Ψιχάλες
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχος της διδασκαλίας: η επεξεργασία του Ψ, ψ.

10/2/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει πώς ξεκίνησε το παράξενο ταξίδι της Συννεφένιας; Τι να έκανε ο βασιλιάς Φωτιάς;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 72.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Ποιους βλέπουμε;

  • Γιατί έχει αυτή τη στάση το σώμα του βασιλιά Φωτιά;

  • Ο Σαμπέρ συνεχίζει το παραμύθι. Τι να έγινε τελικά; Πώς θα το μάθουμε;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα του ψαριού και της ψιψίνας. Πώς φωνάζουμε μία γάτα;

Ποιες λέξεις ξέρετε που έχουν Ψ, ψ;;;;

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 66.

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Ψ, ψ.

 

Ας βρούμε στις παρακάτω εικόνες τις λέξεις που έχουν Ψ, ψ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 


ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα της ψιψίνας. Πώς τη φωνάζουμε να έρθει;

 

Aς διαβάσουμε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Διαβάζουν λέξεις, χωρίζουν, τονίζουν, δείχνουν Ψ, ψ.

 

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Για το μεγάλο χρειαζόμαστε ένα ύψιλον κολλημένο στην πάνω γραμμή και ένα πόδι στη μέση. Για το μικρό, ένα ύψιλον πάνω στην κάτω γραμμή και μετά ουρά που κρέμεται από κάτω.

Γράφουμε Ψ, ψ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι. Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 66  και γράψτε Ψ, ψ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «ψ» και ΟΧΙ  "ψι" ή "ψου".

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον πίνακα τονίζοντας περισσότερο τα σημεία ενδιαφέροντος και τα παιδιά διορθώνουν (ρήματα σε -ω, ονόματα, παύλα διαλόγου, κόμμα στην προσφώνηση κλπ).

Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

Μέχρι εδώ 3 εξ' αποστάσεως διδακτικές ώρες.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Διάβασε πάρα πολύ καλά τις συλλαβές ΕΔΩ μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά.

2. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Mετά διόρθωσε. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

4. Δείτε το παραμύθι του Βαγγέλη Ηλιόπουλου "Ο τριγωνοψαρούλης εναντίον του μεγάλου καρχαρία"

 

11/2/2021

 

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε την καινούρια φωνή ας διαβάσουμε το κείμενο στο Β.Μ., καρδιά μεγάλη, σελ. 72, ΕΔΩ.

  • Tι έκανε ο Φωτιάς; Τα κατάφερε;

  • Πού ήταν η Συννεφένια; Τι ήθελε; Και τι έκανε;

  • Πού έπεφταν τα δάκρυά της;

  • Τη λυπήθηκε ο Άνεμος;

  • Τι έκανε τότε η Συννεφένια;

  • Στ' αλήθεια, όταν βρέχει, πέφτουν στη γη τα δάκρυα της Συννεφένιας;

  • Γιατί υπάρχει αυτό το παραμύθι;

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΕΔΩ, σελ. 67

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Ψάξε στο πιο ψηλό βουνό.

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

  • Τι εξηγεί αυτό το παραμύθι;

  • Ποιος μπορεί να μας πει με λίγα λόγια το παραμύθι του Σαμπέρ;

  • Ποιος μπορεί να πει το παραμύθι από την πλευρά της Συννεφένιας;

  • Ποιος μπορεί να πει το παραμύθι από την πλευρά της Χιονένιας;

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

ΑΣΚΗΣΗ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Δείτε πώς  ΕΔΩ.

Συνολικά 5 εξ' αποστάσεως διδακτικές ώρες.

AΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 46 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Ένα ταξίδι μακρινό".

2. Aνάγνωση το παρακάτω κομμάτι. Να το διαβάσουν πολλές φορές σιωπηρά και να είναι σε θέση να το κάνουν γρήγορη μεγαλόφωνη ανάγνωση. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει και τις παραπάνω προτάσεις για επιπλέον εξάσκηση (ΕΔΩ).

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Μετά διόρθωσε. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

4. Δες στο παρακάτω βίντεο γιατί βρέχει στην πραγματικότητα:

5. Συμπλήρωσε το κουίζ. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

 

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 11/02/2024

counter free