χημεία από τον Σταυρακαντωνάκη Γιώργο Χημικό -Λύκειο Γαζίου Ηράκλειο mailto:stayrakant@sch.gr |
![]() ![]()
|
διδασκαλία χημείας με χρήση λογισμικού
Μάθε να βρίσκεις συντελεστές χημικών αντιδράσεων παίζοντας. Περιγραφή: Δραστηριότητα για την εύρεση των συντελεστών χημικών αντιδράσεων υπό μορφή παιχνιδιού. Η δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, είναι σε μορφή HTML και συνοδεύεται από φύλλο εργασίας. Δημιουργοί: Καλογερόπουλος Νίκος (Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης) Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer
Περιγραφή: Ο συνδυασμός κειμένου-στατικών εικόνων-προσομοίωσης-αξιοποίησης συνδέσμων προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους για την κατανόηση του φαινομένου. Εδώ το Διαδίκτυο χρησιμεύει ως κίνητρο για την μάθηση, επεκτείνοντας τα φυσικά όρια της σχολικής τάξης Δημιουργοί: Μεϊδάνη Αθηνά, εκπαιδευτικός ΠΕ4, Αναστασιάδης Σπύρος, Επιμορφωτής Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer
Quiz και σταυρόλεξα για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου
Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Χημικός) Απαιτούμενο λογισμικό: MS Internet Explorer
Περιοδικός Πίνακας Στοιχείων
( 370 KB)
Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (Χημικός) Απαιτούμενο λογισμικό: MS Access 2000
Quiz για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου
Δημιουργοί: Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης -
Καλογερόπουλος Νίκος (Χημικοί).
Quiz για τη Χημεία Β΄ Γυμνασίου ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΤΟ ¶ΤΟΜΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΗΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΑΤΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ, ΙΟΝΤΑ, ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΦΟΥ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΥΣΕΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ. ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΛΕΞΗ ¶ΤΟΜΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ONLINE ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΘΕΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ. Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΜΕ ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ:ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΧΗΜΙΚΟΥ ΝΕΦΟΥΣ.ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ: S.O.S. ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ_Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Ο ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΝΟΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΑΚΑ ΤΟ ΜΟΡΙΟ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ :INTERNET EXPLORER X ΔΟΔΟΝΤΣΗΣ Μ.
Το νερόΔημοσιευμένο από ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΑΖΑΝΟΣ σ
Το
νερό εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής μας, είναι πολύ οικείο
στους μαθητές, συνδυάζει πολλούς γνωστικούς τομείς και κατά συνέπεια
προσφέρεται για διαθεματικά σχέδια εργασίας. Στον παρακάτω δεσμό θα βρείτε ένα
διαθεματικό σχέδιο εργασίας για το νερό με αφορμή ένα μικρό χείμαρρο της
περιοχής που διδάσκω.
Το φωςΔημοσιευμένο από ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΑΖΑΝΟΣ
Η Ελλάδα έχει χαρακτηριστεί ως “η χώρα του φωτός”
λόγω της μεγάλης ηλιοφάνειας, αλλά και μεταφορικά λόγω της εξαγωγής και της
διάδοσης των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων στο δυτικό κόσμο στις απαρχές του
σύγχρονου πολιτισμού μας. Το φως βρίσκεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς
μας. Η εξοικείωσή μας με το φως και η ποικιλία των τομέων που εμπλέκονται το
κάνει ιδανικό θέμα για διαθεματική εργασία. Στον παρακάτω δεσμό θα βρείτε μια
πρόταση διαθεματικής εργασίας με αυτό το θέμα
Διαθεματικό σχέδιο εργασίας για το φως
Φασματοσκοπία για μικρούς μαθητέςΔημοσιευμένο από ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΑΖΑΝΟΣ
Η
φασματοσκοπία και η φασματοσκοπική ανάλυση είναι ένας τομέας των φυσικών
επιστημών που έχει προσφέρει πολλά στην κατανόηση του κόσμου μας και στον
πολιτισμό μας. Βρίσκει εφαρμογές από τα πιο μικρά (άτομα) μέχρι τα πιο μεγάλα
(γαλαξίες) σώματα. Όμως το εκπαιδευτικό μας σύστημα φαίνεται να αγνοεί αυτό
τον τομέα, ίσως επειδή θεωρεί ότι είναι ένας δύσκολος τομέας. Στο παρακάτω
δεσμό θα βρείτε μια εργασία που προτείνει ένα τρόπο εισαγωγής της
φασματοσκοπίας στους μικρούς μαθητές, αλλά και στο ευρύ κοινό.
Φασματοσκοπία για μικρούς μαθητές αχ αυτό το χλώριο! Η εργασία αυτή μπορεί να γίνει παράλληλα με το μάθημα είτε να χρησιμοποιηθεί σαν ιδέα για κάποιο πρόγραμμα.
|
|