Χωρίς φως
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία των Φ, φ.

4/2/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Ένα δώρο για το κουτάβι.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει πού ήταν και τι έκαναν τα παιδιά στο προηγούμενο μάθημα;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 68.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Πού βρίσκονται τα παιδιά;

  • Τι συμβαίνει; Γιατί έχουν σκοτάδι;

  • Σας έχει συμβεί ποτέ; Ήταν πρωί ή βράδυ; Τι νιώσατε; Τι κάνατε;

  • Εσείς τι φοβάστε περισσότερο;

  • Τι να τους λέει ο παππούς;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της φωτιάς. Πώς κάνουμε όταν σβήνουμε τη φωτιά;

Ποιες λέξεις ξέρεις που έχουν Φ, φ;;;;

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 62

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Φ, φ.

 

Ας βρούμε στις παρακάτω εικόνες τις λέξεις που έχουν Φ, φ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε.

 

Γράφουμε Φ, φ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι.

 

Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 62  και γράψτε Φ, φ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «φ» και ΟΧΙ  "φι" ή "φου".

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα της φωτιάς. Πώς κάνουμε για να σβήσουμε τη φλόγα στο κερί; Δεν έχει φωνή. Χρειάζεται να έχει από πίσω άλλες φωνές για να ακουστεί καλά.

 

Aς διαβάσουμε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Διαβάζουν λέξεις, χωρίζουν, τονίζουν, δείχνουν Φ, φ.

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Στην καρδιά μικρή, σελ. 63, κάνουμε τις ασκήσεις 2 και 3.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε πάρα πολύ καλά τις συλλαβές ΕΔΩ μέχρι να τις μάθεις πάρα πολύ καλά.

2. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

5/2/2021

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε την καινούρια φωνή ας διαβάσουμε το κείμενο στο Β.Μ., καρδιά μεγάλη, σελ. 68, ΕΔΩ.

  • Πού είναι τα παιδιά; Τι συνέβη; Γιατί; Εσάς σας έχει συμβεί αυτό;

  • Πώς αισθάνονται τα παιδιά;

  • Τι ζήτησε από την Ιωάννα ο παππούς;

  • Και τότε τι τους είπε;

  • Εσείς πώς αισθάνεστε όταν η καταιγίδα είναι κοντά; Τι κάνετε; Πώς σας βοηθούν οι γονείς σας;

  • Τι πρέπει να κάνουμε όταν πέφτουν κεραυνοί;

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!

Προχωράμε και στο υπόλοιπο κομμάτι του Β.Μ.

Tι συμβαίνει κάθε φορά που ο άνεμος φυσά δυνατά; Τι είναι το σφύριγμα του ανέμου;

Κυκλώστε στο ποιηματάκι τα Φ, φ.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!

Aς το δούμε κιόλας.

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πάμε τώρα στο βιβλίο μας Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 63.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: To σύννεφο έφερε βροχή.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον πίνακα τονίζοντας περισσότερο τα σημεία ενδιαφέροντος και τα παιδιά διορθώνουν (ρήματα σε -ω, ονόματα, παύλα διαλόγου, κόμμα στην προσφώνηση).

Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

 

AΣΚΗΣΗ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Και για αποφόρτιση, μάθαμε να ζωγραφίζουμε φουστάνι. Δείτε πώς ΕΔΩ.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 44 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Ένα δώρο για το κουτάβι".

2. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

3. Κάνε το παρακάτω κουίζ. Στόχος το "η" στα αρσενικά και στα θηλυκά και το "ι" στα ουδέτερα. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 30/01/2024

counter free