτίδες sudoku προς επίλυση.

Αυτό ήταν. Οι αγγλικές εφημερίδες, η μια μετά την άλλη, ακολουθούν το ίδιο παράδειγμα και σιγά σιγά τα έντυπα πλημμυρίζουν με τα παζλ, που εξελίσσονται στους πιο διάσημους γρίφους του πλανήτη.