Κεντρική σελίδα

Το  Χωριό Καρδαμάς Ηλείας

Η Εφημερίδα "Καρδαμάς"

Άρθρα

Θέματα Μαθηματικών

Βιογραφικό-Εργασίες

Επικοινωνία

 Συνδέσεις

     

                     Άρθρα  και   Απόψεις

Πειραματική Ιστοσελίδα

Άγγελου Λιβαθινού,

Καθηγ. Μαθηματικών

 

Άρθρα  Κοινωνικού, Πολιτιστικού  και  Πολιτικού  Προβληματισμού, τού Άγγελου Λιβαθινού,

δημοσιευθέντα  σε  Επαρχιακές  και  Αθηναϊκές  Εφημερίδες.   efkardamas@in.gr,   697-8197763

                                          

Η δοκιμή και τα «Καυδιανά δίκρανα» (*)

 

 

 

  Ο διαγωνισμός τής ντροπής και τής υποταγής, όπως εύστοχα έχει ονομασθή από τους εκπαιδευτικούς ο «διαγωνισμός» τού Υπουργείου Παιδείας  για πρόσληψη  Εκπαιδευτικών  στα δημόσια σχολεία, είναι, έστω και με την «δημοκρατική» κατάληψη τών σχoλείων Μέσης Εκπαίδευσης από τα ΜΑΤ, στην τελική ευθεία!

Οι καθηγητές και οι άλλοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτός ο «διαγωνισμός» είναι η αρχή, είναι το άλλοθι, που επιχειρεί να εξασφαλίσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΕΠΘ) από την κοινωνία, για να   προχωρήσoυν ανενόχλητοι (έτσι νομίζουν!) στήν υλοποίηση όλων τών άλλων αντιδραστικών, βαθειά συντηρητικών και οπισθοδρομικών διατάξεων τού Ν.2525/97 για το νέο «Ενιαίο» Λύκειο.

   Ο αποκρουστικός «Μινώταυρος» τών διαδοχικών και απρόσωπων εξετάσεων κεντρικού χαρακτήρα (πενταπλάσιων και πλέον τών σημερινών πανελληνίων με τις Δέσμες) για τους νέους τών Λυκείων τής χώρας μας, έρχεται από τον Σεπτεμβρη τού 1998.

Το Λύκειο, ως αυτοτελής μορφωτική βαθμίδα, καταργείται πλέον, για να μετατραπεί σε ένα ΔΙΑΡΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ για τους νέους, με στόχο να αποθαρρυνθούν τα παιδιά τής εργατικής τάξης και τών οικονομικά ασθενών στρωμμάτων τής ελληνικής κοινωνίας, ώστε αυτά να πάρουν από νωρίς τον δρόμο, που ονειρεύεται το κεφάλαιο και στρώνουν επιμελώς για τους νέους οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι τού άκρατου νεοφιλελευθερισμού στην χώρα μας: τον δρόμο τού «απασχολήσιμου» υποψηφίου εργαζομένου, δηλαδή τον δρόμο τής ανασφαλούς εργασίας ή τής ανεργίας.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η εφαρμογή αυτού τού νόμου μπορεί να εμποδισθεί αποτελεσματικά (και με την έννοια τού πάντα υπολγίσιμου «πολιτικού» κόστους) με μια καλά στοιχισμένη και σφυρηλατημένη συνεργασία και κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων-μαθητών, μια και αυτούς τους τελευταίους αφορά κατά κύριο λόγο ο νόμος - γκιλοντίνα για τους μαθητές τού Λυκείου.

   Και, ενώ κυβέρνηση και ΥΠΕΠΘ κωλυσιεργούν στην αποσαφήνιση διατάξεων τού νόμου, όχι βεβαίως από διάθεση διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς, τους γονεις και τους μαθητές, αλλά επειδή φοβάται κοινωνικές εκρήξεις (ήδη, ακόμη δεν ψηφίσθηκε το αντίστοιχο νομοσχέδιο, που καταργεί την τεχνική εκπαίδευση και την υποκαθιστά με τεχνολογική ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ τύπου ΟΑΕΔ!), προκρίνει, ως πρώτο βήμα εφαρμογής αυτού τού οπισθοδρομικού νόμου, την κατάργηση τής επετηρίδας διορισμού τών εκπαιδευτικών και την διοργάνωση «διαγωνινσμού» πρόσληψης εκπαιδευτικών!

Ελπίζουν, έτσι, να προωθήσουν στην συνείδηση τής ελληνικής κοινωνίας, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι το πρώτο και κύριο πρόβλημα, δηλαδή αυτοί είναι που ευθύνονται για τα μαύρα  χάλια τής εκπαίδευσης,  κι ας είναι γνωστό και στον πιό απλό πολίτη αυτής τής χώρας, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ο μόνος κλάδος εργαζομένων στην χώρα μας, που σε κάθε αγώνα τους προτάσσουν αιτήματα για θέματα έξω από τα στενά όρια τών άμεσων συμφερόντων τους (όπως: αιτήματα για καλλίτερη παιδεία και ισότιμη μόρφωση όλων τών Ελληνόπουλων κλπ).

 Το κόμμα, που κυβερνά σήμερα τον τόπο, έχοντας δηλητηριάσει την ελληνική κοινωνία, από την εποχή τού αλήστου μνήμης «Αυριανισμού» με έμμεσες ή άμεσες κατηγορίες και ύβρεις περί «τεμπέληδων και χρηματιζόμενων εκπαιδευτικών» (αυτή η έρπουσα φαιά προπαγάνδα πάντοτε όταν οι εκπαιδευτικοί ευρίσκοντο σε κινητοποιήσεις), ελπίζει τώρα ότι θα αποπροσανατολίσει πλήρως την ελληνική κοινωνία για να μήν ιδεί και να μην κατανοήσει τα δεινά, που επέρχονται για τους νέους με τον νέο Νόμο 2525/97.  Και προχωρεί στην διοργάνωση τού «διαγωνισμού» για πρόσληψη δήθεν τών «αξιώτερων», καταργώντας, έτσι, έναν θεσμό (τον θεσμό τής επετηρίδας διορισμών), που είναι και αξιοκρατικός και δημοκρατικός, μια και με την επετηρίδα κανείς πτυχιούχος εκπαιδευτικός δεν υποχρεώνεται να «επισκεφθεί» τα γραφεία τού τάδε κoμματαρχίσκoυ ή τού δείνα κομματικού παραγοντίσκου τής περιοχής, για να διορισθεί!

Πρόκειται, λοιπόν, περί δοκιμής εφαρμογής τού νόμου 2525/97, για εξασφάλιση κοινωνικής ανοχής στην παραπέρα εφαρμογή του, εφαρμογή που θα «πάρει μπάλλα» πλέον εκείνους, που σήμερα η κυβέρνηση θέλει να αποκοιμίσει και αποπροσανατολίσει με τον «διαγωνισμό» δηλαδή τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς τους.

   Για όσους θεωρούν ίσως υπερβολικές τις παραπάνω σκέψεις, παραθέτουμε απόσπασμα ανακοίνωσης - απόφασης τού Ε.Γ. τού κυβερνώντος κόμματος, όπως ακριβώς καταχωρίσθηκε στην εφημερίδα  «ΤΑ ΝΕΑ» (10 lουνίου 1998, σελίδα 42): «Κάθε προσπάθεια ανατροπής τής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, με αιχμή και πρόφαση την ακύρωση τού αξιοκρατικού τρόπου πρόσληψης θα πέσει στο κενό»!

 Μία προσεκτική και ορθή ανάγνωση αυτής τής παραγράφου αποκαλύπτει τις σκέψεις και τις ανησυχίες τών συντακτών της: εάν δεν προχωρήσει ο «διαγωνισμός», κινδυνεύει με ανατροπή ή μεταρρύθμιση!!!

Λοιπόν, μεταρρύθμιση ίσον «διαγωνισμός», άρα μαθητές και γονείς να μην ανησυχούν, είναι σαν να διαλαλούν οι κυβερνητικοί σε όλους τους τόνους! Παράλληλα, αυτή η παράγραφος αποκαλύπτει και τις ανομολόγητες ανησυχίες τής κυβέρνησης και τού ΥΠΕΠΘ, ότι μία τυχόν ακύρωση τού «διαγωνισμού» θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και αντιστάσεις τού εκπαιδευτικού κινήματος εναντίον τού συνόλου τού Νόμου 2525/97, γεγονότα που θα προκαλέσουν αντιδράσεις και κινητοποιήσεις και τών άλλων άμεσα ενδιαφερομένων (γονέων - μαθητών).

 

  Πρόκειται, συνεπώς, περί δοκιμής όχι μόνον τών δυνάμεων αντίστασης τών γονέων-μαθητών, αλλά και τών δυνάμεων αντίστασης τών ίδιων τών καθηγητών και όλων τών εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, από τους μόνιμους μέχρι τους αναπληρωτές, τους ωρομίσθιους και τους αδιόριστους.

Ποιοί θα βρεθούν, άραγε, από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, για να πλαισιώσουν αυτές τις «εξεταστικές» επιτροπές ή να στηθούν ως «επιτηρητές» σ' αυτόν τον «διαγωνισμό» τής  καταισχύνης και τής υποταγής;

Ποιοί θα βρεθούν, άραγε, από τους πανεπιστημιακούς, για να πλαισιώσουν αυτές τις «επιτροπές» τού «διαγωνισμού», ακυρώνοντας με την στάση τους τα πτυχία, που οι ίδιοι υπέγραψαν και χορήγησαν;

 Είναι βέβαιον, ότι οι πρώτοι αρνούνται να νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτόν τον «διαγωνισμό» τής ντροπής, ενώ οι δεύτεροι καθημερινά λιγοστεύουν, μετά από τις αλλεπάλληλες παραιτήσεις τών τελευταίων ημερών.

Η ομοβροντία αντιδράσεων κατά τού «διαγωνισμού» τής υποταγής και τής καταισχύνης, η χρήση από την μεριά τής κυβέρνησης αυταρχικών, κατασταλτικών και αστυνομοκρατικών μέτρων έξω από τα εξεταστικά κέντρα και η αποφασιστικότητα τών εκπαιδευτικών, έχουν φέρει την πρώτη μεγάλη ρωγμή στο κύρος τού «διαγωνισμού» πριν καλά-καλά αρχίσει, ενώ η διαφαινόμενη άρνηση πολλών υποψηφίων να προσέλθουν σ' έναν «διαγωνισμό» με επιτηρητές τα ΜΑΤ θα είναι ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για την ακυρότητα τού διαγωνισμού και στα μάτια τής  κοινωνίας.

 

 Είπαμε, ότι ο «διαγωνισμός» αυτός είναι δοκιμή για όλους μας. Και σε μια τέτοια περίπτωση πρέπει τα πράγματα και τα πρόσωπα να λέγονται με το όνομά τους. Τόσον γι' αυτούς, που θα αντέξουν στην δοκιμή αυτή, όσον και κυρίως γι' αυτούς , που θα λυγίσουν στην δοκιμή, μια και οι τελευταίοι είναι πάντοτε οι ελάχιστoι, όπως βεβαιώνεται ιστορικά σε κρίσιμες κοινωνικές μάχες, για την ανατροπή αντιδραστικών ρυθμίσεων.

Αυτοί που θα περάσουν κάτω από τα «καυδιανά δίκρανα», που στήνει η κυβέρνηση, σίγουρα δεν μπορούν να παίξουν τον ρόλο τού εκπαιδευτικού. Διότι μία ταπεινωμένη προσωπικότητα  δεν μπορεί να διδάξει στους νέους αvθρώπους αγωγή και αξιοπρεπή στάση ζωης! -

Άγγελος Λιβαθινός

 Καθηγητής Μαθηματικών-Λυκειάρχης

πρ. Πρόεδρος τής ΕΛΜΕ  Ηλείας

........................................................................................

(*)  Το Άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε :1) στην Ημερησία  Εφημερίδα τών Πατρών «ΑΛΛΑΓΗ»  την 12.06.1998, 2 ) στην Ημερησία  Εφημερίδα τών Πατρών  " Πελο-πόννησος»"  την 12.06.1998,  και 3)   στην ημερησία  Εφημερίδα  Πύργου « ΠΑΤΡΙΣ» την 12.06.1998. 

                                                             

 

Κεντρική σελίδα

(C): Περιεχόμενο και Κατασκευή Ιστοσελίδας:  Άγγελος  Λιβαθινός, Μαθηματικός, 697-8197763,   efkardamas@in.gr