Μόνος στο σκοτάδι
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία των Δ, δ,  τα ρήματα σε -ω, τα ουσιαστικά σε -ο.

2/2/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Έλα. Έχω σωσίβιο.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει τι είχε γίνει στο προηγούμενο μάθημα; Πώς βρέθηκε το κουτάβι πάνω στο πεζούλι; Πώς να αισθανόταν εκεί πάνω μέσα στη βροχή;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 66.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Πού βρίσκονται τα παιδιά;

  • Τι έκανε τελικά η Ιωάννα; Έκανε καλά; Εσείς τι θα κάνατε;

  • Πώς να αισθάνεται τώρα το κουταβάκι;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της δασκάλας.

Ποιες λέξεις ξέρεις που έχουν Δ, δ;;;;

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 60

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Δ, δ.

 

Ας βρούμε στις παρακάτω εικόνες τις λέξεις που έχουν ου. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα δέντρου. Για να το πούμε πρέπει να σπρώξουμε ελαφρά τη γλώσσα στα δόντια και να φυσήξουμε από το στόμα. Δε μιλάει δυνατά και ακούγεται καλύτερα όταν βρίσκεται μπροστά από άλλες φωνές.

 

Aς διαβάσουμε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Διαβάζουν λέξεις, χωρίζουν, τονίζουν, δείχνουν Δ, δ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το μεγάλο Δ είναι πολύ εύκολο, από δω, από κει και στη μέση. Το μικρό είναι κοιλιά, λαιμός, κεφάλι.

 

Γράφουμε Δ, δ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι. Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

 

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 60  και γράψτε Δ, δ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «δ» και ΟΧΙ  "δέλτα" ή δου.

Ας δούμε ΈΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ο δακρυσμένος δράκος.

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Στην καρδιά μικρή, σελ. 61, κάνουμε τις ασκήσεις 2 και 3.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε πάρα πολύ καλά τις συλλαβές ΕΔΩ μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά.

2. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

 

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

3/2/2021

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε την καινούρια φωνή ας διαβάσουμε το κείμενο στο Β.Μ., καρδιά μεγάλη, σελ. 66, ΕΔΩ.

Η Ιωάννα λοιπόν βοήθησε το κουτάβι.

  • Πώς βρέθηκε όμως εκεί;

  • Πώς ανέβηκε στο πεζούλι;

  • Πώς αισθανόταν άραγε μόνο του στη βροχή; Από πού το κατάλαβαν τα παιδιά;

  • Πώς θα το βοηθήσουν; Πώς θα το φροντίσουν;

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!

Προχωράμε και στο υπόλοιπο κομμάτι του Β.Μ.

Λοιπόν; Το κουτάβι θέλει γάλα;

Κυκλώστε στο ποιηματάκι τα Δ, δ.

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πάμε τώρα στο βιβλίο μας Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 61.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Ένα δώρο για το κουτάβι.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον πίνακα τονίζοντας περισσότερο τα σημεία ενδιαφέροντος (ρήματα, ουδέτερα, ονόματα, παύλα διαλόγου, κόμμα στην προσφώνηση) και τα παιδιά διορθώνουν.

Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

 

Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

ΑΣΚΗΣH ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Mάθαμε να ζωγραφίζουμε δαχτυλίδια. Λεπτομέρειες ΕΔΩ.

Συνολική διάρκεια 4 διδακτικές ώρες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 43 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Ένα δώρο για το κουτάβι".

2. Κάνε τη φωτοτυπία. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

3. Κάνε το παρακάτω κουίζ. Στόχος το "ω" στα ρήματα και το "ο" στα ουσιαστικά. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 24/01/2024

counter free