Η βασική ιδέα που με οδήγησε στο σχεδιασμό αυτού του διδακτικού σεναρίου είναι μέσα από ένα “παιχνίδι αναζήτησης” οι μαθητές να ανακαλύψουν την εξίσωση κύκλου με κέντρο Ο(0,0) και ακτίνα ρ και στη συνέχεια να οδηγηθούν στη μορφή της εξίσωσης της εφαπτομένης. Με την βοήθεια του λογισμικού οπτικοποιούν την μεταβολή της εξίσωσης του κύκλου(x-x0)2 + (y-y0)2 = ρ2 καθώς μετακινούν τον κύκλο στο επίπεδο και τέλος να εμπλέκονται στην επίλυση προβλημάτων με τη χρήση του λογισμικού.
Η εμπειρία μας δείχνει πως υπάρχει μια αδυναμία κατανόησης της εξίσωσης κύκλου και ένα μεγάλο ερωτηματικό για το πώς προέκυψε η εξίσωση. Γενικά οι μαθητές έχουν μια αδυναμία στην κατασκευή σχημάτων που θα τα βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων.
Αποφάσισα να κάνω ένα διδακτικό πείραμα. Να πραγματοποιήσω τη διδασκαλία του κύκλου σε τρία τμήματα με τον κλασικό τρόπο και σε ένα τμήμα να αναπτύξω το κύκλο χρησιμοποιώντας το εργαλείο δυναμικής γεωμετρίας Geometry Sketchpad και να αναπτύξω το παρών σενάριο εργασίας.