Με βάρκα και σωσίβιο
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία των Ω, ω, Β, β,  τα ρήματα σε -ω, τα ουδέτερα σε -ο.

28/1/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Μια ουρά από πούπουλα.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει πού ήταν και τι έκαναν τα παιδιά στο προηγούμενο μάθημα;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 64.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Πού βρίσκονται τα παιδιά; Γιατί είναι εκεί; Tι κάνουν;

  • Τι συμβαίνει τώρα; Γιατί; Τι εποχή είναι; Τι ώρα μπορεί να είναι;

  • Τι βλέπουν τα παιδιά από το παράθυρο;

  • Τα βατράχια κινδυνεύουν από τη βροχή;

  • Το κουτάβι κινδυνεύει;

  • Τι πιστεύετε ότι θα κάνουν τα παιδιά; Πώς θα το μάθουμε;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε κάποια γράμματα; Ας μάθουμε το πρώτο, που είναι το γράμμα της ώρας.

Ας τη βάλουμε και αυτή τη φωνούλα πίσω από τα άλλα γράμματα:

Ας διαβάσουμε συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

Πάμε Τ.Ε., μικρή καρδιά, σελ. 58

Tι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώνουμε Ω, ω.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Διαβάζουν λέξεις, χωρίζουν και τονίζουν.

 

ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ

Είναι λέξεις που δείχνουν ότι κάτι κάνω και μπροστά τους μπορώ να βάλω τη λεξούλα "εγώ". Διάβασε μικρές προτάσεις στον πίνακα του τύπου "Εγώ πίνω", "Εγώ τρέχω" κλπ.

Ας διαβάσουμε και τις παρακάτω. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε.

 

Το γράφουμε πρώτα στον αέρα. Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 58  και γράψτε Ω, ω στο βιβλίο με το δάχτυλο. Βγάλτε το πινακάκι και γράψτε Ω, ω. Ας το γράψουμε και στον πίνακα. Τώρα γράψτε το κανονικά στο βιβλίο με το μολύβι σας

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «ο» και ΟΧΙ  "ωμέγα".

ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ένα γράμμα μια ιστορία - Το Ωραίο Ωρολόγιο (Ω)

 

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Kαρδιά μεγάλη, σελ. 65.

TETΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Καρδιά μικρή, σελ. 59

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στόχος η κατάληξη των ρημάτων.

Η δασκάλα εκφωνεί και οι μαθητές γράφουν. Ύστερα η δασκάλα γράφει στον πίνακα επισημαίνοντας την κατάληξη των ρημάτων σε -ω και οι μαθητές διορθώνουν.

Τρεις διδακτικές ώρες μέχρι εδώ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε πολλές φορές τις παραπάνω συλλαβούλες (ΕΔΩ) μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά.

2. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 41, στο γαλάζιο τετράδιο με το δέντρο.

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

29/1/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Ώρα για χορό!

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Aκόμα δεν μπορούμε να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε άλλο ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα του βατράχου.

Ξέρετε λεξούλες που έχουν αυτό το γράμμα;

Πάμε μικρή καρδιά σελ. 58. Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Β, β.

 

Ας βρούμε παρακάτω ποιες λέξεις έχουν Β, β. Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το μεγάλο είναι ένα Ρ με κοιλιά. Το μικρό λίγο πιο δύσκολο. Για να το γράψουμε πρέπει να ξεκινήσουμε από τη μέση των δύο γραμμών και να γράψουμε προς τα πάνω.

 

Βγάλτε το πινακάκι και γράψτε μεγάλα Β, β.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 58 και γράψτε Β, β. ΕΔΩ

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «β» και ΟΧΙ βήτα  ή βου.

ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ένα γράμμα μια ιστορία - Ο βιολιστής βάτραχος.

 

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε πάλι ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα του βατράχου. Για να το πούμε κάνουμε όπως όταν παίζουμε με τα αυτοκινητάκια μας. Δαγκώνουμε δηλαδή λίγο το κάτω χείλι μας και αφήνουμε τον ήχο να βγει από τα πλαϊνά του στόματος.  Όταν πίσω του έχει α, λέει βα, όταν έχει ο, λέει βο, όταν έχει ε, λέει βε και όταν έχει ι, η ή υ, λέει βι, βη ή βυ. Όταν έχει ω λέει βω. Όταν έχει ια, λέει βια. Και όταν έχου ου, λέει βου.

 

Ας διαβάσουμε συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 65

 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Ελάτε τώρα να διαβάσουμε μερικές προτασούλες:

Σύνδεσμος ΕΔΩ.


Άλλες δύο διδακτικές ώρες μέχρι εδώ.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε πάλι τις παραπάνω συλλαβούλες (ΕΔΩ) μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά. Μετά διάβασε και τις προτάσεις (ΕΔΩ).

2. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

3. Δες το παραμύθι "Το ποντίκι και ο βάτραχος":

 

4.Ξεμπέρδεψε τις λεξούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

5. Ξεμπέρδεψε την πρόταση. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

Άλλες δύο διδακτικές ώρες μέχρι εδώ.

1/2/2021

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Πού ήταν τα παιδιά στο προηγούμενο μάθημα και τι έκαναν;

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε τα καινούρια γράμματα ας διαβάσουμε παρακάτω το κείμενο, Β.Μ., σελ. 64:

Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.

  • Πού βρίσκονται τα παιδιά; Τι εποχή είναι; Τι ώρα είναι; Τι πρέπει να κάνουν τώρα;

  • Τι πρόβλημα υπάρχει όμως;

  • Τι λύση βρήκε ο Ορφέας; Είναι η σωστή λύση; Τι του λέει η Μαρίνα;

  • Τι είδε η Ιωάννα από το παράθυρο; Τι θα κάνει;

  • Εσείς θα βγαίνατε έξω μέσα στην τόση βροχή για να βοηθήσετε το κουτάβι;

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!

ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ: Τι έγινε στο σημερινό μάθημα;

Ελάτε να διαβάσουμε και το τραγουδάκι.

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
 

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 59

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Έλα. Έχω σωσίβιο.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στόχοι: τα ρήματα σε -ω (χωρίς το εγώ μπροστά αυτή τη φορά), τα ουδέτερα σε -ο, το κόμμα στην εκφώνηση.

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον "πίνακα" και τα παιδιά διορθώνουν.

Έχω ένα βιβλίο.
Σπάω το βάζο.
Θέλω παγωτό βανίλια.
Βλέπω ένα έργο.
Πάω βόλτα στο βουνό.
-Βιβή, τρώω ένα αβγό.
-Βασίλη, θα αγοράσω μία βάρκα.
 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ας διαβάσουμε το παραμυθάκι "Η περίφημη βροχή του Πιομπίνο" του Τζιάνι Ροντάρι από το βιβλίο του "Παραμύθια από το τηλέφωνο" (εκδ.μεταίχμιο)

Μια φορά στο Πιομπίνο έβρεξε ζαχαρωτά. Έπεφταν στη γη χοντρά σαν το χαλάζι, ήταν όμως πολύχρωμα: πράσινα, ροζ, μοβ μπλε. Ένα παιδάκι έβαλε στο στόμα του ένα πράσινο ζαχαρωτό , έτσι για δοκιμή, και διαπίστωσε ότι είχε γεύση μέντας. Ένα άλλο δοκίμασε ένα ροζ και έμοιαζε φράουλας.

-Είναι ζαχαρωτά! Είναι ζαχαρωτά!

Και όλοι έτρεχαν στους δρόμους και γέμιζαν τις τσέπες τους εκείνα τα ζαχαρωτά μπαλάκια. Όμως δεν προλάβαιναν να τα μαζέψουν, γιατί έπεφταν κυριολεκτικά βροχή.

Η βροχή κράτησε λίγο, αλλά άφησε τους δρόμους σκεπασμένους μ’ ένα χαλί από ευωδιαστά ζαχαρωτά, που έτριζαν κάτω από τα πόδια. Οι μαθητές, γυρνώντας απ’ το σχολείο, βρήκαν ακόμα αρκετά για να γεμίσουν τις σάκες τους. Οι γριούλες είχαν σκαρώσει πρόχειρους μπόγους με τα μαντίλια που φορούσαν στο κεφάλι τους.

Ήταν μια αξέχαστη μέρα.

Μέχρι και σήμερα πολλοί άνθρωποι περιμένουν να βρέξει ο ουρανός ζαχαρωτά, όμως το σύννεφο εκείνο δεν ξαναπέρασε ποτέ ούτε από το Πιομπίνο ούτε από το Τορίνο, κι ίσως να μην περάσει ποτέ πια από πουθενά.

Συζήτηση και θεατρικό παιχνίδι: Τι θα γινόταν αν έβρεχε τούρτες, πινέζες, γάτες και σκύλους κλπ.;

Ζωγραφίζουμε τη βροχή του Πιομπίνο. Κατεβάστε το αρχείο των μαθητών από ΕΔΩ.

 

Συνολική διάρκεια 7 διδακτικές ώρες Γλώσσας και 1 Θεατρικής Αγωγής.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

2. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 43 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Έλα. Έχω σωσίβιο.".

3. Κάνε το παρακάτω κουίζ ανάγνωσης. Στόχοι η ανάγνωση και η ορθογραφία των τοπικών επιρρημάτων πάνω και κάτω. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/01/2024

counter free