ΣΟΦΟΚΛΗ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ Α΄
Ερωτήσεις:
στ. 280- 292
-
Γιατί ο
κορυφαίος του χορού χαρακτηρίζει την ταφή του Πολυνείκη «θεήλατον» έργο;
-
Ποιες
αντιδράσεις προκαλεί στον Κρέοντα η υπόθεση του χορού σχετικά με την ταφή του
Πολυνείκη και ποια στοιχεία του χαρακτήρα του αποκαλύπτονται;
-
Ποια αντίληψη
έχει ο Κρέοντας για τη δικαιοσύνη των θεών και για την κρίση τους απέναντι στο
νεκρό Πολυνείκη;
-
Σε τι είδους
κίνητρα αποδίδει ο Κρέοντας την πράξη; (στ. 289- 292)
-
Ποια στοιχεία
συνιστούν τη λογική και ηθική πλάνη του Κρέοντα;
-
Σε ποια σημεία
του αποσπάσματος δηλώνεται η αυταρχικότητα του Κ.;
στ. 293-303
-
Ποια θεωρία
αναπτύσσει ο Κρέοντας για τη χρήση και τη δύναμη του χρήματος; Ποια είναι η
δική σας άποψη;
-
Να εντοπίσετε
και να σχολιάσετε τα σημεία όπου υπάρχει τραγική ειρωνεία.
στ. 304- 314
-
Ποιο δραματικό
ρόλο παίζει ο όρκος του Κ.;
-
Πώς
χαρακτηρίζει ο Κ. την ταφή και γιατί;
-
Να συγκρίνεις
τις γνωμικές φράσεις των στίχων 302- 303 και 313- 314.
-
Σε ποια
κίνητρα αποδίδει ο Κ. την ταφή; Είναι αυτό ενδεικτικό του ήθους του;
στ. 315- 330
-
Η συμπεριφορά
του φύλακα απέναντι στον Κρέοντα δεν είναι ίδια μ’
αυτήν της πρώτης του εμφάνισης. Πού οφείλεται αυτή η διαφοροποίηση;
-
Να σχολιάσετε
το περιεχόμενο των στ.323,326.
-
Ποια είναι η
πίστη/αντίληψη των λαϊκών ανθρώπων απέναντι στη μοίρα;
-
Γιατί ο
φύλακας νιώθει ανακούφιση στο τέλος του επεισοδίου;
Συνολικά:
-
Ο φύλακας, ως
θεατρικό πρόσωπο, έχει σκιαγραφηθεί από τον ποιητή «κατά το εικός και
αναγκαίον»; (βλ. λεξικό θεατρικών όρων)
-
Γιατί ο
Κρέοντας είναι τραγικό πρόσωπο;
επιμέλεια: Παπαγγελή Χριστίνα
Ημερομηνία
τελευταίας επεξεργασίας:
Τρίτη, 13. Φεβρουαρίου 2007
|