eikoniko kylikeio

ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΚΥΛΙΚΕΙΟ/ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ

Στα πλαίσια προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας σχολ. έτους 2007-2008, με τίτλο «Καλλιέργεια της δεξιότητας των καθημερινών οικονομικών και χρηματικών συναλλαγών των μαθητών του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής», στήθηκε στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σερρών εικονικό κυλικείο, όπου οι μαθητές της Α΄ τάξης με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού Χατζηιωαννίδου Ζωής, ανέλαβαν ένα παιχνίδι ρόλων. Άλλοτε ως έμποροι και άλλοτε ως πελάτες πουλούσαν και αγόραζαν διάφορα προϊόντα, χρησιμοποιώντας στην αρχή πλαστικά ευρώ και πλαστικοποιημένα χαρτονομίσματα και στη συνέχεια αληθινά κέρματα και χαρτονομίσματα.

Πριν από το στήσιμο του εικονικού κυλικείου, πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τη χρησιμότητα του νομίσματος και έγινε μια σύντομη αναφορά στη δραχμή και στην αντικατάστασή της από το ευρώ.

Αφού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με πλαστικά κέρματα και πλαστικοποιημένα χαρτονομίσματα, στη συνέχεια μοιράστηκαν αληθινά ευρώ για να μελετήσουν το μέγεθος, το σχήμα, το χρώμα, το βάρος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νομίσματος. Έπαιξαν απλά παιχνίδια με μορφή μαθηματικών δραστηριοτήτων, όπου κλήθηκαν να εκτελέσουν τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης και να συγκρίνουν το διαθέσιμο ποσό με το συνολικό κόστος.

Σε επόμενες συναντήσεις έπαιξαν τα επιτραπέζια παιχνίδια  «Ψωνίζω με ευρώ» και «Μονόπολυ ευρώ», ενώ στο εργαστήριο της πληροφορικής ήρθαν σε επαφή με το λογισμικό RamkidSchool 2, όπου έπαιξαν το παιχνίδι «Νομίσματα» και το λογισμικό SuperPeris & Katia 3, όπου έπαιξαν το παιχνίδι «Ο Πέρης στην τράπεζα».

Στο Διαδίκτυο έπαιξαν στο (www.junior.gr) το παιχνίδι «Μαθαίνω τα Ευρώ» και στη διεύθυνση (www.ekpaideusi.com) στη σελίδα «Καλωσορίσατε στην τάξη μας», ενός σχολείου στη Λάρνακα, έπαιξαν 3 παιχνίδια με ευρώ.

Όταν στήθηκε το εικονικό κυλικείο σε μια ελεύθερη αίθουσα του σχολείου, ορισμένοι από τους μαθητές έδειξαν άρνηση για συμμετοχή στο παιχνίδι ρόλων, καθώς και χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος και ανασφάλεια στο να πραγματοποιήσουν μια χρηματική συναλλαγή.(είτε εικονική, είτε πραγματική).

Μετά από συνεχή ενθάρρυνση, έγιναν πιο δεκτικοί, ανέπτυξαν τη διάθεση συμμετοχής σε ομαδικές δραστηριότητες, ανέπτυξαν το αίσθημα αυτοεκτίμησης, ενώ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος πέτυχαν στιγμές κοινωνικοποίησης και έζησαν στιγμές ψυχαγωγίας.

Όσον αφορά στις οικονομικές συναλλαγές, αποκόμισαν χρήσιμες εμπειρίες γύρω από τους κανόνες μιας κοινωνικής-οικονομικής συνδιαλλαγής.

Ωστόσο εκείνα τα παιδιά που δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν την αξία των χρημάτων, και εξακολούθησαν να έχουν δυσκολία με τις μαθηματικές πράξεις, θα είναι δύσκολο να θέσουν σε εφαρμογή μια τέτοια εμπειρία.

Contribute!
Books!

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ

Shop!

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Today0
Yesterday0
Week0
Month0
All389

Currently are 7 guests and no members online


VCNT - Visitorcounter