Η ενότητα
Ασκήσεις
AΣ ΘYMHΘOYME TI MAΘAME Σ' AYTH THN ENOTHTA
•
Οι προτάσεις βρίσκονται στον λόγο είτε σε
ασύνδετο σχήμα
συνδεμένο σχήμα
είτε συνδεδεμένες μεταξύ τους.
•
Όταν συνδέονται μεταξύ τους, η σύνδεση μπορεί να είναι είτε
παρατακτική
υποτακτική
είτε
παρατακτική
υποτακτική
.
•
Σύνδεσμοι που χρησιμοποιούνται για την παρατακτική σύνδεση των προτάσεων είναι: οι
συμπλεκτικοί
τελικοί
, οι
αιτιολογικοί
διαχωριστικοί
, οι
αντιθετικοί
υποθετικοί
και οι
αποτελεσματικοί
συμπερασματικοί
και ο επεξηγηματικός «
γιατί
δηλαδή
».
•
Σύνδεσμοι που χρησιμοποιούνται για την υποτακτική σύνδεση των προτάσεων είναι: οι
ειδικοί
συμπλεκτικοί
, οι
συμπλεκτικοί
χρονικοί
, οι
αιτιολογικοί
αντιθετικοί
, οι
αντιθετικοί
υποθετικοί
, οι
συμπερασματικοί
τελικοί
, οι
αποτελεσματικοί
συμπερασματικοί
, οι
διαχωριστικοί
διστακτικοί
και ο συγκριτικός «
δηλαδή
παρά
».
•
Κάθε ομιλητής/συγγραφέας επιλέγει τον τρόπο που θα συνδέσει τις προτάσεις, ανάλογα με
το είδος της σχέσης που έχουν οι προτάσεις αυτές στη σκέψη του
τις επιθυμίες του
.
•
Μια ερευνητική εργασία ξεκινά από
ένα πρόβλημα
μια αρχή
•
Όταν γράφω μια ερευνητική εργασία, δεν αντιγράφω, αλλά
είμαι δημιουργός, συνθέτω το δικό μου κείμενο
γράφω όσο πιο καλά μπορώ
.
•
Στο τέλος της ερευνητικής εργασίας παραθέτω τη
σκέψη μου
βιβλιογραφία
.
•
Για να καταλάβω ακριβώς τι σημαίνει μια λέξη μέσα σε ένα κείμενο, πρέπει να λάβω υπόψη μου
ποιος τη λέει
,
σε ποιον την απευθύνει
,
πού και πότε τη χρησιμοποιεί
,
σε τι είδους κείμενο περιλαμβάνεται
αλλά και το
πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο χρησιμοποιείται
.
Έλεγχος
ΕΝΤΑΞΕΙ