eikoniki epixeirisi prattein logistika

ΠΡΑΤΤΕΙΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΕΕ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ

Η επιχείρηση ΠΡΑΤΤΕΙΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ είναι ένα ΕΙΚΟΝΙΚΟ λογιστικό ? φοροτεχνικό γραφείο που ιδρύθηκε και λειτούργησε από τους μαθητές της Β΄ τάξης-του Τομέα Οικονομίας-Διοίκησης (Ειδικότητα Υπαλλήλων Διοίκησης και Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών) με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών σε μεθόδους & διαδικασίες της αγοράς εργασίας. Κύριο χαρακτηριστικό ήταν η προσομοίωση με ρεαλιστικό τρόπο της λειτουργίας μιας πραγματικής επιχείρησης.

 Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να αναπτύξουν οι μαθητές ατομικές δεξιότητες όπως: ομαδική εργασία, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικότητα, αυτοπεποίθηση, επικοινωνιακές δεξιότητες, ανάληψη πρωτοβουλίας, λήψη ατομικών και ομαδικών αποφάσεων, διαχείριση του χρόνου & τήρηση των προθεσμιών, διαπραγματευτικές δεξιότητες, δεξιότητες ομιλίας και παρουσίασης σε ακροατήριο, αλλά και επιχειρηματικές δεξιότητες όπως:κατανόηση του τρόπου λειτουργίας μιας επιχείρησης, βασικές οικονομικές γνώσεις, εμπειρία σε βασικές επιχειρηματικές λειτουργίες, ανάπτυξη έρευνας αγοράς εργασίας, ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, σύνταξη επιχειρηματικής αλληλογραφίας, εγγράφων, ανάπτυξη και διαχείριση επιχειρηματικών επαφών, σχέσεις με την τοπική κοινωνία.

Την ομάδα αποτέλεσαν οι μαθητές:

·         Αβραμίδου Ελευθερία

·         Γιοβανούδη Ιωάννα

·         Κεπαπτζή Μαγδαληνή

·         Μαυρομάτης Γεώργιος

·         Παπαδόπουλος Χρυσοβαλάντης

·         Παρίση Έλενα

·         Διαμαντίδης Σπυρίδων

·         Παπαδόπουλος Χρήστος

Ο επιχειρηματίας που προσκλήθηκε ως μέντορας ήταν : η κ. Νικολέτα Κοσμίδου

Ο συντονισμός και η οργάνωση του προγράμματος έγινε από : την κ. Χατζηιωαννίδου Ζωή, καθηγήτρια ΠΕ18.

episkerspeis se epixeiriseis-epsa

Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΕ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΨΑ Α. Ε. ( ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΒΟΛΟΥ)

 

Στα πλαίσια του έργου «Προγράμματα επισκέψεων σε επιχειρήσεις και επαγγελματικούς ή επιστημονικούς φορείς», κατηγορία πράξεων 2.3.2.γ - ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, οι μαθητές του ΤΕΕ Σιδηροκάστρου πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην επιχείρηση ΕΨΑ ΑΕ στην Αγριά Βόλου από 13/3/2007 έως 15/3/2007.

Οι μαθητές της Β? και Γ? τάξης (Ειδικότητα Υπαλλήλων Διοίκησης) είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν και να παρακολουθήσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης μιας Βιομηχανίας, με άμεση ενημέρωση στις εργασίες των επιμέρους τμημάτων της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Το επίπεδο σπουδών των μαθητών του τομέα Οικονομίας?Διοίκησης βρίσκεται εξ ορισμού και τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην επιχείρηση ΕΨΑ ΑΕ στην Αγριά Βόλου από 13/3/2007 έως 15/3/2007εκ των πραγμάτων σε μεγάλη συσχέτιση με τη λειτουργία κάθε οργανωμένης επιχείρησης. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μορφή εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες εργασίας όλης της θεωρητικής κατάρτισης που δέχονται οι μαθητές του τομέα σε θέματα οργάνωσης της επιχείρησης, μάρκετινγκ, λειτουργίας των τμημάτων μιας επιχείρησης.

Οι μαθητές θα απόκτησαν σαφή εικόνα της αγοράς εργασίας, είδαν πως και που εργάζονται απόφοιτοι ιδίων μ΄ αυτούς ειδικοτήτων και αναγνώρισαν σε πραγματικές συνθήκες όλες τις Εργασίες Σύγχρονου Γραφείου που διδάσκονται στο σχολείο.

Ο εκπαιδευτικός και επαγγελματικός ορίζοντας των μαθητών διευρύνθηκε καθώς πρόκειται στην πλειοψηφία τους για παιδιά που προέρχονται από παραμεθόριες, προβληματικές περιοχές, όπου η ύπαρξη μεγάλων και οργανωμένων επιχειρήσεων και κατ΄ επέκταση η ύπαρξη θέσεων εργασίας είναι περιορισμένες έως ανύπαρκτες.

Μετά το τέλος της επίσκεψης μαθητές και καθηγητές χρησιμοποίησαν την εμπειρία τους και το υλικό που συγκεντρώθηκε (έντυπο υλικό από τις επιχειρήσεις, φωτογραφίες κλπ) για να ενημερώσουν τα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου, αλλά και σαν εποπτικό υλικό για τις επόμενες χρονιές.

Συμμετέχοντες μαθητές:

Αβραμίδου Ελευθερία, Γιοβανούδη Ιωάννα, Κεπαπτζή Μαγδαληνή, Μαυρομάτης Γεώργιος, Παπαδόπουλος Χρυσοβαλάντης, Παρίση Έλενα, Βασιλακέρη Ευμορφούλα, Βερβέρη Θεοφιλίτσα, Γαβρά Αθηνά, Γέρμανλης Σταύρος Εμμανουήλ Δανιήλ, Ζήκα Βαρβάρα, Μπαλαμπανίδης Γρηγόριος, Πλιάκα Νικολέτα, Πούλιος Χρήστος, Σπάση Ιωάννα, Τερζής Νικόλαος, Τραχανά Ευαγγελία.

Συνοδός καθηγήτρια: Κυριακίδου Γεωργία

Συντονίστρια  εκπαιδευτικός: Χατζηιωαννίδου Ζωή

eikoniko kylikeio

ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΚΥΛΙΚΕΙΟ/ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ

Στα πλαίσια προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας σχολ. έτους 2007-2008, με τίτλο «Καλλιέργεια της δεξιότητας των καθημερινών οικονομικών και χρηματικών συναλλαγών των μαθητών του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής», στήθηκε στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σερρών εικονικό κυλικείο, όπου οι μαθητές της Α΄ τάξης με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού Χατζηιωαννίδου Ζωής, ανέλαβαν ένα παιχνίδι ρόλων. Άλλοτε ως έμποροι και άλλοτε ως πελάτες πουλούσαν και αγόραζαν διάφορα προϊόντα, χρησιμοποιώντας στην αρχή πλαστικά ευρώ και πλαστικοποιημένα χαρτονομίσματα και στη συνέχεια αληθινά κέρματα και χαρτονομίσματα.

Πριν από το στήσιμο του εικονικού κυλικείου, πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τη χρησιμότητα του νομίσματος και έγινε μια σύντομη αναφορά στη δραχμή και στην αντικατάστασή της από το ευρώ.

Αφού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με πλαστικά κέρματα και πλαστικοποιημένα χαρτονομίσματα, στη συνέχεια μοιράστηκαν αληθινά ευρώ για να μελετήσουν το μέγεθος, το σχήμα, το χρώμα, το βάρος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νομίσματος. Έπαιξαν απλά παιχνίδια με μορφή μαθηματικών δραστηριοτήτων, όπου κλήθηκαν να εκτελέσουν τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης και να συγκρίνουν το διαθέσιμο ποσό με το συνολικό κόστος.

Σε επόμενες συναντήσεις έπαιξαν τα επιτραπέζια παιχνίδια  «Ψωνίζω με ευρώ» και «Μονόπολυ ευρώ», ενώ στο εργαστήριο της πληροφορικής ήρθαν σε επαφή με το λογισμικό RamkidSchool 2, όπου έπαιξαν το παιχνίδι «Νομίσματα» και το λογισμικό SuperPeris & Katia 3, όπου έπαιξαν το παιχνίδι «Ο Πέρης στην τράπεζα».

Στο Διαδίκτυο έπαιξαν στο (www.junior.gr) το παιχνίδι «Μαθαίνω τα Ευρώ» και στη διεύθυνση (www.ekpaideusi.com) στη σελίδα «Καλωσορίσατε στην τάξη μας», ενός σχολείου στη Λάρνακα, έπαιξαν 3 παιχνίδια με ευρώ.

Όταν στήθηκε το εικονικό κυλικείο σε μια ελεύθερη αίθουσα του σχολείου, ορισμένοι από τους μαθητές έδειξαν άρνηση για συμμετοχή στο παιχνίδι ρόλων, καθώς και χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος και ανασφάλεια στο να πραγματοποιήσουν μια χρηματική συναλλαγή.(είτε εικονική, είτε πραγματική).

Μετά από συνεχή ενθάρρυνση, έγιναν πιο δεκτικοί, ανέπτυξαν τη διάθεση συμμετοχής σε ομαδικές δραστηριότητες, ανέπτυξαν το αίσθημα αυτοεκτίμησης, ενώ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος πέτυχαν στιγμές κοινωνικοποίησης και έζησαν στιγμές ψυχαγωγίας.

Όσον αφορά στις οικονομικές συναλλαγές, αποκόμισαν χρήσιμες εμπειρίες γύρω από τους κανόνες μιας κοινωνικής-οικονομικής συνδιαλλαγής.

Ωστόσο εκείνα τα παιδιά που δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν την αξία των χρημάτων, και εξακολούθησαν να έχουν δυσκολία με τις μαθηματικές πράξεις, θα είναι δύσκολο να θέσουν σε εφαρμογή μια τέτοια εμπειρία.

Leonardo da Vinci 2009

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDODAVINCI ΣΤΟ ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ

Το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής ?ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΛ Σερρών υλοποίησε κατά το σχολικό έτος 2009-2010 ένα πρόγραμμα δια βίου μάθησης LEONARDODAVINCI, στην Κύπρο.

Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: «Συστηματική και ουσιαστική κατάρτιση των νέων του ΤΕΕ-ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής Σερρών σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό επαγγελματικό περιβάλλον».

To Leonardo da Vinci είναι μία δράση που υποστηρίζει την επαγγελματική κατάρτιση, μέσω σχεδίων διακρατικής κινητικότητας. Μια περίοδο δηλαδή πρακτικής άσκησης που διανύει ο καταρτιζόμενος σε μια επιχείρηση ή σε ένα Ίδρυμα κατάρτισης σε άλλη χώρα.

09 μαθητές της Α΄ βαθμίδας (γυμνασιακές τάξεις) και 10 μαθητές του ΕΠΑΛ (τάξεις Λυκείου) ταξίδεψαν στην Κύπρο όπου τοποθετήθηκαν σε επιχειρήσεις, σε διοικητικές υπηρεσίες δημόσιων υπηρεσιών, σε λογιστήρια και βιβλιοθήκες.

Οι επισκέψεις ήταν καθημερινές και ομαδικές και αφορούσαν την εκπαίδευση και κατάρτισή τους σε θέματα της ειδικότητάς τους (Τομέας: Οικονομίας-Διοίκησης). Το περιεχόμενο δηλαδή της κατάρτισης στηρίχθηκε στα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων της ειδικότητά τους και ήταν: η γραμματειακή υποστήριξη και οι εργασίες γραφείου.

Οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν από τον φορέα Υποδοχής στη Λεμεσό, πάντα με την επίβλεψη των συνοδών καθηγητών.

Ο συγκεκριμένος φορέας (το Ινστιτούτο E-RCI: Educational, Research & ConsultancyInstitute ) έχει μεγάλη εμπειρία στην οργάνωση και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων κινητικότητας, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της κινητικότητας αποτέλεσε η γνωριμία με τη χώρα υποδοχής, τους ανθρώπους, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Κύπρου.

Με το πέρας της κατάρτισης οι συμμετέχοντες παρέλαβαν από τον εταίρο υποδοχής πιστοποιητικό συμμετοχής στο πρόγραμμα. Πέρα από την απόκτηση των αποδεικτικών πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, τα οφέλη των μαθητών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ήταν πολλαπλά. Απόκτησαν νέες γνώσεις, βελτίωσαν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητές τους και απόκτησαν εμπειρίες και εφόδια που θα τους βοηθήσουν στην μετέπειτα επαγγελματική τους ζωή και θα τους διευκολύνουν στην επαγγελματική τους ένταξη.

 

Ζωή Χατζηιωαννίδου

Υποδιευθύντρια του ΤΕΕ-ΕΠΑΛ

Ειδικής Αγωγής Σερρών

Υπεύθυνη για το πρόγραμμα LeonardodaVinci

Contribute!
Books!

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ

Shop!

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Today0
Yesterday0
Week0
Month0
All389

Currently are 3 guests and no members online


VCNT - Visitorcounter