Επισκέπτες

Today0
week0
month0
All17

Currently are one guest and no members online


Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Home

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥ ΖΗΤΑ...

"Αλλάξτε την όψη της παραλιακής"

-"Γίατί δεν αλλάζετε την όψη της παραλιακής οδού, βάφοντας με παραδοσιακά χρώματα χα κτίρια;" -"Γιατί στις άλλες πόλεις όπου υπάρχουν κάστρα είναι καθαρά και φωτισμένα, ενώ στην δική μας όχι;"

Αυτές ήταν οι Βασικές ερωτήσεις που έθεσαν οι μα­θητές της τετάρτης τάξης του δημοτικού σχολείου Κά­μπου στο δήμαρχο κ Στέλιο Μποζίκη συνοδευόμενοι από την δασκάλα τους κ. Γιαννούλη, προκειμένου να του θέσουν ερωτήσεις σχετικά με το πάρκο κυκλοφο­ριακής αγωγής και τη λειτουργία του. Αφορμή της συ­νάντησης τους στάθηκε το ανάλογο μάθημα που πα­ρακολουθούν.

Οι μαθητές πληροφόρησαν τον κ. Μποζίκη σχετι­κά με τις γνώσεις που τους προσφέρει, ενώ παράλλη­λα τονίστηκε η αναγκαιότητα της ύπαρξης πάρκου κυ­κλοφοριακής αγωγής . 0 Δήμαρχος διαβεβαίωσε τα παιδιά πως είναι έτοιμο και δεσμεύτηκε ότι θα είναι το πρώτο σχολείο που θα το επισκεφτεί.

Τον ρώτησαν όμως και για άλλα αιτήματα, όπως η ανάδειξη του Κάστρου, η προστασία της χελώνας, το ΕΘΠΖ και η ανακύκλωση. Ύστερα από πρωτοβουλία παιδιών θα πραγματοποιηθεί καθαρισμός της πα­ραλίας του Καλαμακίου με την συνεισφορά Δή­μου.

"θα σας δώσουμε γάντια και σακούλες για να διευκολύνουμε την κίνηση σας", δήλωσε ο κ. Μποζίκης. Με αφορμή το θέμα της καθαριότητας προτάθηκε από τον δήμαρχο η διεξαγωγή διαγωνι­σμού ανακύκλωσης μεταξύ των σχολείων. 0 νικητής θα λάβει ως έπαθλο χρηματικό ποσό που θα χρησι­μοποιηθεί για τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου.

Μάλιστα, όποιο συλλέξει τη μεγαλύτερη ποσότη­τα ανακυκλώσιμου υλικού θα κερδίσει μία επιπλέον «δημοτική χρηματοδότηση», προκείμενου να καλυ­φθούν λειτουργικές ανάγκες ή ενέργειες συντήρησης των κτηρίων.

Η συνάντηση έληξε με την ανταλλαγή δώρων. Τα παιδιά παρέδωσαν μια αφίσα και ένα κάδρο, τα οποία είχαν φτιάξει τα ίδια. Ενώ ο δήμαρχος δώρισε λευκώ­ματα με θέμα την παλιά Ζάκυνθο, ώστε να γνωρίσουν και οι μικροί μαθητές την ιστορία του τόπου.

Από το άρθρο της εφημερίδας Ημέρας τση Ζάκυθος

Εφημερίες εκπαιδευτικών

Με πράξη του συλλόγου διδασκόντων ορίζονται οι εφημερεύοντες.
1. Ενδεικτικός πίνακας κανόνων εφημερίας:
- Οι εφημερεύοντες προσέρχονται στο σχολείο 15' πριν από την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν 5' μετά τη λήξη, αφού φύγουν όλοι οι μαθητές.
- Ελέγχουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και της αυλής.
- Φροντίζουν για τη σύνταξη των μαθητών στην πρωινή προσευχή.
- Είναι αρμόδιοι για την τήρηση του ωραρίου διδασκαλίας και των διαλειμμάτων (κουδούνι).
- Συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την αποχώρηση όλων των μαθητών από τις αίθουσες κατά τα διαλείμματα και κατά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.
- Επιτηρούν τους μαθητές στα διαλείμματα κατανέμοντας μεταξύ των (οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί ) τους χώρους ώστε να υπάρχει παντού επίβλεψη η οποία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των μαθητών.
- Ελέγχουν τον αύλειο χώρο, ώστε να αποτρέπεται η προσέγγιση ή η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με τη σχολική κοινότητα και δεν είναι δικαιολογημένη η εκεί παρουσία τους.
- Αντικατάσταση εφημερεύοντος και αλλαγή της ημέρας εφημερίας γίνεται μόνο από το διευθυντή του σχολείου.
- Η εφημερία δεν ανήκει στις πρόσθετες υπηρεσίες και απ' αυτή απαλλάσσονται μόνο ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου.
- Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μπορεί να απαλλαγεί εκπαιδευτικός από την εφημερία, όταν διαπιστώνεται ότι ειδικός λόγος δεν του επιτρέπει να εκτελεί τα ειδικά αυτά καθήκοντα.
- Ο αριθμός των εφημερευόντων ορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων.

Η ιστορία των εργαλείων

Η γέννηση του ανθρώπινου είδους συμπίπτει, για πολλούς, με τη χρήση του πρώτου εργαλείου, μιας μυτερής πέτρας για σκάψιμο και για κυνήγι. Ακολούθησαν τα κοντάρια με μυτερές άκρες, τα τόξα από κλαδιά δέντρων και φυτικό νήμα, τα πέτρινα δρεπάνια και οι πέτρινοι πελέκυς. 10000 χρόνια π.Χ. ανακαλύφθηκε ο πηλός και κατασκευάστηκαν τα πρώτα πήλινα σκεύη μεταφοράς και διατήρησης προϊόντων. 3500 π.Χ. ανακαλύφθηκε ο τροχός, ενώ ακολούθησε η εποχή των μετάλλων που συνοδεύεται από την κατασκευή χάλκινων και σιδερένιων εργαλείων. Οι Αρχαίοι Έλληνες βοήθησαν σημαντικά στην ανάπτυξη των εργαλείων και μηχανών. Ο Αρχιμήδης ανακάλυψε τον ατέρμονα κοχλία για την άρδευση χωραφιών, καθώς και τον γερανό με τροχαλίες, ενώ ο Ήρωνας ο Αλεξανδρινός τον πρώτο ατμοστρόβιλο και την πρώτη διόπτρα. Τότε κατασκευάστηκαν και οι κλεψύδρες για τη μέτρηση του χρόνου. Όσο πλησιάζουμε στο σήμερα η πρόοδος σημειώνεται με ολοένα αυξανόμενους ρυθμούς. Στο Μεσαίωνα έχουμε την πυξίδα τα εκκρεμή ρολόγια και την πυρίτιδα, καθώς και τους ανεμόμυλους και νερόμυλους. Στην Αναγέννηση την τυπογραφική μηχανή, Αργότερα την εφεύρεση του τηλεσκοπίου και το 1712 την πρώτη ατμομηχανή από τον Άγγλο Νιουκάμεν. Ακολούθησε ο αργαλειός, η βελτιωμένη ατμομηχανή του Βατ το 1782, ο πρώτος ηλεκτρομαγνήτης του Ανρί το 1825, η ηλεκτρογεννήτρια του Φαραντέι το 1831, το 1873 ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας και το 1878 ο πρώτος ηλεκτρικός λαμπτήρας του Έντισον.

Τα υπόλοιπα ακολούθησαν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς: ο ασύρματος τηλέγραφος του Μαρκόνι το 1895, το τηλέφωνο από τον Μπελ, ο τετράχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης από τον Όττο και από τον Ντίζελ ο πετρελαιοκινητήρας.

Αρχή λειτουργίας του πέλεκυ

           Ο πέλεκυς στηρίζει τη λειτουργία του στις δυνάμεις. Η δύναμη του βάρους που έχει το κεφάλι του πέλεκυ, σε συνδυασμό με τη δύναμη που εφαρμόζει ο χρήστης στην άκρη της λαβής  , κάνει την πίεση που ασκεί η λεπίδα στο σημείο επαφής τρομακτική.