Κεντρική σελίδα

Το  Χωριό Καρδαμάς Ηλείας

Η Εφημερίδα "Καρδαμάς"

Άρθρα

Θέματα Μαθηματικών

Βιογραφικό-Εργασίες

Επικοινωνία

 Συνδέσεις

     

                     Άρθρα  και   Απόψεις

Πειραματική Ιστοσελίδα

Άγγελου Λιβαθινού,

Καθηγ. Μαθηματικών

 

Άρθρα  Κοινωνικού, Πολιτιστικού  και  Πολιτικού  Προβληματισμού, τού Άγγελου Λιβαθινού,

δημοσιευθέντα  σε  Επαρχιακές  και  Αθηναϊκές  Εφημερίδες.   efkardamas@in.gr,   697-8197763

                                          

Παιδεία χωρίς Εκπαιδευτικούς; (*)

 

 

 

   Δεν είναι η πρώτη φορά, και ούτε είμαστε οι μόνοι, πού θίγουμε τό θεμα τής τεράστιας έλλειψης διδακτικού προσωπικού στά Γυμνάσια και Λύκεια τού Νομού μας.

 Και,  γιά όσους διαθέτoυν  ολίγη  μvήμη, είναι  επίσης  γνωστό, ότι το αποκαρδιωτικό (καί αποσυνθετικό  γιά την  Εκπαίδευση) αυτό φαινόμενο δεν παρατηρείται γιά πρώτη χρονιά. Θυμίζουμε μόνον, ότι  πέρσι (σχ. έτος 1986-87), στην συντριπτική πλειοψηφία τώv Γυμνασίων - Λυκείων τού Νομού μας,  τό πρόγραμμα διδασκαλίας  ξεκίνησε ολοκληρωμένο  μόλις στο πρώτο δεκαήμερο τού Νοέμβρη!

  Και εφέτος λοιπόν, έχοντας μπροστά μας  « το όραμα τού 2000» και ατενίζovτας  ή ωθoύμενοι να ατενίσουμε «την πρόκληση τών νέων τεχνολογιών τού 1992», όπως μάς λένε, διαπιστώνουμε με ανάμεικτα συναισθήματα  έκπληξης και ανησυχίας, ότι τα Γυμνάσια και Λύκεια τής χώρας μας, ενάμισυ μήνα σχεδόν από την έναρξη «λειτουργίας» τους, βρίσκονται, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, χωρίς το απαιτούμενο διδακτικό προσωπικό, και άρα σε φανερή αδυναμία να επιτελέσουν στοιχειωδώς το έργο τους.

 

  Ποιός δεν θυμάται τον «κονιορτό», που ξεσηκώθηκε από το (όχι μόνον έντυπο, αλλά καθώς φαίνεται και πολιτικό) φαινόμενο τού «Αυριανισμού», με αφορμήν τον «διάλογο για την Παιδεία», τον περασμένον Μάϊο;

Επιχειρήθηκε τότε από Κυβερνητικά επιτελεία, με ανορθόδοξες μεθόδους, μιά ανοίκεια επίθεση εναντίον  τού κλάδου τών  Καθηγητών, πως τάχα αυτοί  είναι που φταίνε για τίς χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάνoνται  κάθε χρόνο, και πως αυτοί κοντολογίς είναι οι  υπεύθυνoι για τα «χάλια» τής Παιδείας μας.

  Αλλά, καί τότε, οι Καθηγητές, με τα συνδικαλιστικά τους όργανα  (ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ), αναδεικνύοντας την ουσία τού προβλήματος, τόνιζαν  γιά άλλη μιά φορά, ότι:

  - άν  πραγματικά  ενδιαφερόμαστε  για  να σταματήσει η καθημερινή  υποβάθμιση τής Εκπαίδευσης,

  - άν στ'  αλήθεια θέλουμε να εκλείψει αυτό το ακυρωτικό γιά  τήν Εκπαιδευτική διαδικασία φαινόμενο, να  χάνονται, κατά τους δύο-τρείς πρώτους μήνες τού διδακτικού  έτους, εκατομμύρια διδακτικές  ώρες στα Σχολεία τής xώρας μας, 

 τότε δέν έχουμε παρά να συσπειρωθούμε  όλοι οι  άμεσα ενδιαφερόμεvoι (Οργανώσεις καί πρόσωπα), γovείς- μαθητές- Εκπαιδευτικοί, και να  ζητήσουμε από τό  Υπουργείο  Παιδείας και την Κυβέρνηση, νά ικανοπoιήσει την πρόταση τού συνδικαλιστικού Κινήματος τών Καθηγητών (ΟΛΜΕ): Να γίνονται κάθε χρόνο έγκαιρα ( από τον Ιούνιο) και επαρκείς κανονικοί διορισμοί, για την κάλυψη όλων τών πραγματικών κενών στα σχολεία.

 

Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζovται:

 ΠΡΩΤΟΝ:      Η δυνατότητα τής Πολιτείας νά σχεδιάσει την Επιμόρφωση στους νεοδιoριζoμένους  μέσα στό Καλοκαίρι, ώστε  οι νέοι  Εκπαιδευτικοί

                    να είναι σε θέση να  ανταποκριθούν με επάρκεια  στό έργο τους.

 ΔΕΥΤΕΡΟΝ:   Η δυνατότητα  συμπληρωματικών διορισμών μέσα στο Καλοκαίρι, για την κάλυψη τών θέσεων εκείνων, που τυχόν δεν αποδέχονται τον

                    διορισμό, επειδή έχουν ήδη ( μετά από τόσα χρόνια αδιοριστίας) αποκατασταθή  επαγγελματικώς, και

 ΤΡΙΤΟΝ (και  το τελικά  απαραίτητo): εξασφαλίζεται η πλήρης λειτουργία  όλων τών σχολείων από την 1η Σεπτεμβρίου, που ανοίγουν τις πόρτες

                    τους για να δεχθούν την νεολαία.

 

  Πολύ απλά πράγματα, θα ειπεί κανείς!  Και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη πνευματική ευστάθεια για να αντιληφθεί ο καθένας, ότι με τον τρόπο, που περιεγράψαμε παραπάνω, λύνεται οριστικώς  το πρόβλημα. Πράγματι, έτσι είναι. Μόνο, που ένα τέτοιο γενναίο μέτρο χρειάζεται χρήματα.  Και το 10% τού προϋπολογισμού, που δίδεται δεκαετίες τώρα κάθε χρόνο για την Παιδεία, δεν αρκεί.

Χρειάζεται, λοιπόν, η Παιδεία γενναία οικονομική επιχορήγηση, τουλάχιστον διπλασιασμό τών δαπανών.  Και, για την προώθηση αυτού τού ιστορικού πλέον αιτήματος, τής γενναίας αύξησης τών δαπανών για την παιδεία, πρέπει να βάλουν τις δυνάμεις τους όλοι: Γονείς- Μαθητές-Καθηγητές, όλοι οι εργαζόμενοι. Να συγκροτήσουν το ενιαίο Μέτωπο Παιδείας, που θα είναι ικανό, να προωθήσει αγωνιστικά το αίτημα τού λαού για μία σύγχρονη και δημοκρατική Παιδεία, προς το συμφέρον τού τόπου. Που θα είναι ικανό να επιβάλει λύσεις, όπως η παραπάνω τής ΟΛΜΕ.

 Αλλοιώς, το φαινόμενο να έχουν χαθή στον Νομό Ηλείας, μόνον φέτος, από 11 Σεπτεμβρίου μέχρι και σήμερα, πάνω από δέκα χιλιάδες διδακτικές ώρες, θα το αντικρύσουμε και τού χρόνου, όπως το αντικρύσαμε και πέρυσι!

 Αλλοιώς, θα αντικρύζουμε κάθε χρόνο μία Εκπαίδευση χωρίς Εκπαιδευτικούς!

  Ωστόσο, αυτήν την στιγμή, που υπάρχει το σοβαρό πρόβλημα τής έλλειψης Καθηγητών  σε αρκετά Γυμνάσια-Λύκεια τού Νομού Ηλείας, χρειάζεται κινητοποίηση για άμεση αντιμετώπιση τού προβλήματος.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε συμπληρωματικούς και κανονικούς διορισμούς, ώστε να καλυφθούν τα εξήντα (60) και πλέον κενά, που υπάρχουν στα Γυμνάσια-Λύκεια τού Νομού μας. Η λύση τών «Αναπληρωτών» δεν είναι η ενδεδειγμένη και το έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη. Τα πραγματικά κενά πρέπει να καλύπτονται με μόνιμους Καθηγητές, και αυτό επιβάλλεται να γίνει τώρα!

Το απαιτούν τα σχολεία, που εδώ και ενάμισυ μήνα αδυνατούν να λειτουργήσουν, αφού διαθέτουν μόνον 2-3 Καθηγητές!  Το απαιτούν τα παιδιά τών εργαζομένων, που ελπίζουν σε ένα καλλίτερο αύριο!-

Άγγελος  Λιβαθινός

Καθηγ. Μαθηματικών στο 2ο Λύκειο Αμαλιάδος

Πρόεδρος τής ΕΛΜΕ Ηλείας

.......................................................……………………………………………………

 (*)  Το άρθρο αυτό εδημοσιεύθη εις την ημερήσια εφημερίδα τής Ηλείας , «ΠΑΤΡΙΣ»,την 8η  Οκτωβρίου 1987. Την εποχή εκείνην είχαν οξυνθή τα προβλήματα τής Μέσης Εκπαίδευσης και στον χώρον τών Καθηγητών υπήρχε έντονη κινητικότητα. Ουσιαστικώς ήτανε ο καιρός τής προετοιμασίας τής μεγάλης απεργίας τών Καθηγητών, μέσα στις Εξετάσεις τού 1988.

 

 

Κεντρική σελίδα

(C): Περιεχόμενο και Κατασκευή Ιστοσελίδας:  Άγγελος  Λιβαθινός, Μαθηματικός, 697-8197763,   efkardamas@in.gr