Σενάριo για τη διδασκαλία της εξίσωσης κύκλου και εφαπτόμενης κύκλου

Η βασική ιδέα που με οδήγησε στο σχεδιασμό αυτού του διδακτικού σεναρίου είναι μέσα από ένα “παιχνίδι αναζήτησης” οι μαθητές να ανακαλύψουν την εξίσωση κύκλου με κέντρο Ο(0,0) και ακτίνα ρ και στη συνέχεια να οδηγηθούν στη μορφή της εξίσωσης της εφαπτομένης. Με την βοήθεια του λογισμικού οπτικοποιούν την μεταβολή της εξίσωσης του κύκλου(x-x0)2 + (y-y0)2 = ρ2  καθώς μετακινούν  τον κύκλο στο επίπεδο και τέλος να εμπλέκονται στην επίλυση προβλημάτων με τη χρήση του λογισμικού.

Η εμπειρία μας δείχνει πως υπάρχει μια αδυναμία κατανόησης της εξίσωσης κύκλου και ένα μεγάλο ερωτηματικό για το πώς προέκυψε η εξίσωση. Γενικά οι μαθητές έχουν μια αδυναμία στην κατασκευή σχημάτων που θα τα βοηθήσει  στην επίλυση προβλημάτων.

Αποφάσισα να κάνω ένα διδακτικό πείραμα. Να πραγματοποιήσω  τη διδασκαλία του κύκλου  σε τρία τμήματα με τον κλασικό τρόπο και  σε ένα τμήμα να αναπτύξω το κύκλο χρησιμοποιώντας το εργαλείο δυναμικής γεωμετρίας Geometry Sketchpad και να αναπτύξω το παρών σενάριο εργασίας.

Πατήστε εδώ για το διδακτικό σενάριο

moodle (Εργασία 9.4)

Το Moodle είναι το πλέον διαδεδομένο Σύστημα Διαχείρισης της Μάθησης γνωστό επίσης και ως Course Management System (CMS) ή Learning Management System (LMS), ή Virtual Learning Environment (VLE).

Είναι ένα σύστημα που προσφέρεται δωρεάν και ταυτόχρονα είναι ένα λογισμικό ανοικτού κώδικα, σχεδιασμένο από εκπαιδευτικούς, βασισμένο πάνω σε συγκεκριμένες παιδαγωγικές αρχές και δομημένο με συγκεκριμένη φιλοσοφία, η οποία στηρίζεται στη διαπίστωση ότι ο άνθρωπος κατακτά τη γνώση όταν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον.
Συνεχίστε την ανάγνωση του “moodle (Εργασία 9.4)”