Κεντρική σελίδα Επάνω Χημεία Γυμνασίου Χημέια Λυκείου animation  λογισμικό Video Xημείας Εργαστηριακές Ασκήσεις Διδασκαλία Χημείας Συνδέσεις xperimania skoool Η Χημεία στη ζωή μας χημεια κ τεχνολογια Η χημική ένωση του μήνα βιβλια περιοδικα science in school βιογραφίες

 χημεία   από τον Σταυρακαντωνάκη Γιώργο   Χημικό -Λύκειο Γαζίου Ηράκλειο                         mailto:stayrakant@sch.gr

Κεντρική σελίδα
Επάνω

 

 

διδασκαλία χημείας με χρήση λογισμικού

 

απο τον κόμβο e-ykiko

 

Μάθε να βρίσκεις συντελεστές χημικών αντιδράσεων παίζοντας.

 Περιγραφή: Δραστηριότητα για την εύρεση των συντελεστών χημικών αντιδράσεων υπό μορφή παιχνιδιού. Η δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, είναι σε μορφή HTML και συνοδεύεται από φύλλο εργασίας.

Δημιουργοί: Καλογερόπουλος Νίκος (Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης)

Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer

 

Φαινόμενο Θερμοκηπίου

Περιγραφή: Ο συνδυασμός κειμένου-στατικών εικόνων-προσομοίωσης-αξιοποίησης συνδέσμων προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους για την κατανόηση του φαινομένου. Εδώ το Διαδίκτυο χρησιμεύει ως κίνητρο για την μάθηση, επεκτείνοντας τα φυσικά όρια της σχολικής τάξης                       

Δημιουργοί: Μεϊδάνη Αθηνά, εκπαιδευτικός ΠΕ4, Αναστασιάδης Σπύρος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης 

Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer 

 

Quiz και σταυρόλεξα για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου  
Περιγραφή: Η δραστηριότητα καλύπτει το περισσότερο μέρος της ύλης της Χημείας Β΄ Γυμνασίου με quiz και σταυρόλεξα. Οι εφαρμογές της δραστηριότητας έχουν δημιουργηθεί με το λογισμικό
Hot Potatoes

Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Χημικός) Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer

Περιοδικός Πίνακας Στοιχείων ( 370 KB)
Περιγραφή: Παρουσίαση του Περιοδικού Πίνακα των Στοιχείων σε δύο μορφές (κατηγορίες στοιχείων - τομείς). Με κλικ στο όνομα ενός στοιχείου, εμφανίζονται οι ιδιότητες του (Mr, φυσ. κατάσταση, σζ, στ, δομή, πυκνότητα, ηλεκτραρνητικότητα, ενεργ. Ιονισμού, έτος και χώρα ανακάλυψης κλπ.) καθώς και τα ισότοπα του. Διάφοροι πίνακες με όλες ή επιμέρους ιδιότητες ταξινομημένες κατά ομάδα ή περίοδο καθώς και γραφικές παραστάσεις μεταβολής ιδιοτήτων των στοιχείων ανά ομάδα ή περίοδο με δυνατότητα εκτύπωσης. 

Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Χημικός)  Απαιτούμενο λογισμικό: MS Access 2000

Quiz για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου
Περιγραφή: Στη δραστηριότητα αυτή περιέχονται ερωτήσεις από την ύλη της χημείας Β΄ γυμνασίου, με μορφή quiz, σχετικές με τους χαρακτηριστικούς αριθμούς ενός ατόμου και το είδος των κυριότερων υποατομικών σωματιδίων.

Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης - Καλογερόπουλος Νίκος (Χημικοί).
Απαιτούμενο λογισμικό: Κατασκευάστηκε με το MicroWorldsPro και μπορεί να τρέξει με το ελεύθερο πρόγραμμα (plug-in)
Microworlds webplayer (σχετικές πληροφορίες για το MicroWorldsPro στην επιλογή Λογισμικά->Εκπαιδευτικά->Microworlds).

  Quiz για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου
Περιγραφή: Στη δραστηριότητα αυτή περιέχονται ερωτήσεις από την ύλη της χημείας Β΄ γυμνασίου, με μορφή quiz, σχετικές με τις φυσικές καταστάσεις της ύλης και τις μεταβολές τους.
Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης - Καλογερόπουλος Νίκος (Χημικοί).Απαιτούμενο λογισμικό: Κατασκευάστηκε με το MicroWorldsPro και μπορεί να τρέξει με το ελεύθερο πρόγραμμα (plug-in)
Microworldswebplayer (σχετικές πληροφορίες για το MicroWorldsPro στην επιλογή Λογισμικά->Εκπαιδευτικά->Microworlds).

ΤΑ ΜΟΡΙΑ_Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΤΟ ΑΤΟΜΟ 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΤΟ ¶ΤΟΜΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΗΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΑΤΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ, ΙΟΝΤΑ, ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΦΟΥ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΥΣΕΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ. ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΛΕΞΗ ¶ΤΟΜΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ONLINE ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΘΕΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ. Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΜΕ ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.

 ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ:ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΧΗΜΙΚΟΥ ΝΕΦΟΥΣ.ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ: S.O.S. ΕΝΕΡΓΕΙΑ

 ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 

ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ_Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ_Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Ο ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΝΟΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΑΚΑ ΤΟ ΜΟΡΙΟ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ :INTERNET EXPLORER X  ΔΟΔΟΝΤΣΗΣ Μ.

 

Το νερό εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής μας, είναι πολύ οικείο στους μαθητές, συνδυάζει πολλούς γνωστικούς τομείς και κατά συνέπεια προσφέρεται για διαθεματικά σχέδια εργασίας. Στον παρακάτω δεσμό θα βρείτε ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας για το νερό με αφορμή ένα μικρό χείμαρρο της περιοχής που διδάσκω.

Διαθεματικό σχέδιο εργασίας για το νερό

 

Η Ελλάδα έχει χαρακτηριστεί ως “η χώρα του φωτός” λόγω της μεγάλης ηλιοφάνειας, αλλά και μεταφορικά λόγω της εξαγωγής και της διάδοσης των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων στο δυτικό κόσμο στις απαρχές του σύγχρονου πολιτισμού μας. Το φως βρίσκεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Η εξοικείωσή μας με το φως και η ποικιλία των τομέων που εμπλέκονται το κάνει ιδανικό θέμα για διαθεματική εργασία. Στον παρακάτω δεσμό θα βρείτε μια πρόταση διαθεματικής εργασίας με αυτό το θέμα

Διαθεματικό σχέδιο εργασίας για το φως

 

Η φασματοσκοπία και η φασματοσκοπική ανάλυση είναι ένας τομέας των φυσικών επιστημών που έχει προσφέρει πολλά στην κατανόηση του κόσμου μας και στον πολιτισμό μας. Βρίσκει εφαρμογές από τα πιο μικρά (άτομα) μέχρι τα πιο μεγάλα (γαλαξίες) σώματα. Όμως το εκπαιδευτικό μας σύστημα φαίνεται να αγνοεί αυτό τον τομέα, ίσως επειδή θεωρεί ότι είναι ένας δύσκολος τομέας. Στο παρακάτω δεσμό θα βρείτε μια εργασία που προτείνει ένα τρόπο εισαγωγής της φασματοσκοπίας στους μικρούς μαθητές, αλλά και στο ευρύ κοινό.

Φασματοσκοπία για μικρούς μαθητές

αχ αυτό το χλώριο! Η εργασία αυτή μπορεί να γίνει παράλληλα με το μάθημα είτε να χρησιμοποιηθεί σαν ιδέα για κάποιο πρόγραμμα.

 

 

 

 

Κεντρική σελίδα Β Γυμνασίου γ γυμνασιου