Το παράξενο ταξίδι της Συννεφένιας
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία των Ξ, ξ.

8/2/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Το σύννεφο έφερε βροχή.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει πού ήταν και τι έκαναν τα παιδιά στο προηγούμενο μάθημα; Τι τους είπε ο παππούς;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 70.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Ποιους βλέπουμε;

  • Τι φοράνε αυτοί οι άνθρωποι; Είναι φυσιολογικά τα ρούχα τους;

  • Ποιο παιδί είναι στη γωνία;

  • Τι γίνεται;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα του ξύλου.

Ποιες λέξεις ξέρετε που έχουν Ξ, ξ;;;;

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 64.

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Ξ, ξ.

 

Ας βρούμε στις παρακάτω εικόνες τις λέξεις που έχουν Ξ, ξ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε.

 

Γράφουμε Ξ, ξ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι. Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 62  και γράψτε Ξ, ξ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «ξ» και ΟΧΙ  "ξι" ή "ξου".

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα του ξύλου.

 

Aς διαβάσουμε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Διαβάζουν λέξεις, χωρίζουν, τονίζουν, δείχνουν Ξ, ξ.

 

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Στην καρδιά μικρή, σελ. 65, κάνουμε την άσκηση 2.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον πίνακα τονίζοντας περισσότερο τα σημεία ενδιαφέροντος και τα παιδιά διορθώνουν (ρήματα σε -ω, ονόματα, παύλα διαλόγου, κόμμα στην προσφώνηση).

- Πάμε ταξίδι;
Ξέρω ένα τραγούδι.
- Το αμάξι μου χάλασε.
- Αλέξη, φέρε το μαξιλάρι.
- Πάμε μέσα στην τάξη.
Ο παππούς έφαγε ένα παξιμάδι.

Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

Μέχρι εδώ 3 εξ' αποστάσεως διδακτικές ώρες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε πάρα πολύ καλά τις συλλαβές ΕΔΩ μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά.

2. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

 

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

4. Δες το μύθο του Αισώπου "Το έξυπνο κοτοπουλάκι".

 

9/2/2021

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε την καινούρια φωνή ας διαβάσουμε το κείμενο στο Β.Μ., καρδιά μεγάλη, σελ. 70, ΕΔΩ.

  • Tι ήξερε ο Σαμπέρ;

  • Για ποιους μιλούσε το παραμύθι του Σαμπέρ;

  • Δεν είναι λίγο παράξενα τα ονόματά τους; Σημαίνουν κάτι;

  • Πού ζούσαν αυτοί οι τρεις;

  • Τι έκανε ο βασιλιάς Φωτιάς; Πώς;

  • Και μια μέρα τι έγινε;

  • Πού να την πήγε τη Συννεφένια; Για ποιο ταξίδι μιλάει;

Ποιος μπορεί να μας πει με λίγα λόγια το παραμύθι του Σαμπέρ;

Προχωράμε και στο υπόλοιπο κομμάτι του Β.Μ.

Κυκλώστε ξ.

Ήθελε να πάει σε αυτό το ταξίδι η Σεννεφένια; Τι σχέση έχει το όνομά της; Έχετε δει τα σύννεφα να ταξιδεύουν στον ουρανό; Τι είναι τα σύννεφα;

 

 

Tα κοιτάτε καμιά φορά τα σύννεφα; Με τι μοιάζουν;
 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πάμε τώρα στο βιβλίο μας Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 65.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Ένα ταξίδι μακρινό.

Συνολικά 5 εξ' αποστάσεως διδακτικές ώρες.

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 45 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Ένα ταξίδι μακρινό".

2. Aνάγνωση το παρακάτω κομμάτι. Να το διαβάσουν πολλές φορές σιωπηρά και να είναι σε θέση να το κάνουν γρήγορη μεγαλόφωνη ανάγνωση.

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Και μετά διόρθωσε. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

4. Κάνε το παρακάτω κουίζ. Στόχος το "η" στα αρσενικά και στα θηλυκά και το "ι" στα ουδέτερα. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

5. Περισσότερες προτάσεις για εξάσκηση. Σύνδεσμος  ΕΔΩ.


 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/02/2024

counter free