φιλολογικές σελίδες

[αρχική]  [αρχαία ελληνικά]  [έκθεση - έκφραση]  [λογοτεχνία]  [ιστορία]  [διάφορα]  [σύνδεσμοι]

ΣΟΦΟΚΛΗ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ Α΄

Ερωτήσεις: 

στ. 280- 292

  1. Γιατί ο κορυφαίος του χορού χαρακτηρίζει την ταφή του Πολυνείκη «θεήλατον» έργο;

  2. Ποιες αντιδράσεις προκαλεί στον Κρέοντα η υπόθεση του χορού σχετικά με την ταφή του Πολυνείκη και ποια στοιχεία του χαρακτήρα του αποκαλύπτονται;

  3. Ποια αντίληψη έχει ο Κρέοντας για τη δικαιοσύνη των θεών και για την κρίση τους απέναντι στο νεκρό Πολυνείκη;

  4. Σε τι είδους κίνητρα αποδίδει ο Κρέοντας την πράξη; (στ. 289- 292)

  5. Ποια στοιχεία συνιστούν τη λογική και  ηθική  πλάνη του Κρέοντα;

  6. Σε ποια σημεία του αποσπάσματος δηλώνεται η αυταρχικότητα του Κ.;

στ. 293-303

  1. Ποια θεωρία αναπτύσσει ο Κρέοντας για τη χρήση και τη δύναμη του χρήματος; Ποια είναι η δική σας άποψη;

  2. Να εντοπίσετε και να σχολιάσετε τα σημεία όπου υπάρχει τραγική ειρωνεία.

στ. 304- 314

  1. Ποιο δραματικό ρόλο παίζει ο όρκος του Κ.;

  2. Πώς χαρακτηρίζει ο Κ. την ταφή και γιατί;

  3. Να συγκρίνεις τις γνωμικές φράσεις των στίχων 302- 303 και 313- 314.

  4. Σε ποια κίνητρα αποδίδει ο Κ. την ταφή; Είναι αυτό ενδεικτικό του ήθους του;

στ. 315- 330

  1. Η συμπεριφορά του φύλακα απέναντι στον Κρέοντα δεν είναι ίδια μ’ αυτήν της πρώτης του εμφάνισης. Πού οφείλεται αυτή η διαφοροποίηση;

  2. Να σχολιάσετε το περιεχόμενο των στ.323,326.

  3. Ποια είναι η πίστη/αντίληψη των λαϊκών ανθρώπων απέναντι στη μοίρα;

  4. Γιατί  ο φύλακας νιώθει ανακούφιση στο τέλος του επεισοδίου;

Συνολικά:

  1. Ο φύλακας, ως θεατρικό πρόσωπο, έχει σκιαγραφηθεί από τον ποιητή «κατά το εικός και αναγκαίον»; (βλ. λεξικό θεατρικών όρων)

  2. Γιατί ο Κρέοντας είναι τραγικό πρόσωπο;

 

 επιμέλεια: Παπαγγελή Χριστίνα

Ημερομηνία τελευταίας επεξεργασίας: Τρίτη, 13. Φεβρουαρίου 2007

συνεργατικός δικτυακός τόπος με εκπαιδευτικό σκοπό και περιεχόμενο