ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Εμφάνιση μηνύματος σε οθόνη LCD
Εφαρμογή 1
Η πλακέτα του Arduino μπορεί να συνδεθεί με μια οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD - Liquid Crystal Display) συμβατή με την Hitachi HD44780 και να εμφανίσει το μήνυμα που θέλουμε. Για την επικοινωνία τους χρειάζονται 6 ψηφιακά pins (RS, Enable, D4, D5, D7, D8) και η βιβλιοθήκη "LiquidCrystal.h". Με το ποτενσιόμετρο 10ΚΩ ελέγχουμε την αντίθεση (contrast) των γραμμάτων στην οθόνη.
Πραγματοποιήστε την παρακάτω συνδεσμολογία του Arduino με την LCD 2x16 και σχεδιάστε το αντίστοιχο ηλεκτρονικό σχέδιο.
Προγραμματίστε το Arduino με το παρακάτω πρόγραμμα.
Τι εμφανίζεται στην LCD οθόνη;
Επέκταση της εφαρμογής 1
- Προσθέστε την γραμμή lcd.print('Counter = '); στο κατάλληλο σημείο του προγράμματος, έτσι ώστε στη δεύτερη γραμμή να εμφανίζεται η ταμπέλα Counter = πριν τον αυξανόμενο αριθμό.
- Τροποποιήστε το πρόγραμμα, έτσι ώστε ο μετρητής να αυξάνεται κατά 10 μονάδες και όταν φθάσει την τιμή 5000 να μηδενίζεται και να μετρά από την αρχή.
(c) Αμπατζόγλου Γιάννης, Ηλεκτρονικός Μηχανικός, καθηγητής ΠΕ84
Αδειοδοτημένο υπό τους όρους Creative Commons Attribution Share Alike License 4.0