Oδηγός
εννοιών για την επιμόρφωση Β επιπέδου
Βασίζεται
στο επιμορφωτικό υλικό του ΕΑΙΤΥ για τους επιμορφούμενους Β-επιπέδου
Γενικό μέρος (2)
Είναι ένα σύνολο ανθρώπων, που ο καθένας συμμετέχει (έστω και παθητικά) με σκοπό να να δημιουργηθεί (και να αναπτυχθεί σταδιακά και αναπροσαρμοστικά) μια κοινή ορολογία, ενδεχομένως κοινές απόψεις για ορισμένα θέματα ή ακόμη για κοινές αξίες , νοοτροπίες και πρακτικές
Μια κοινότητα απαρτίζεται συνήθως από ανθρώπους που έχουν κοινά
χαρακτηριστικά. Τα μέλη της κοινότητας αναπτύσσουν συνήθως δεσμούς μεταξύ
τους. Εκτός από αυτό όμως συγκροτούν ένα κοινωνικό ιστό , ένα είδος
δικτύου , οπότε αν ένα μέλος (είτε δραστήριο είτε όχι) υποβάλλει ένα
ερώτημα , τότε τα μέλη της κοινότητας θα επιχειρήσουν να το λύσουν,
ανεξάρτητα αν δεν είναι εκ των προτέρων γνωστό το άτομο αυτό.
Μαζί με τη σχέση του κοινωνικού κεφαλαίου αναπτύσσεται και το γνωσιακό κεφάλαιο της κατανεμημένης γνώσης. Είναι δηλαδή η διεσπαρμένη επιθυμία για επίλυση προβλημάτων των μελών της κοινότητας, οι απαντήσεις και τα ερωτήματα που τίθενται εμπλουτίζουν τόσο το ατομικό γνωστικό απόθεμα των μελών όσο και το κοινό της αποθεματικό
Οι ψηφιακές κοινότητες-online κοινότητες Είναι οι κοινότητες που
στηρίζονται στο δίκτυα Η-Υ, δηλαδή στην ψηφιακά διαμεσολαβημένη
επικοινωνία
Δυνατότητες των ψηφιακών κοινοτήτων α)Δυνατότητα
επικοινωνίας χωρίς όρια χρονικά ή γεωγραφικά. Η επικοινωνία
μπορεί να είναι σύγχρονη ή ασύγχρονη, με κείμενο ή ήχο ή και με
video. Μπορεί να αφορά μόνο με δύο άτομα, ή ολόκληρη
ομάδα, να είναι ένας προς ένα , ένας προς πολλούς, ή πολλοί προς πολλούς
Είναι η νεότερη γενιά
διαδικτυακών τόπων, εργαλείων και υπηρεσιών
Ποιες είναι οι τάσεις του Web2 α)
Η φορητή ταυτότητα, δηλαδή η
διασύνδεση των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης έτσι ώστε τα στοιχεία που
έχει ένας χρήστης σε μια υπηρεσία να είναι τα ίδια και σε άλλη υπηρεσία
Ιστολόγια (blogs)-
Προσωπική δημοσιογραφία Επιτρέπουν την ανάρτηση
ανακοινώσεων-ειδήσεων σε αντίστροφη χρονολογική σειρά(φθίνουσα) και την
δυνατότητα αναγραφής σχολίων απο τους επισκέπτες (η δυνατότητα καθορίζεται
από τον δημιουργό του ιστολογίου) Στον ιστοχώρο
http://about.digg.com
οτιδήποτε δημοσιοποιείται περνάει πρώτα απο ψηφοφορία απο τους αναγνώστες
και αν λάβει πολλούς ψήφους τότε δημοσιεύεται Διαχειριστής: (Administrator) – Πλήρης πρόσβαση σε όλες τις ενέργειες διαχείρισης του ιστολογίου Αρχισυντάκτης: (Editor) – Πρόσβαση στην συγγραφή, διαχείριση δημοσιεύσεων, σελίδων, τόσο σε δικές του όσο και σε άλλων χρηστών Συντάκτης: (Author) – Μπορεί μόνο να δημοσιεύει και να διαχειρίζεται δικές του δημοσιεύσεις Συνεργάτης: (Contributor) – Μπορεί να γράψει δημοσιεύσεις άλλα αυτές πρέπει να εγκριθούν από τον διαχειριστή ή αρχισυντάκτη πριν την προβολή τους στο ιστολόγιο Τι είναι RSS Το Διαδίκτυο περιέχει τέτοιο πλούτο πληροφοριών που
είναι σχεδόν αδύνατο για τον οποιονδήποτε να μπορεί να παρακολουθεί διαρκώς ότι
νεότερο συμβαίνει στον κόσμο ή στο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει. Εδώ έρχεται
να δώσει τη λύση το RSS. Μπορείτε να λαμβάνετε κατευθείαν στον υπολογιστή
σας τους τίτλους των τελευταίων ειδήσεων και των άρθρων που επιθυμείτε (ή ακόμα και εικόνων
ή βίντεο) αμέσως μόλις αυτά γίνουν διαθέσιμα χωρίς να είναι απαραίτητο
να επισκέπτεστε καθημερινά τους αντίστοιχους δικτυακούς τόπους.Οι τίτλοι είναι
ταυτόχρονα και σύνδεσμοι ώστε να μπορείτε να μεταβείτε στην ιστοσελίδα για
πλήρες διάβασμα της είδησης Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προγράμματα στο
Διαδίκτυο από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει
περισσότερο. Μερικά προγράμματα είναι τα εξής: FeedReader Windows FeedExplorer Windows Active Web Reader Windows The Big Feed Windows BottomFeeder Windows | Mac | Unix | Linux ΟΔΗΓΙΕΣ για το FeedReader α) Κάντε Download Installer και εγκαταστήστε το πρόγραμμα στο Η-Υ σας β) Επισκεφθείτε έναν αγαπημένο σας δικτυακό τρόπο π.χ. το Υπουργείο Παιδείαςhttp://www.minedu.gov.gr/ και βρείτε το σημείο που αναφέρει το Rss. Στον σύνδεσμο αυτό κάντε δεξί κλίκ και επιλέξτε Αντιγραφή τοποθεσίας του δεσμού. γ) Ανοίξτε το FeedExplorer και File/New feed. στην συνέχεια πατήστε Οκ
Vodcast: το ανάλογο για Video πάνω Ένα Wiki είναι συνήθως μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και εύκολα, χωρίς να έχουν κάνει υποχρεωτικά εγγραφή. Έτσι, διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου. Ο ορισμός του Jaron Lanier (1989), για την εικονική πραγματικότητα: "Ένα αλληλεπίδραστικό, τρισδιάστατο περιβάλλον, φτιαγμένο από υπολογιστή, στο οποίο μπορεί κάποιος να εμβυθιστεί", μπορεί να περιγράψει ακόμη και σήμερα υπολογιστικά περιβάλλοντα, τα οποία προσφέρουν στους χρήστες τους εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας, όπως οι εικονικοί κόσμοι. |