Η ζωή στο αγρόκτημα
Παραγωγή γραπτού  λόγου, Ε΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 4 του βιβλίου του μαθητή της 4ης Ενότητας "Τα ζώα της εξοχής" της Γλώσσας Ε΄
Στόχος: να παραχθούν σχετικά κείμενα για την εφημερίδα της τάξης.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Από το προηγούμενο μάθημα συγκάλεσα την ολομέλεια της τάξης στον πρωινό κύκλο και εξήγησα την άσκηση 4 στα παιδιά. Τέθηκε στην ομάδα το θέμα της έκδοσης εφημερίδας και οι μαθητές αποφάσισαν ότι θα ήταν ωραίο να εκδώσουμε αρχικά ένα φύλλο και μετά βλέπουμε. Έπρεπε λοιπόν να γραφτούν τα πρώτα κείμενα σύμφωνα με τις οδηγίες της άσκησης 4 του βιβλίου.

Έτσι ανέθεσα στα παιδιά να ερευνήσουν στο περιβάλλον τους, να βρουν ανθρώπους που έχουν αγρόκτημα και ζώα της εξοχής και να μιλήσουν μαζί τους. Να μαζέψουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούν για τη ζωή των ανθρώπων αυτών, αλλά και των ζώων που αναθρέφουν και κλείσαμε ραντεβού στο επόμενο να μάθημα της Γλώσσας να γραφτούν τα κείμενα.

Όσα παιδιά δεν γνώριζαν ανθρώπους με ζώα, μπορούσαν να δουν τα βίντεο στο αντίστοιχο μάθημα "Τα ζώα της εξοχής".

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Την ημέρα της παραγωγής του γραπτού λόγου ανάρτησα στον πίνακα την παρακάτω εικόνα για τη γραφή των κειμένων σύμφωνα με τις οδηγίες του βιβλίου.. Αφού εξήγησα τι απαιτούσε το καθένα, οι μαθητές επέλεξαν το είδος του κειμένου που τους ταίριαζε. 

Κάθε μαθητής που τελείωνε έγραφε και τρεις σχετικές αγγελίες για την εφημερίδα μας.

Με τον τρόπο αυτό παρήχθησαν τελικά τρία διαφορετικά κείμενα και μπόλικες αγγελίες.

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές διάβασαν τα κείμενά τους και προσπάθησαν να διορθώσουν τυχόν ασάφειες και ορθογραφικά λάθη.

Τα κείμενα δεν καθαρογράφτηκαν, μια και θα χρησιμοποιηθούν στην εφημερίδα της τάξης.

 Συνολική διάρκεια διδασκαλίας 2 διδακτικές ώρες.

Περισσότερα για την έκδοση εφημερίδας ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2022-2023
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/11/2023

counter free