ΣΚΕΨΟΥ ΣΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ – ΣΕΙΡΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ

ΤED-ED «ΣΚΕΨΟΥ ΣΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ – THINK LIKE A CODER»

Η σειρά αυτή 10 επεισοδίων παρακολουθεί ένα κορίτσι, την Έθικ και το φίλο της, ένα ρομπότ, τον Χέτζ, καθώς προσπαθούν να σώσουν τον κόσμο. Στην προσπάθειά τους οι δυο φίλοι θα κληθούν να επιλύσουν μια σειρά από προγραμματιστικά προβλήματα. Ξεκινούν μια προσπάθεια να συλλέξουν τρία αντικείμενα και πρέπει να λύσουν τον τρόπο τους μέσω μιας σειράς γρίφων προγραμματισμού.

Η περιπέτεια ξεκινά! Επεισόδιο 1: Η Έθικ ξυπνά σε ένα μυστηριώδες κελί. Μπορεί αυτή και ο Χέτζ να λύσουν τους προγραμματιστικούς γρίφους που εμποδίζουν τη διαφυγή τους;

Επεισόδιο 2: Έθικ και Χέτζ αναζητούν τον ηγέτη της Αντίστασης. Μπορούν να λύσουν τους γρίφους που εμποδίζουν το δρόμο τους;

Επεισόδιο 3: Έθικ και Χέτζ πρέπει να σαμποτάρουν τα φουρνό-μποτ για να φτάσουν στην πρώτη τους κατασκευή. Μπορούν να βρουν μια διέξοδο

;

Επεισόδιο 4: Πώς μπορούν να κλέψουν την πρώτη κατασκευή (ο κόμβος της δύναμης – the node of power). Μπορούν να την πάρουν χωρίς να ανακαλυφθούν;

Επεισόδιο 5: Έθικ και Χέτζ φτάνουν στο δάσος 198 αναζητώντας τη δεύτερη κατασκευή. Μπορούν να κρυφτούν ​​από τους φρουρούς για να φτάσουν στον πύργο;

Επεισόδιο 6: Έθικ και Χέτζ και Octavia πρέπει να βρουν έναν τρόπο να διασχίσουν την απέραντη χαράδρα για να φτάσουν στον πύργο. Μπορούν να το κάνουν πριν επιστρέψουν οι φρουροί;

Επεισόδιο 7: Έθικ και Χέτζ βρίσκονται σε έναν τεράστιο πύργο. Μπορούν να περάσουν τα ρεύματα ενέργειας για να φτάσουν στον Κόμβο της Δημιουργίας – Node of Creation;

Επεισόδιο 8: Έθικ και Χέτζ βρίσκονται σε μια σειρά μονοπατιών. Μπορούν να βρουν το σωστό πριν να συλληφθούν;

Επεισόδιο 9: Έθικ και Χέτζ και Lemma έχουν φτάσει στην τελευταία κατασκευή: Ο Κόμβος της Μνήμης – the Node of Memory. Μπορούν να το ανακτήσουν πριν φτάσουν τα bots;

Η περιπέτεια τελειώνει! Επεισόδιο 10: Μπορεί η Έθικ να φτάσει στο World Machine και να εμποδίσει τον Χέτζ να καλύψει τον κόσμο σε έναν τεράστιο λαβύρινθο;

ΕΙΝΑΙ ΤΟ CODING ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ «ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ»;

Σε μια κοινωνία που αλλάζει διαρκώς και εξελίσσεται προς μια πιο ψηφιοποιημένη κατεύθυνση,  οι γνώσεις προγραμματισμού είναι μία από τις βασικότερες δεξιότητες. Ήδη, σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους η στοιχειώδης έστω γνώση προγραμματισμού, θεωρείται απαραίτητο προσόν. Εκτιμάται ότι μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση δημιουργήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας που θα σχετίζονται με τον προγραμματισμό. Σε πολλές χώρες ο προγραμματισμός έχει ενταχθεί στο επίσημο διδακτικό πρόγραμμα. Στην Αγγλία, για παράδειγμα, τα παιδιά του δημοτικού παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα coding από το 2014, στην Ιταλία και στη Γερμανία αρκετά σχολεία εντάσσουν αντίστοιχα σεμινάρια, ενώ και οι Σκανδιναβικές χώρες έχουν ενταχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρωτοπόρος, βέβαια, είναι η Εσθονία όπου τα παιδιά του δημοτικού μαθαίνουν να γράφουν κώδικα ήδη από το 2012. Αντίστοιχα προγράμματα «τρέχουν» στις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ιαπωνία και πολλές ακόμη χώρες σε όλο τον πλανήτη.   Η διδασκαλία προγραμματισμού υπολογιστών σε παιδιά, αποκτά όλο και πιο σημαντική θέση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αναλυτικής σκέψης και αλγοριθμικής επίλυσης προβλημάτων. Το coding ή ο προγραμματισμός υπολογιστών είναι τόσο σημαντική δεξιότητα στον 21ο αιώνα όσο η ανάγνωση και τα μαθηματικά ήταν στον προηγούμενο αιώνα.

Η συγγραφή κώδικα είναι μια δεξιότητα που αφορά την ανάπτυξη αναλυτικής σκέψης και μεθοδικής επίλυσης προβλημάτων, αφορά τη δημιουργικότητα και, το σημαντικότερο, αφορά την ενίσχυση της ανάγκης του εγκεφάλου μας να εκφωνεί «Εὕρηκα! … Εὕρηκα

Η ικανότητα επίλυσης ενός προβλήματος με το σχεδιασμό, την εκτέλεση, τη δοκιμή και τη βελτίωση ενός προγράμματος υπολογιστή μεταφέρεται και σε άλλους τομείς της ζωής. Την πρώτη φορά που ένα παιδί γράφει ένα πρόγραμμα και κάνει έναν υπολογιστή να εκτελέσει κάτι, υπάρχει μια άμεση αίσθηση ικανοποίησης και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του.

Σε γενικές γραμμές, το coding για παιδιά περιλαμβάνει online εφαρμογές και παιχνίδια προγραμματισμού τα οποία χαρακτηρίζονται από έτοιμα blocks που μοιάζουν με κομμάτια puzzle ενώ συνθέτονται και εκτελούνται στον εκάστοτε browser που χρησιμοποιείτε.

CODE.ORG

Μια μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία που έχει στόχο να επιτρέψει σε κάθε μαθητή και κάθε σχολείο να έχει την ευκαιρία να μάθει την επιστήμη των υπολογιστών.

 Πηγές
https://oer.ellak.gr/2019/10/23/efarmoges-programmatismou-ipologiston-gia-pedia/
https://okiriostasos.wordpress.com