Κεντρική σελίδα

Το Χωριό

Καρδαμάς Ηλείας

Η Εφημερίδα "Καρδαμάς"

Άρθρα

Θέματα  Μαθηματικών

Βιογραφικό-Εργασίες

Επικοινωνία

 Συνδέσεις

     

                     Άρθρα  και   Απόψεις

Πειραματική Ιστοσελίδα

Άγγελου Λιβαθινού,

Καθηγ. Μαθηματικών

 

Άρθρα  Κοινωνικού, Πολιτισμικού  και  Πολιτικού  Προβληματισμού, τού Άγγελου Λιβαθινού,

δημοσιευθέντα  σε  Επαρχιακές  και  Αθηναϊκές  Εφημερίδες.   efkardamas@in.gr,   697-8197763

                                          

Επιλογή άλλου Άρθρου

Η νεοταξική παραχάραξη τής Ελληνικής Ιστορίας (*)

 

                             

 

“Εξ Ιστορίας αναιρεθείσης τής αληθείας,

το καταλιπόμενον αυτής

ανωφελές γίγνεται διήγημα”

( Άν αφαιρέσει κανείς τήν αλήθεια

από την Ιστορία, αυτό που απομένει 

γίνεται άχρηστη διήγηση”) ( Πολύβιος)

 

  Η επιχείρηση αποδόμησης τής Ελληνικής Ιστορίας, που προωθείται κατά τα τελευταία χρόνια από την ομάδα τών “νεωτεριστών” ιστορικών στην χώρα μας, εντάσσεται σε ένα γενικώτερο σχέδιο διαμόρφωσης μίας άλλης, “αποεθνοποιημένης” συλλογικής συνείδησης στην Ελληνική νεολαία.

  Βέβαια, οι προσπάθειες χειραγώγησης τών νέων  δεν περιορίζεται μόνον στο επίπεδο τής Ιστορίας. Εάν κάποιος μελετήσει προσεκτικά τα νέα Βιβλία, που έχουν προωθηθή για διδασκαλία στα Δημοτικά Σχολεία( και μέχρι τώρα μερικά στο Γυμνάσιο), δηλαδή βιβλία Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Βιβλία Λογοτεχνίας, Ιστορίας, Βιβλία Μαθηματικών, κλπ, θα εκπλαγή! Όλα, άλλο ολιγώτερον και άλλο περισότερον, στοχεύουν στην πολιορκία τής παιδικής συνείδησης, με πρότυπα τής αχαλίνωτης Αγοράς, και μίας χαζοχαρούμενης  και άκριτης αφομοίωσης τών “προτεινομένων παραστάσεων”. Τελικός στόχος, η διάπλαση μίας υγροποιημένης συνείδησης τών νέων ανθρώπων, χωρίς ικανότητα να κρίνουν, να αποδέχονται κριτικώς,  και να απορρίπτουν αποφασιστικώς.

 Όμως, η  Ιστορία αποτελεί ανέκαθεν το πλέον προνομιακό πεδίο τόσον για εκείνους που  θέλουν να διαμορφώσουν στέρεες και αποφασιστικές συνειδήσεις στους νέους ανθρώπους, με πρότυπα και ιδιανικά, όσον και γι’ αυτούς, που στοχεύουν στον ευνουχισμό τής σκέψης και τής νεανικής συνείδησης, για να υπηρετήσουν τους δικούς τους, φανερούς ή σκοτεινούς, σκοπούς.

Γι’ αυτό και τα βιβλία τής Ιστορίας αποτελούν πάντοτε το πεδίο έντονης αντιπαράθεσης  μεταξύ τών κοινωνικών δυνάμεων.

Τα νέα βιβλία Ιστορίας, που έχουν δοθή για διδασκαλία στο Δημοτικό σχολείο, με απόφαση τής κυβέρνησης Σημίτη για την συγγραφή τους (από το 2002), και με την ευθύνη τής παρούσης κυβερνήσεως για την προώθησή τους  στις αίθουσες διδασκαλίας, είναι βιβλία με έντονο το χρώμα τής προσπάθειας πολτοποίησης τής συλλογικής εθνικής συνείδησης, όπως αυτή έχει διαμορφωθή  από  αιώνων.

 Οι “νεωτεριστές”  ιστορικοί, που ανέλαβαν κατ’ εντολήν την συγγραφή τών ιστορικών βιβλίων, με υπεύθυνη την κ. Ρεπούση, Αναπλ. Καθηγήτρια σε σχολή Δασκάλων στην Θεσσαλονίκη, γνωρίζουν, βεβαίως, ότι μία κατά παραγγελίαν προσπάθεια αποδόμησης τής συλλογικής εθνικής συνείδησης “πρέπει” να ξεκινήσει από τις πλέον ευαίσθητες και πλέον “ευάλωτες” ηλικίες. Εκείνες  τών μαθητών τού Δημοτικού σχολείου. Το δέ σχέδιό τους έχει στρατηγικό στόχο την ενστάλαξη τού Εθνομηδενισμού στις νέες γενιές τής Ελλάδος.

 Η έντονη αντίδραση τής Ελληνικής Κοινωνίας ειδικώς για το βιβλίο Ιστορίας τής Στ΄ Δημοτικού, που παρακολουθούμε κατά τις τελευταίους μήνες, έχει την εξήγησή της στο γεγονός ότι στην Τάξη αυτήν τού Δημοτικού Σχολείου πάντοτε διδάσκεται  το τμήμα εκείνο τής Ιστορίας, που εμπεριέχει και τις περιόδους τής Τουρκοκρατίας στην Ελλάδα, τής Ελληνικής Επανάστασης τού 1821, τής περιόδου τής Μικρασιατικής Καταστροφής 1922, και τής περιόδου τής Γερμανοϊταλικής κατοχής τής χώρας μας (1940-44). Και είναι επόμενο να ενδιαφέρει τους πάντες ένα βιβλίο, που διαπραγματεύεται ιστορικώς τις ευαίσθητες αυτές για τον Ελληνισμό ιστορικές περιόδους, δηλαδή κατ’ ουσίαν την νεώτερη και σύγχρονη ελληνικήν Ιστορία. 

 Το βιβλίο Ιστορίας τής ΣΤ΄ Δημοτικού, που προωθήθηκε για διδασκαλία κατά το παρόν σχολικό έτος στα παιδιά τού Ελληνικού Λαού, δεν ετέθη προηγουμένως υπό την βάσανο τής πειραματικής εφαρμογής του σε επιλεγμένα σχολεία, όπως θα έπρεπε και όπως πάντοτε  επιβάλλεται ( για παιδαγωγικούς, για διδακτικούς και για επιστημονικούς λόγους) σε περιπτώσεις συγγραφής νέων βιβλίων, για να αξιολογηθή πρίν να τεθή σε  καθολική εφαρμογή. Συνειδητώς εδόθη απ’ ευθείας για διδασκαλία, γεγονός που αποκαλύπτει τις προθέσεις τόσον εκείνων (Κυβέρνηση Σημίτη ) που ανέθεσαν την συγγραφήν του στην συγκεκριμένη «αναθεωρητική» ομάδα, όσον και αυτών (Κυβέρνηση Καραμανλή), που προώθησαν το βιβλίο στα σχολεία.

 Η ταύτιση τών δύο κυβερνήσεων στο θέμα αυτό, δηλαδή το γεγονός, ότι συμφωνούν και οι δύο Κυβερνήσεις  στην λογική τής “αποεθνοποίησης” τής συλλογικής ελληνικής συνείδησης τών μικρών μαθητών, δείχνει με αφοπλιστικό τρόπο πλέον, ότι αυτή η συγκεκριμένη “οπτική” τής ελληνικής Ιστορίας έλκει την καταγωγή της και επιβάλλεται από κέντρα, που θεωρούν, ότι οι εθνικές ιδιαιτερότητες και αξίες αποτελούν ένα τεράστιο εμπόδιο στην επέλαση τής ιδεολογίας και τής πρακτικής τής νέας Τάξης πραγμάτων, που προωθούν αυτά τα κέντρα.

 Μία στοιχειώδης ανάγνωση τού βιβλίου αυτού  από έναν ενήλικα δείχνει, ότι πλέον έχουμε μπροστά μας μία απροκάλυπτη προσπάθεια αποδόμησης και πολτοποίησης τής συλλογικής εθνικής συνείδησης τών νέων μαθητών, αποσιώπησης ηρωϊκών γεγονότων τής Επανάστασης τού 1821, εσκεμμένης και μεθοδευμένης υποβάθμισης τών ηρωϊκών προσωπικοτήτων τής Ελληνικής Επανάστασης,  ωραιοποίησης τής οθωμανικής αυτοκρατορίας και της βαρβαρότητος που έζησαν οι ραγιάδες έλληνες κατά την τουρκοκρατία, ασελγούς κακοποίησης  τών ιστορικών γεγονότων τής μικρασιατικής καταστροφής,  αφυδάτωσης τού ηρωϊκού έπους τού 1940, κλπ. Και όλα αυτά, για “να μην ενοχλούμε” τον γείτονα, όπως θέλει και απαιτεί η Αυτοκρατορία τής νέας Τάξης!

 

 Φαίνεται, πως εκείνο το “Κέντρο για την δημοκρατία και την συμφιλίωση στην Νοτιοανατολική Ευρώπη” (CDRSEE), που εδημιουργήθηκε από τις Ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, ΗΠΑ και ΕΕ, αμέσως μόλις διέλυσαν τήν Γιουγκοσλαβία, κάνει πολύ καλά την “δουλειά” του. Η εθνική αποσύνθεση τών λαών τής Βαλκανικής, με εξαίρεση την Τουρκία,  είναι από τους πρώτους στόχους του, για να δημιουργήσουν, στην θέση τών εθνοτήτων, πληθυσμιακά “αμαλγάματα”, χωρίς συνοχή, χωρίς προσανατολισμό, χωρίς το “εμείς” κάθε Έθνους, που μπαίνουν  εμπόδιο στους νεοταξικούς σχεδιασμούς τού ολοκληρωτικού καπιταλισμού.

 Ήδη το “κέντρο” αυτό, χρηματοδοτούμενο από το γνωστό Ίδρυμα “Σόρος”, το “Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη” , τον εφοπλιστή Κ. Καρρά, τα Υπουργεία τών Εξωτερικών Αγγλίας, ΗΠΑ και Γερμανίας, και άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, εξέδωσαν  και εκυκλοφόρησαν τέσσερα εγχειρίδια για “ τη διδασκαλία τής νεότερης ιστορίας τής Νοτιοανατολικής Ευρώπης”. Η όλη “οπτική” και τών τεσσάρων αυτών “εγχειριδίων” , στοχεύει στην αποδόμηση τών εθνικών  ιστοριών τών Βαλκανικών λαών, που είχαν την ατυχία να ζήσουν για εκατοντάδες χρόνια κάτω από την μπότα ενός βάρβαρου λαού τής Ανατολής ( τών τούρκων) και καλλιεργεί τον “οπωσδήποτε” εξωραϊσμό τής οθωμανικής αυτοκρατορίας.

 Στο  ένα  εξ αυτών, με τίτλο “Οθωμανική Αυτοκρατορία”, υπεύθυνη είναι η κ. Χριστίνα Κουλούρη, “νεωτερικός ιστορικός” και αυτή, τής ανεκδιήγητης ομάδας “ιστορικών” Ρεπούση-Λιάκου. Είναι η κυρία εκείνη, που, μπροστά στις πρόσφατες σφοδρές αντιδράσεις τής ελληνικής κοινής Γνώμης για το ανθελληνικό “ιστορικό” εξάμβλωμα  τής κ. Ρεπούση ( Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού), απάντησε με τα εξής “επιστημονικά” επιχειρήματα: “κυκλοφορεί και κείμενο που ζητά την απόσυρση τού εν λόγω εγχειριδίου....υπογράφεται  από πλοιάρχους και κτηνοτρόφους, νοικοκυρές...”!  Ενώ η κ. Ρεπούση έδειξε την “επιστημονικότητά” της και την νεοταξική “παιδαγωγική” της κατάρτιση : “ Οταν δεν το καταστρέφουν ( σ.σ. το βιβλίο) οι γονείς στο σπίτι που προσπαθούν να κάνουν τους δασκάλους (…) το βιβλίο δουλεύει (...) μερικοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να αξιολογήσουν και οι γονείς. Τι δουλειά έχουν οι γονείς να αξιολογούν σχολικά βιβλία;"! Ο τρίτος τής ανεκδιήγητης ομάδας τών επιδοτούμενων “στοχαστών” και ιδεολογικών “τσαρλατάνων” τής νέας τάξης, Λιάκος, εχαρακτήρισε τις ογκούμενες κοινωνικές διαμαρτυρίες, σαν “ διαμαρτυρίες τού εσμού τών αλευρομαγείρων και λοιπών άσχετων”!

 Τα μέλη τής ομάδας τού  «νεοαριστερού» θατσερικού μεταμοντερνισμού στην Ελλάδα, και οπαδοί τού νεοοθωμανισμού, ασελγούν κατά τού Ελληνικού Έθνους και  υβρίζουν τον  Ελληνικόν  λαό!

Να τους χαίρεται το Υπουργείο Παιδείας και αυτοί, που τους εξέλεξαν σε έδρες   καθηγητών, για να ελεεινολογούν σε βάρος κάθε ανθρώπου, που αντιστέκεται στις νεοταξικές ιδεοληψίες τους. Τα “μπράβο” είναι σίγουρο, ότι θα τα εισπράξουν. Όχι, όμως, από τον Ελληνικό Λαό. Ξέρουν αυτοί από ποιούς θα περιμένουν επιβράβευση τού χθόνιου έργου τους.

Ο Ελληνικός Λαός θα προχωρήσει και χωρίς τις “επιστημονικές” ιδεοληψίες και παραχαράξεις τής ομάδας, που επιχειρεί να προωθήσει και στην Ελλάδα τα αυτοκρατορικά και νεοταξικά ιδεολογήματα. Έχει δίπλα του τούς δικούς του ιστορικούς: τον Κορδάτο, τον Κόκκινο, τον  Ψυρούκη,  τον Ασδραχά, τον Σβορώνο, τον Κρεμμυδά, τον Σκαρίμπα, κ.ά. 

Γνωρίζει άλλωστε ο ελληνικός λαός, ότι το πατριωτικό μήνυμα τού Γέρου τού Μωριά, Θεόδωρου Κολοκοτρώνη:  “Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους!”,  εξακολουθεί να νοηματοδοτεί και σήμερα ακόμη  τους αγώνες του.-

 

Άγγελος  Λιβαθινός, Καθηγ. Μαθηματικών-Λυκειάρχης

(www.kardamas.gr)

--------------------------------------------------------

  (*) Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε 1) στην Εφημερίδα:"Καρδαμάς" ( Φ.22, Ιανουάριος-Μάρτιος 2007), 2) στην Ημερήσια Εφημερίδα "ΠΑΤΡΙΣ" Ηλείας (11-4-2007)

 

 

Κεντρική σελίδα

(C): Περιεχόμενο  και  Κατασκευή Ιστοσελίδας:  Άγγελος  Λιβαθινός, Μαθηματικός, 697-8197763,   efkardamas@in.gr