πλοηγείτε στον  ιστοχώρο της Βούλας Βαβαρούτσου

για καλύτερη πλοήγηση στις ιστοσελίδες

πατήστε ΚΕΝΤΡΙΚΗ   

 

Η ιστοσελίδα αυτή είναι  τμήμα του οικοχώρου "Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

«Μίλα, παππού, στο βίντεο για τη ζωή σου»

τελευταία ενημέρωση:

29/01/2016..

Δαιμόνιοι επιχειρηματίες στα θρανία
Για το περιβάλλον
"Θα πούμε το νερό νεράκι;" Περιβαλλοντική εκπαίδευση «Πάμε μια βόλτα στην ταράτσα μας;»

Επίσκεψη στο Σοφικό

Μουσικοθεατρική Παράσταση "ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ" Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τα Μυστικά της Σπηλιάς της Δράκαινας»
Πανελλήνιος διαγωνισ΅ός μαθητικών εντύπων
Oι Μαθητές διαφημίζουν μη δημοφιλείς προορισμούς
Σχολικός κήπος βήματα για την δημιουργία τους

ΣΧΟΛΕΙΟ

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο 3ο Γυμνάσιο Σπάρτης

Η γελοιογραφία στην εκπαίδευση

Εκπαιδευτικές επισκέψεις ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΩΖΩ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ
Το ελληνικό σχολείο που διδάσκει Εναλλακτικές Θεραπείες    

 

 

 

Για το περιβάλλον

ΤΟ www.env-edu.gr, όπως θα διαβάσετε στην αρχική του σελίδα, «σχεδιάστηκε από ανθρώπους που ασχολούνται ερευνητικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού και απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θέλουν να εμπλουτίσουν τα μαθήματα που διδάσκουν. Ομως η πύλη δεν αφορά μόνο εκπαιδευτικούς. Απευθύνεται επίσης σε όσους ενδιαφέρονται να αναπτύξουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση σε άλλους χώρους, όπως μουσεία, κέντρα ενημέρωσης προστατευόμενων περιοχών, μη κυβερνητικές οργανώσεις, παιδικές κατασκηνώσεις κ.ά.». Στην πύλη θα βρείτε παιδαγωγικό υλικό, τη «Βιβλιοθήκη», από όπου μπορείτε να αντλήσετε βασικά κείμενα της Π.Ε., προτεινόμενη βιβλιογραφία, ερευνητικές διατριβές, οδηγίες χρήσης λογισμικού, νομοθεσία, ηλεκτρονικά παιχνίδια, περιβαλλοντικά γλωσσάρια, θεσμούς της Π.Ε. κ.ά., ενώ υπάρχει και forum για να συνομιλείτε και με άλλους χρήστες.

 

Υλικό για την αειφορία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση μπορείτε να βρείτε στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας http://www.kee.gr/perivallontiki/index.html στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμ­ματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής  Κατάρτισης. Το ηλεκτρονικό υλικό περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που δημιουργήθηκε, και υπάρχει διαθέσιμο  στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Κέντρου, με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, έχει αναπαραχθεί σε ψηφιακούς δίσκους (cd) και προωθηθεί σε όλα τα Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το υλικό αυτό αναμένεται να λειτουργήσει υποστηρικτικά στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες  που αποσκοπούν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα Περιβάλλοντος, με κεντρικό άξονα την Εκπαίδευση για την Αειφορία

 

Σχολείο φύσης και παράδοσης Το Πολιτιστικό Πάρκο -και το "Μουσείο Ελληνικής Λαογραφίας" που βρίσκεται μέσα σε αυτό- υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από 150.000 επισκέπτες κάθε ηλικίας, που γνωρίζουν από κοντά την ελληνική παράδοση και αγροτικές συνήθειες άλλων εποχών. Εμπνευστής του ο Ηλίας Μπουντούρης, που ύστερα από περίπου μία δεκαετία πολλών προσπαθειών βλέπει τους κόπους του να δικαιώνονται. Tο Πολιτιστικό Πάρκο είναι ένας καταπράσινος χώρος 25.000 τ.μ. που βρίσκεται μεταξύ Λαυρίου και Κερατέας και προάγει τον πολιτισμό, τη λαογραφία, τις τέχνες και τα γράμματα (www.politistikoparko.gr).

ΚΟΡΥΦΗ

Εκπαιδευτικές επισκέψεις   

15-2-2012

Εκπαιδευτική  Επίσκεψη

στο Κ.Π.Ε. Μολάων

και υλοποίηση του προγράμματος

Το φαράγγι του Λάρνακα

 

15-2-2012

Εκπαιδευτική  Επίσκεψη

στο Κ.Π.Ε. Μολάων

και υλοποίηση του προγράμματος

Πλύτρα: η βυθισμένη πολιτεία

Δαιμόνιοι επιχειρηματίες στα θρανία ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΥΗ ΣΑΛΤΟΥ

Είναι 16άρηδες και εκτός από εφηβικές ανησυχίες έχουν και ιδέες, οι οποίες διακρίθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητα Νέων (ΣΕΝ)

Εστησαν τους πάγκους τους, τοποθέτησαν πάνω τα προϊόντα τους και ήταν έτοιμοι να μιλήσουν για τα πλεονεκτήματά τους. Είναι όλοι τους μαθητές του λυκείου και φέτος έμαθαν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Εικονική Επιχείρηση που διοργανώνει κάθε χρόνο το Σωματείο Επιχειρηματικότητα Νέων (ΣΕΝ) - Junior Achievement Greece, πως για να γίνει κάποιος καλός επιχειρηματίας χρειάζεται προσπάθεια, ρίσκο και συνεργασία.Συνολικά περίπου 1.000 μαθητές, ηλικίας 15 - 17 ετών, έστειλαν φέτος τις ιδέες τους στο πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης. Χθες στις εγκαταστάσεις του μη κερδοσκοπικού ινστιτούτου τεχνολογίας AIT (Αthens Information Technology) στην Παιανία, δέκα μαθητικές ομάδες σύστησαν στην κριτική επιτροπή του ΣΕΝ τις δικές τους ερασιτεχνικές - προς το παρόν - επιχειρήσεις τους. «Η Ελλάδα καλείται τώρα όσο ποτέ άλλοτε να επενδύσει στις ιδέες των νέων ανθρώπων της. Το ΣΕΝ - JA Greece ακόμα μία χρονιά δίνει τη δυνατότητα στους νέους να χαράξουν το μέλλον τους, να ανακαλύψουν τη δημιουργικότητά τους, να κινητοποιήσουν την καινοτόμο σκέψη τους και να διακριθούν», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΝ - JA Greece, Χρήστος Τσάγκος.

Ηλιακός φορτιστής. Φορτίζουν τα κινητά με τη βοήθεια του Ηλιου. Ο χρόνος φόρτισης μάλιστα δεν ξεπερνά τη μία ώρα και 45 λεπτά. Τα 18 στελέχη της Grinn AE (Green Innovation), της εικονικής επιχείρησης από τη Σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου, έβγαλαν στην αγορά ηλιακούς φορτιστές απαλλαγμένους από μπαταρίες λιθίου, με τη φόρτιση να γίνεται αποκλειστικά από τα ηλιακά πάνελ. Και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. «Από τη μια στη χώρα μας η χρήση κινητού τηλεφώνου είναι κάτι παραπάνω από διαδεδομένη και από την άλλη οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι το μέλλον. Οπότε αποφασίσαμε να τα συνδυάσουμε», λέει η Μαρίνα Καραμπλιά, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων. Μέχρι τώρα, 108 φορτιστές πούλησε η εταιρεία - η τιμή τους είναι 15 ευρώ έκαστος.

Γρήγορο σφουγγάρι. Η εικονική επιχείρηση, InnoTech L.t.d. έβγαλε στην αγορά το Speedy. Είναι, όπως λένε οι μαθητές του Αμερικανικού Κολεγίου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα του Τμήματος του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB), το γρήγορο σφουγγάρι. «Κάναμε έρευνα και δεν βρήκαμε μαρκαδόρο για λευκό πίνακα με ενσωματωμένο σφουγγαράκι», λέει ο... πρόεδρος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Καμπέρογλου. Δώδεκα εργαζόμενοι πήραν σωλήνες, πλεξιγκλάς, φελιζόλ και τσόχα και άρχισαν να συναρμολογούν το προϊόν. «Εκατό κομμάτια πουλήσαμε αμέσως προς 6,99 ευρώ το ένα», λένε οι μαθητές.

«MUST» περιοδικό. Δύο τεύχη του νεανικού περιοδικού «MUST» έβγαλε μέσα στο έτος η εταιρεία Musterpeace και κατάφερε να πουλήσει 2.800 αντίτυπα. Οι μαθητές της Β' Λυκείου στο Α' Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, έβαλαν στο ταμείο της εικονικής τους επιχείρησης μέσα σε λίγους μήνες 8.400 ευρώ, πουλώντας κάθε περιοδικό προς 3 ευρώ.

Τέσσερα παιχνίδια σε ένα

Ελαιόλαδο σε δημοπρασία

Ψυγείο παντός καιρού

Οικολογικά μπλουζάκια

Για την υγιεινή ζωή και τον πολιτισμό

 

Εικονικές επιχειρήσεις από μαθητές

 

ΚΟΡΥΦΗ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τα Μυστικά της Σπηλιάς της Δράκαινας»

«Τα Μυστικά της Σπηλιάς της Δράκαινας» είναι ένα διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο κυρίως για μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου (Δ’, Ε’, Στ’) και του Γυμνασίου. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί από εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη χωρίς την παρουσία αρχαιολόγων-μουσειοπαιδαγωγών και χωρίς να είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε κάποιο μουσείο. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε αρχαιολογικά θέματα και σε ζητήματα πολιτιστικής κληρονομιάς, με επίκεντρο μια άγνωστη για τα μαθητικά δεδομένα εποχή της ιστορίας του ανθρώπου, τη Νεολιθική Εποχή (περ. 6500-3500 π.Χ.). περισσότερα Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

ΚΟΡΥΦΗ

Η γελοιογραφία στην εκπαίδευση

http://www.educartoon.gr/  Η γελοιογραφία ως εικαστικό είδος έχει συγκεκριμένους κώδικες και, όπως όλα τα είδη τέχνης, για την κατανόηση του νοήματός της απαιτούνται ορισμένα «κλειδιά». Με έναν μαγικό τρόπο, φαίνεται ότι τα παιδιά κάθε ηλικίας διαθέτουν ήδη αυτά τα κλειδιά και αυτούς τους κώδικες, χωρίς να έχουν σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης και χωρίς ίσως να ξέρουν τα ίδια να σκιτσάρουν καλά. Επειδή η γελοιογραφία είναι από μόνη της ελκυστική, γίνεται αμέσως και απολύτως κατανοητή από τα παιδιά, που την αντιμετωπίζουν στην αρχή ως παιχνίδι, και στη συνέχεια ως πεδίο προβληματισμού και αφορμή γνώσης. Όπως έδειξε η έως τώρα αξιοποίησή της στη διδακτική πράξη, η γελοιογραφία εξάπτει και διεγείρει τη δημιουργική φαντασία των μαθητών.

ΚΟΡΥΦΗ

Το ελληνικό σχολείο που διδάσκει Εναλλακτικές Θεραπείες

“Στο Πλαίσιο των Ομίλων-Μαθημάτων Επιλογής της Σχολής Μωραΐτη, τα παιδιά εδώ και 11 χρόνια παρακολουθούν με μεγάλη επιτυχία τον Όμιλο της κ.Δέσποινας Τσουκαλά, Εναλλακτικής Θεραπεύτριας, με μεγάλη εμπειρία στη Ρεφλεξολογία,το Shiatsu, το Reiki και πολλές άλλες Τεχνικές και Ενεργειακές Αγωγές.

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη Βιοενέργεια, τη Δημιουργική και Θεραπευτική Αναπνοή, πρακτικές και τεχνικές για την αντιμετώπιση του άγχους στο σχολείο και στην καθημερινή ζωή.

Επίσης διδάσκονται τον τρόπο να χαλαρώνουν, να ηρεμούν, να συγκεντρώνονται, να σκέφτονται θετικά και να διαχειρίζονται το σχολικό άγχος.

Η Δέσποινα Τσουκαλά έχει οργανώσει διάφορα σεμινάρια, της ειδικότητάς της, για ενήλικες, στην Αθήνα, στην Επαρχία αλλά και στους εργαζόμενους της σχολής Μωραΐτη.

Ζητήσαμε από την κ.Τσουκαλά να μας παραχωρήσει μια μικρή συνέντευξη, προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για αυτήν την πρωτοβουλία, που παρά τα 11 χρόνια λειτουργίας της, ίσως στους περισσότερους είναι άγνωστη.

Ε.Δ: Πόσο καιρό ασχολείστε με το τομέα των Εναλλακτικών Θεραπειών και τεχνικών και πόσο διδάσκετε το συγκεκριμένο όμιλο μαθημάτων στη σχολή Μωραΐτη;

Δ.Τ: Ασχολούμαι με τις Εναλλακτικές Θεραπείες από το 1994. Με σεμινάρια στην Αθήνα και στην Επαρχία, σε σχολεία αλλά και ιδιωτικά. Η Σχολή Μωραΐτη πρωτοτύπησε εδώ και 11 χρόνια με το μάθημα της Βιοενέργειας-Δημιουργικής Αναπνοής στους Ομίλους-Μαθήματα Επιλογής. Επίσης κάνω σεμινάρια κάθε χρόνο και στο προσωπικό της Σχολής και στους Εκπαιδευτικούς της.

Ε.Δ: Ποιες είναι οι εμπειρίες που έχετε αποκομίσει από την επικοινωνία με τα παιδιά;

Δ.Τ: Οι εμπειρίες είναι καταπληκτικές. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα πάντα, τα δέχονται και τα γνωρίζουν θα έλεγα…Έχουν ανάγκη από κάποιον, απλά να τους κάνει την αρχή…..να τους δείξει πώς να χαλαρώσουν σε ελάχιστο χρόνο, πώς να αλλάξουν την αρνητική τους σκέψη και συναίσθημα, πώς να βοηθήσουν και να ανακουφίσουν τον συνάνθρωπό τους ….Την ’νοιξη πηγαίνουμε και κάνουμε μάθημα στα γύρω πάρκα, εκεί αρχίζουν να νιώθουν τη γη, να ακουμπούν και να αγκαλιάζουν τα δέντρα, αφήνουμε τα κινητά και χαλαρώνουμε στο γρασίδι ..Μετά, τα κάνουν δικά τους όλα αυτά και τα βιώνουν και στη ζωή τους.

Ε.Δ: Τα παιδιά έχουν παρατηρήσει αλλαγές στη ζωή τους και στις σχολικές επιδόσεις μέσα από αυτές τις μεθόδους;

Δ.Τ: Τα παιδιά, και όχι μόνο του Λυκείου βεβαίως, είναι μέσα στο άγχος, πονάει ο αυχένας, η μέση, η κοιλιά, μελαγχολούν, δεν τους αρέσει ο εαυτός τους..δυσκολεύονται στην αρχή να κάτσουν και κάτω…Σιγά σιγά όμως χαλαρώνουν..Χαίρονται που βγάζουν τα παπούτσια τους στην αίθουσα και κάθονται όπως θέλουν στα στρωματάκια…Και μετά, όλα αυτά τα μεταφέρουν και στην υπόλοιπη ζωή τους.

Κάποιες ανώνυμες μαρτυρίες τους που μου γράφουν κατά καιρούς:

Α.Π. Νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά, θα μπορέσουν να κάνουν καλό στη συμπεριφορά μου…

Γ.Γ. Θέλω να είμαι ελεύθερος και σε αυτό το μάθημα το νιώθω..

Ο.Σ. Τους αγαπάω όλους ,εκτιμώ αυτά που κάνουμε κυρία..

Γ.Ε. Μ’ αρέσει που αποβάλλω το άγχος από τον οργανισμό μου..

Τ.Π. Έχω ένταση και μαζί σας έμαθα να ηρεμώ..

Χ.Μ. Μου αρέσουν οι ασκήσεις για την πλάτη, το κεφάλι και γενικά η χαλαρότης του μαθήματος. Στο τέλος η χαλάρωση με βοηθά να ξεχάσω για λίγο το άγχος μου..

Ρ.Κ. Ο Όμιλος αυτός ήταν μια διαφορετική εμπειρία για μένα καθώς ήταν η πρώτη μου επαφή με ασκήσεις αναπνοής. Αν και είχα αντίδραση στην αρχή, σταδιακά ο όμιλος με βοήθησε να χαλαρώνω πολύ τις Τετάρτες…μακάρι να τον είχαμε και άλλες μέρες..

Σ.Σ. Οι τεχνικές αναπνοής με βοήθησαν να ξεπεράσω πολλές φορές το άγχος και τον πανικό μου…Έχω φτάσει σε σημείο να βοηθάω τους δικούς μου όταν το χρειάζονται με αποτελεσματική κατάληξη..

Γ.Η. Χάρηκα πού μάθαμε τρόπους χαλάρωσης τους οποίους θα μπορούμε να τους εφαρμόσουμε και σε άλλους. Επίσης, προσπάθησα και βελτίωσα τη στάση του σώματός μου και χαίρομαι που στον Όμιλο πάντα κατάφερνα και καθόμουν ίσια..

Μ.Λ. Έμαθα τρόπους αναπνοής, ξεκούρασης, τεχνικές μασάζ…θα ήθελα όμως να είχαμε περισσότερο χρόνο χαλάρωσης..με αγχώνει το σχολικό..

Π.Κ. Πολύ ωραία περνάμε, πριν μέρες που είχα πονοκέφαλο έκανα τεχνικές και δεν πήρα Ντεπόν. Το ίδιο έκανα και στην αδελφή μου..

Ε.Δ: Πιστεύετε πως αυτό που γίνεται στη σχολή Μωραΐτη πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα και να ενταχθεί πιο μαζικά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας; Κι αν ναι, πιστεύετε πως η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχθεί έναν τέτοιο τομέα μαθημάτων ως απαραίτητο εργαλείο για τους μαθητές και να το εντάξει στη Δημόσια Εκπαίδευση;

Δ.Τ: Η σχολή Μωραΐτη αγαπά τον μαθητή, τον νοιάζεται, τον φροντίζει και το έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια. Δεν πιστεύω ότι δεν υπάρχουν άλλα σχολεία που να μην μπορούν να εντάξουν και στο δικό τους πρόγραμμα παρόμοιο μάθημα..Ειδικά τώρα με όλες αυτές τις αλλαγές, τις δυσκολίες, την βία και την τρομοκρατία. Όσον αφορά για την ελληνική κοινωνία, είναι και δεν είναι έτοιμη. Αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό. Από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή και να ακολουθήσουν και οι άλλοι.

Ευχαριστούμε την κ. Δέσποινα Τσουκαλά και της ευχόμαστε να συνεχίσει να διδάσκει τα παιδιά αυτά τα τόσο ενδιαφέροντα μαθήματα και να τους προσφέρει τα εργαλεία που χρειάζονται για να ανταπεξέλθουν στις  αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

 

ΚΟΡΥΦΗ

Oι Μαθητές διαφημίζουν μη δημοφιλείς προορισμούς

«Ψηφίζουν» Ελλάδα για τις σχολικές εκδρομές Ρεπορτάζ: Ζωή Λιάκα

Θεσμός εκπαιδευτικός από τις αρχές του '60, όνειρο για τους τελειόφοιτους μαθητές, τονωτική ένεση για τον off season τουρισμό. Οι σχολικές εκδρομές κρατούν τα σκήπτρα στις μαθητικές δραστηριότητες ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά συγκυρίες.

Το σύνθημα «Και στις σχολικές μας εκδρομές πάμε Ελλάδα» που ξεκίνησε πριν από δύο περίπου χρόνια η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου φαίνεται ότι αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Ο βασικός στόχος της πρωτοβουλίας αυτής ήταν όχι μόνο οι μαθητές να επιλέξουν μέρη της Ελλάδας για τις εκδρομές τους αλλά να προσελκύσουν και σχολεία από το εξωτερικό. Ηδη μέσα στον Απρίλιο δύο σχολεία από τη Γερμανία, τα οποία ποτέ δεν είχαν στους προορισμούς τους την Ελλάδα, θα επισκεφθούν την Αθήνα.

Η δυναμική της καμπάνιας «Και στις σχολικές μας εκδρομές πάμε Ελλάδα», σύμφωνα με τη σχολική σύμβουλο και μέλος της επιτροπής για την υποστήριξη της δράσης «Πάμε Ελλάδα» Ελένη Μπούντα, διαφάνηκε στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στον πολυχώρο Τεχνόπολις στο Γκάζι. Ενα από τα σχολεία που πήραν μέρος στις δράσεις ήταν το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα. Τα παιδιά, επισημαίνει η διευθύντρια του σχολείου Πολυτίμη Γκέκα, πήραν μέρος με ενθουσιασμό στην προσπάθεια ενώ αντιμετώπισαν και την οικονομική δυσκολία συμμαθητών τους να πάρουν μέρος στην πενθήμερη εκδρομή της Γ' Λυκείου που πραγματοποιήθηκε στο Πήλιο. «Από τα 30 παιδιά που δήλωσαν συμμετοχή, τα πέντε αδυνατούσαν να αντεπεξέλθουν από οικονομικής πλευράς. Ηταν η πρώτη χρονιά που δημιουργήθηκε τέτοιο πρόβλημα, αλλά με τη βοήθεια του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ξεπεράστηκε».

ΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ. Η καμπάνια για εκδρομές στο εσωτερικό υπαγορεύθηκε ώς έναν βαθμό από το γεγονός ότι οι μαθητές κυρίως της Γ' Λυκείου, τα τελευταία χρόνια, έδειχναν - σε ποσοστό που έφτασε περίπου στο 48% - μεγάλη προτίμηση για τις πολυήμερες εκδρομές τους σε χώρες του εξωτερικού. Δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία, η Τουρκία, η Τσεχία και η Ουγγαρία. Το 52% των σχολικών ψυχαγωγικών μετακινήσεων αφορά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, προορισμούς του εσωτερικού, με δημοφιλέστερους τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, το Ηράκλειο, την Αθήνα και την Κέρκυρα, αλλά σιγά σιγά νέοι προορισμοί μπαίνουν στον χάρτη των σχολικών εκδρομών.

Ο Αλέξανδρος Γιαννούσης, μαθητής της Γ' Λυκείου στο 1ο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής, πριν από λίγες μέρες πραγματοποίησε με την τάξη του την πολυήμερη εκδρομή που προγραμμάτιζαν καιρό. Η πενθήμερη όμως έγινε τριήμερη και φυσικά ούτε λόγος για κάποιον προορισμό του εξωτερικού. «Επιλέξαμε το Μουζάκι Καρδίτσας γιατί ήταν ένας φθηνός προορισμός. Το κόστος για πέντε ημέρες ήταν 280 ευρώ ενώ για τρεις μέρες καταφέραμε να το κατεβάσουμε άλλα 80 ευρώ. Με το ποσό αυτό πληρώσαμε τη διαμονή μας, τη μετακίνησή μας και το πρωινό». Ακόμη όμως και σε αυτό το χαμηλό κόστος κάποιοι μαθητές δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν. «Από τα 50 παιδιά που έχει η τάξη, τα 40 πήγαμε εκδρομή, αφού τα χρήματα που απαιτούνταν στάθηκαν εμπόδιο για δέκα συμμαθητές μας».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ. Στην ψηφιακή πλατφόρμα http://schools-go-greece.gr μαθητές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό μπορούν να ανεβάζουν από ένα πεντάλεπτο βιντεάκι μέσα στο οποίο θα προβάλλουν τον προορισμό που επέλεξαν για τη σχολική τους εκδρομή. Οπως επισημαίνει η Ελένη Μπούντα, αυτή η πλατφόρμα μπορεί να γίνει εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης της δυναμικής κοινότητας των μαθητών έτσι ώστε το κεντρικό σύνθημα «Πάμε Ελλάδα» να φτάσει σε όλη τη χώρα και να ξεπεράσει τα σύνορά της.

«Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα στους ίδιους τους μαθητές να διαφημίσουν τον τόπο που επισκέφθηκαν, που πέρασαν καλά, τους καλοδέχθηκαν, τους φρόντισαν. Η εμπειρία των παιδιών είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαφημιστούν τα μέρη που επιλέχθηκαν από αυτά για την εκδρομή τους».
50 εκατ. ευρώο ετήσιος τζίρος του μαθητικού τουρισμού

2.803 μαθητές μετακινήθηκαν με λεωφορείο

19.819 με πλοίο

13.283 με αεροπλάνο

755 με τρένο

 

ΚΟΡΥΦΗ

18ος Πανελλήνιος διαγωνισ΅ός μαθητικών εντύπων

Οι δη΅οσιογράφοι του ΅έλλοντος

«ΤΑ ΝΕΑ» βραβεύουν τους ΅ικρούς ρεπόρτερ του Δη΅οτικού που διακρίθηκαν ΅ε τις εφη΅ερίδες τους
 

Οσοι πιστεύουν πως οι ΅αθητές του Δη΅οτικού δεν ΅πορούν να εκφράσουν τους προβλη΅ατισ΅ούς τους και να ασχοληθούν ΅ε θέ΅ατα της επικαιρότητας και προβλή΅ατα της καθη΅ερινότητας, δεν χρειάζεται παρά ΅όνο να ρίξουν ΅ία ΅ατιά στα θέ΅ατα που γράφουν στις εφη΅ερίδες τους. Οι ΅ικροί ρεπόρτερ για ΅ία ακό΅η φορά έκλεψαν τις εντυπώσεις στον 18ο Πανελλήνιο Διαγωνισ΅ό Μαθητικών Εντύπων των «ΝΕΩΝ». Οι φετινές συ΅΅ετοχές ξεπέρασαν τις 400, από τις οποίες οι 120 ήταν από δη΅οτικά σχολεία. Το επίπεδο των θε΅άτων ήταν εξαιρετικά υψηλό, γεγονός που έκανε το έργο της κριτικής επιτροπής δύσκολο. Εντυπωσιακό είναι πως οι λιλιπούτειοι δη΅οσιογράφοι καταπιάνονται ΅ε το θέ΅α της οικονο΅ικής κρίσης, παρά το νεαρό της ηλικίας τους.
Φέτος για πρώτη χρονιά, στον διαγωνισ΅ό παίρνουν ΅έρος και οι online εφη΅ερίδες – συνολικά 15. Τα ΅έλη της κριτικής επιτροπής είναι οι δη΅οσιογράφοι των «ΝΕΩΝ»: Μηνάς Βιντιάδης, Μανώλης Πι΅πλής, Δη΅ήτρης Πεφάνης και η γραφίστρια Κατερίνα Μαρούσιτς.

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΦΤΕΡΟ», 15ο Δη΅οτικό Σχολείο Ρεθύ΅νου
Επιλέχθηκε ως καλύτερη εφη΅ερίδα Δη΅οτικού και στο πρωτοσέλιδό της ξεκινά ΅ε ένα δυνατό θέ΅α, που απασχολεί τους περισσότερους ΅αθητές στη χώρα ΅ας: Η πίεση που νιώθουν από το σχολείο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τα φροντιστήρια. «Συνεχώς κάτι έχου΅ε να κάνου΅ε», γράφουν. Το ΅εγάλο τους αφιέρω΅α, ΅άλιστα, αφορά το σχολείο του χθες και του σή΅ερα. Παίρνουν συνεντεύξεις από τους ΅εγάλους και περιγράφουν το σχολείο ΅ίας περασ΅ένης εποχής. Δεν είναι ό΅ως το ΅όνο θέ΅α. Με έναν ευφάνταστο τίτλο «Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο, ας βγει και από τη ζωή ΅ας» ΅ιλούν για τη βία ως ΅έσο τι΅ωρίας.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΊΣΗ «ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ», Δη΅. Σχολείο Βοχαϊκού
Είναι το χριστουγεννιάτικο τεύχος τους. Οι «΅ικροί δη΅οσιογράφοι» του Δη΅οτικού Σχολείου Βοχαϊκού είναι οπαδοί της ρήσης «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν», αφού κατάφεραν ΅έσα σε ΅όνο λίγες σελίδες να γράψουν για πολλά θέ΅ατα. Φυσικά, στο πρωτοσέλιδό τους φιλοξενούνται τα χριστουγεννιάτικα έθι΅α από διάφορες χώρες του κόσ΅ου: Δανία, Σουηδία, Ινδία. Δεν ξεχνούν βέβαια και το περιβάλλον, γι’ αυτό άλλωστε και γράφουν για τα σκουπίδια και την ανακύκλωση.
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ «ΤΑ ΤΥΠΑΚΙΑ», Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλινών
Τι σχέση ΅πορεί να έχει ένας ποδοσφαιρικός αγώνας ΅ε τη Μάχη του Μαραθώνα; Οι περισσότεροι θα απαντούσαν κα΅ία. Υπάρχει ό΅ως και κάποιος που θεωρεί πως η ιστορική ΅άχη θα ΅πορούσε να περιγραφεί ΅ε ποδοσφαιρική ορολογία. Ο Βαγγέλης είναι ΅αθητής της Δ’ τάξης και φυσικά το πάθος του δεν είναι άλλο από το ποδόσφαιρο. Γι’ αυτό και ΅ε έναν έξυπνο τρόπο γράφει για τη Μάχη του Μαραθώνας, λες και περιγράφει έναν κρίσι΅ο αγώνα της στρογγυλής θεάς. «“Αθηναίοι - Πέρσες: 1-0”. 2.500 χρόνια πριν, οι Πέρσες αποφάσισαν να παίξουν ένα παιχνίδι εκτός έδρας. Οι Αθηναίοι υποδέχθηκαν τους φιλοξενού΅ενους στο ΅εγάλο ανοιχτό γήπεδο του Μαραθώνα...», γράφει ΅ε ΅οναδικό τρόπο. Η συνέχεια στο κεί΅ενο του Βαγγέλη...
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ «ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΠΕΝΑΚΙΑ»,  Δη΅οτ. Σχολείο Παλουκίων Σαλα΅ίνας
Οι ΅αθητές της τελευταίας τάξης του σχολείου Παλουκίων Σαλα΅ίνας απέδειξαν ότι ΅πορούν επάξια να στελεχώσουν και την πιο απαιτητική εφη΅ερίδα. Κι επειδή εφη΅ερίδα ση΅αίνει επικαιρότητα, οι ΅ικροί δη΅οσιογράφοι δεν θα ΅πορούσαν να ΅ην ασχοληθούν ΅ε τα όσα συνέβησαν στην Ιαπωνία τον περασ΅ένο ΅ήνα. Γνωρίζουν, ό΅ως, παράλληλα πως για να κερδίσουν το αναγνωστικό κοινό, θα πρέπει να ρίξουν το βάρος και στην εικονογράφηση. Ετσι, παρουσιάζουν ιστορίες ΅ε τον Καραγκιόζη αλλά και την Ελληνική Επανάσταση σε ΅ορφή...
κό΅ικς.
ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ
Γραφή Μπράιγ και ρεπορτάζ από την Ελβετία
«ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΖΩΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ 5ου»,
5ο Δη΅. Σχολείο Ζωγράφου
Είναι η ΅οναδική εφη΅ερίδα που κάνει πράξη τα ρεπορτάζ για τα παιδιά ΅ε προβλή΅ατα όρασης. Κι αυτό γιατί το 5ο τεύχος των «Δη΅ΟΣΙΟΖΩΓΡ’ΦΩΝ του 5ου» είναι και σε γραφή Μπράιγ. Οι ΅αθητές της τελευταίας τάξης του 5ου Δη΅οτικού Ζωγράφου πήραν συνέντευξη και από τον γνωστό, τυφλό γλύπτη, Πέτρο Ρουκουτάκη, ο οποίος τους επισκέφθηκε στο σχολείο τους. Μέσα από τη συζήτησή τους έ΅αθαν για τις δυσκολίες που αντι΅ετωπίζει ένας άνθρωπος ΅ε προβλή΅ατα όρασης αλλά και πώς τις ξεπερνά.
«ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΠΟ ΟΛΑ»,
Ελληνικό Σχολείο Aπφελ΅παου΅
Αρχισαν τη δη΅οσιογραφική τους καριέρα ΅όλις φέτος. Μάλιστα, τα δύο έντυπα της εφη΅ερίδας τους έφτασαν στα γραφεία των «ΝΕΩΝ» από... ΅ακριά, από την Ελβετία. Οι ΅αθητές της Β’, της Γ’ και της Δ’ τάξης του Τ΅ή΅ατος Ελληνικής Γλώσσας στο Σχολείο του Aπφελ΅παου΅ στη Ζυρίχη – ένα από τα τρία που λειτουργούν – κάνουν βιω΅ατικά ρεπορτάζ. Γράφουν για τη χώρα στην οποία κατοικούν, την Ελβετία, για τα φαγητά που τρώνε, ακό΅η και για τα ΅αγειρικά σκεύη που χρησι΅οποιούν.
Η απονο΅ή και τα δώρα
Η απονο΅ή των βραβείων στις ΅αθητικές εφη΅ερίδες θα πραγ΅ατοποιηθεί στις 8 Μαΐου, στο «Ιδρυ΅α Κακογιάννη», ΅ε παρουσία προσωπικοτήτων από τα γρά΅΅ατα, τις τέχνες και την πολιτική ζωή.
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εκτυπωτικά ΅ηχανή΅ατα αλλά και σπάνιες εκπαιδευτικές εκδόσεις περι΅ένουν τους νικητές

 

Ετοι΅οι οι συντάκτες του ΅έλλοντος Μπορεί να είναι οι ΅αθητές ΅ε το πιο επιβαρη΅ένο πρόγρα΅΅α, ΅ιας και στο λύκειο οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις αυξάνονται, ωστόσο καταφέρνουν να βρουν χρόνο για να γράψουν στη σχολική εφη΅ερίδα. Εξάλλου, για τους περισσότερους η δη΅οσιογραφία λειτούργησε ως ευχάριστο διάλει΅΅α από το διάβασ΅ά τους.

 

Οι ρεπόρτερ που ήρθαν από το μέλλον

Ποιες σχολικές εφημερίδες κέρδισαν τα βραβεία των «ΝΕΩΝ»

Οι δημοσιογράφοι των σχολικών εφημερίδων - οι οποίες ξεχώρισαν στον 19ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικών Εντύπων των «ΝΕΩΝ» - κατέγραψαν και ανέλυσαν ζητήματα που τους απασχολούν:την έννοια της αλληλεγγύης και της κοινωνικής προσφοράς, την προστασία του περιβάλλοντος, το σχολείο ως χώρο κοινωνικής ζύμωσης και ελευθερίας της έκφρασης, τη δύναμη του εθελοντισμού, τον ρατσισμό, την ορθή χρήση και τους κινδύνους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.<br> <b> Δείτε τους νικητές του διαγωνισμού

Η επιλογή των θεμάτων τους δεν ήταν τυχαία. Ολα ιδωμένα υπό το πρίσμα της κρίσης. Μέσα από συνεντεύξεις με ξεχωριστές προσωπικότητες και φωτογραφικά αφιερώματα μετέφεραν στο χαρτί τις απόψεις τους για τον πολιτισμό, τις τέχνες και τον αθλητισμό. Επιπλέον, κατέγραψαν τη δική τους καθημερινότητα - όπως τη βιώνουν στα σχολεία τους - και μίλησαν με χιούμορ για τα μέτρα λιτότητας, την παιδεία, την παραπαιδεία και την εφηβεία.

Φέτος 2012, «ΤΑ ΝΕΑ» έλαβαν 20% περισσότερες συμμετοχές σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά, συμμετείχαν 196 δημοτικά σχολεία, 115 γυμνάσια και 96 λύκεια, ενώ 120 ήταν οι ηλεκτρονικές εφημερίδες από όλες τις βαθμίδες. Ιδιαίτερη θέση στα έντυπα που κατατέθηκαν κατείχε η οικονομική κρίση. Οι μαθητές την προσέγγισαν όχι μόνο ως πρόβλημα, αλλά και ως ευκαιρία για αυτοκριτική και δημιουργικότητα. Ανέλυσαν τις επιπτώσεις της στην ψυχολογία των ίδιων και των γονιών τους και αναρωτήθηκαν για το δικό τους εκπαιδευτικό μέλλον, τις πανεπιστημιακές σπουδές και την επαγγελματική τους αποκατάσταση εν μέσω ύφεσης. Παράλληλα, όμως, οι μικροί δημοσιογράφοι έδωσαν φωνή στις ανεξάρτητες προσπάθειες αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η κρίση έγινε αφορμή για τη συγγραφή ποιημάτων.

Η εκδήλωση της απονομής των βραβείων στις μαθητικές εφημερίδες θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαΐου στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε συνεργασία με το Mega και το Travel Plan και παρουσία προσωπικοτήτων από τους χώρους των γραμμάτων, των τεχνών και της πολιτικής ζωής. Τα μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν οι δημοσιογράφοι των «ΝΕΩΝ»: Μηνάς Βιντιάδης, Μανώλης Πιμπλής, ο σκιτσογράφος Κώστας Μητρόπουλος και η γραφίστρια Κατερίνα Μαρούσιτς. Τις ηλεκτρονικές εκδόσεις έκριναν οι Δημήτρης Πεφάνης και Γιάννης Ανδριτσόπουλος.
ΜΕΓΑΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
«ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2012» Δημοτικό Σχολείο Κομποτίου Αρτας

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«ΚΑΤΑ... ΤΕΙΧΗ» 1ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ» 2ο Δημοτικό Σχολείο  Σκύδρας Πέλλας

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΑΜΠΕΛαιώνας» Διθέσιο Δημοτικό Σχολείο  Γλινάδου Νάξου

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
«ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 3ου ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ» 3ο Δημοτικό Σχολείο  Σίνδου Θεσσαλονίκης

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
«ΤΑ ΑΝΗΣΥΧΑ ΜΟΛΥΒΙΑ» 2ο Οκταθέσιο Δημοτικό  Σχολείο Αμφισσας

ΓΥΜΝΑΣΙΑ
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ» Γυμνάσιο Κάτω  Μηλιάς Θεσσαλονίκης

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΡΑΝΙΟΥ» 5ο Γυμνάσιο Χανίων

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
«ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ» Γυμνάσιο - Λύκειο ΕΚΚΝ Αυλώνα Αττικής

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
«ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΕΑ», Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών Γυμνάσιο & Λύκειο

ΛΥΚΕΙΑ
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«ΜΑΘΗΤΟΦΡΕΝΕΙΑ» 2ο Γενικό Λύκειο Γρεβενών

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΔΡΟΜΟΣ» Ιδιωτικό Γενικό Λύκειο «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ» Ηρακλείου Αττικής

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
«ΕΝΤΟΣ, ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ  ΟΧΙ ΕΠΙ ΤΑ ΑΥΤΑ» 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
«ΔΑΣΟΥΠΟΛΙΤΗΣ» Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ Δασούπολης, Στρόβολος Κύπρου

 

ΚΟΡΥΦΗ

 

Η ιστοσελίδα αυτή είναι  τμήμα του οικοχώρου "Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

 

 

 

 

 

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ © 2008-2009 ΒΟΥΛΑ ΒΑΒΑΡΟΥΤΣΟΥ*  

                        από 7/4/09   .free counters..free counters.

...

                                         μετρητής               Επισκεπτών

 

 

               ......

 

 

.............