ΤΙ ΕΙΔΕ Ο ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ...

Θα μπορούσε να ήταν και καλύτερα… (Πάντα μπορεί)

      Όμως έγινε η αρχή για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου σπουδών στα Κ.Ε.Ε..

Στη φάση αυτή, η σημειολογία και μόνον της πραγματοποίησης ενός 5θήμερου σεμιναρίου εκπαίδευσης εκπαιδευτών των Κ.Ε.Ε., θα ήταν αρκετή για να καταγράψει το ενδιαφέρον και την κινητοποίηση της Πολιτείας να ανταποκριθεί στην  κοινωνική ανάγκη για διαρκή εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων.

Ασφαλώς, ο εκσυγχρονισμός και η διαμόρφωση ενός σαφούς θεσμικού πλαισίου, η διαρκής ενίσχυση και υποστήριξη των φορέων υλοποίησης, η ένταξη της εκπαίδευσης ενηλίκων σε εθνικά προγράμματα,- αλήθεια τι μέλλει γενέσθαι στη λήξη του ΕΠΕΑΕΚ;- παραμένουν ζητούμενα.           

Όμως έγινε η αρχή..

Στις πέντε ημέρες του σεμιναρίου εκπαίδευσης εκπαιδευτών συνοπτικά καταγράφηκαν:

·          Η ανάγκη των εκπαιδευτών για ουσιαστική επιμόρφωση αλλά και ανατροφοδότηση

·          Η ανάγκη διαμόρφωσης ενός προγράμματος σπουδών που να ανταποκρίνεται και να υπακούει στις βασικές αρχές για τη μάθηση ενηλίκων.

·          Η ανάγκη ύπαρξης ενδεικτικού εκπαιδευτικού υλικού.

·          Η απουσία του.

·          Η ανάγκη αξιολόγησης και επιλογής των εκπαιδευτών, αλλά και του παραγόμενου έργου.

·          Η απουσία –από το πρόγραμμα του συνεδρίου- εισηγήσεων από το χώρο της διδακτικής εφαρμογής, που θα έδιναν τη δυνατότητα ανάπτυξης προβληματικής πάνω στα πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτική διαδικασίας.

Καταγράφηκαν όμως επίσης:

·          Η επιθυμία και η διάθεση για την ανάπτυξη του προγράμματος

·          Η ύπαρξη στελεχών της Γ.Γ.Ε.Ε., με γνώση εμπειρία και δυνατότητες, που επενδύουν  στο πρόγραμμα.

·          Η δυναμική του προγράμματος που ήδη, ακόμη και στην παρούσα πιλοτική φάση, εκφράζεται με εντυπωσιακούς –για τα δεδομένα- αριθμούς.

·          Η διάθεση για την ευρεία προβολή του, ώστε να γίνει γνωστό, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα τμήματα, του γενικού πληθυσμού στον οποίο και απευθύνεται.

 

Η συνέχεια δεν είναι εύκολη.

Πριν από την ανάπτυξη του προγράμματος, είναι ανάγκη:

·          Να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες υποδομές.

·          Να σχεδιαστεί το εκπαιδευτικό υλικό.

·          Να υπάρξουν προβλέψεις για τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό

·          Να επιμορφωθούν ουσιαστικά οι εκπαιδευτές.

 

Η Γ.Γ.Ε.Ε. και το Ι.Δ.Ε.Κ.Ε., έδειξαν ότι θέλουν και μπορούν.

Να δούμε…