Μήλα και καμήλα
Γλώσσα, Α΄τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία του Η, η, το άρθρο η, τα θηλυκά σε η, η παύλα διαλόγου, το κεφαλαίο στα ονόματα, οι τόνοι, η τελεία, το ερωτηματικό, η επαφή με τον Καραγκιόζη και τα σχετικά με αυτόν θέματα.

10/12/2020


Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 50.  

Τι βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα;

Ας χωρίσουμε. 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Και αυτό το γράμμα λοιπόν ακούγεται η=ι. Είναι το η του ήλιου.

 

Συνήθως το βάζουμε πίσω από άλλα γράμματα και τότε ακούγεται μαζί με αυτά.

Ή μπορούμε να το βρούμε και μόνο του συνήθως μπροστά από γυναίκες και τότε λέει:

 

Πάμε στο Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 42 και κυκλώστε Η, η.  

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ

 

Γράψτε τα γράμματα στο πινακάκι σας (ΕΔΩ). Και τώρα γράψτε τα στο Τ.Ε. σελ. 42

Προσοχή το κεφαλαίο να φτάνει από πάνω έως κάτω στις γραμμές.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «ρ» και ΟΧΙ ρο.

Ας κάνουμε και τις υπόλοιπες ασκήσεις στο Τ.Ε. σελ. 43.

Ορθογραφία: Είναι μαθητής.

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Ας διαβάσουμε:


Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ζητώ από τα παιδιά να διαβάζουν συλλαβές και λέξεις από μέσα τους και όταν καταλαβαίνουν τι λέει η πρόταση, μόνο τότε να τη λένε δυνατά και γρήγορα. Έτσι μαθαίνουν από νωρίς να εκφωνούν ολόκληρες τις προτάσεις (τις μικρές λέξεις μαζί με τις μεγάλες) και όχι να διαβάζουν συλλαβιστά. Όταν η εκάστοτε πρόταση κατανοηθεί και ειπωθεί από κάποιον μαθητή, του ζητώ να κατακερματίσει την πρόταση και να μετρήσει τις λέξεις της, εστιάζοντας στις αποστάσεις μεταξύ τους. 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε τη φωτοτυπία. Και μετά διόρθωσε. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

2. Κάνε στο γαλάζιο τετράδιο με το δέντρο την άσκηση στη σελ. 32. Ορθογραφία: Είναι μαθητής.

3.Δες τον μύθο του Αισώπου "Ο βοριάς και ο ήλιος"

 

Διάρκεια μέχρι  εδώ 2 ώρες εξ' αποστάσεως διδασκαλία.

 

11/12/2020

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

Η παράσταση συνεχίζεται.

  • Ποιοι είναι στον μπερντέ; Τι μπορεί να λένε;

  • Συμβαίνει κάτι παράξενο; Ποιος το καταλαβαίνει πρώτος;

  • Τι πιστεύετε ότι θα γίνει;

  • Πώς θα το μάθουμε; (Πρέπει να διαβάσουμε το μάθημα)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τους υπενθυμίζω την παύλα: Ποιοι παίρνουν μέρος στη συζήτηση; Τι έχει μπροστά του καθένας που μιλάει; (παύλα)

Τους υποδεικνύω τι θα διαβάσουν σημειώνοντας τις μικρές λέξεις με τις μεγάλες.

Ξεκινάμε από τον τίτλο. Τι καταλαβαίνουμε; Για ποιο πράγμα θα μας μιλήσει το κείμενο;

Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.

Υποβάλλουμε ερωτήσεις:

  • Τι λέει ο Μορφονιός;

  • Το καταλαβαίνει αυτό ο Καραγκιόζης; Τι ακούει τελικά;

  • Τι κέρασε ο πασάς τον Μορφονιό;

  • Τι κατάλαβε ο Καραγκιόζης;

  • Και τότε τι είδε ο Άρης;

Δραματοποίηση: Ας το παίξουμε!

Ανασύνθεση: Ας μας πει κάποιος τι έγινε στο σημερινό μάθημα με δυο λόγια.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

Σε ποιους μιλάει η κότα και τι τους λέει;

 

Αυτό είναι ένα λάχνισμα δηλ. ένα παιδικό τραγουδάκι που το έλεγαν τα παιδιά για να τα "βγάλουν".

Εσείς λέτε λαχνίσματα; Ποια;

ΜΠΟΥΦ!!! ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στόχος: η χρήση του άρθρου "η" και το "η" των θηλυκών.

Να η μαμά.
Να η κότα.
Να η καμήλα.
Η Τασία είναι μαθήτρια.
Η Κική έχει τρία μήλα.
Η Πόπη έχει
ένα κριάρι.

 

Συνολική διάρκεια 4 ώρες και κάτι εξ' αποστάσεως διδασκαλία.

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Συμπλήρωσε τις λέξεις του μαθήματος και μάθε την ανάγνωση πολύ καλά. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

2.Κάνε τη φωτοτυπία. Και μετά διόρθωσε. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

3.Δες την παράσταση του Σπαθάρη "Ο Καραγκιόζης γιατρός"


 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 11/12/2023

counter free