Πρόκειται για την άσκηση 3 της
6ης Ενότητας "Οι φίλοι μας, οι φίλες μας" του Βιβλίου Γλώσσας Ε΄
δημοτικού: Ας φανταστούμε πως θα θέλατε να γράψετε ένα γράμμα σε
έναν καινούριο φίλο σας (ή φίλη) από μια ξένη χώρα. Σκεφτείτε τι θα
έπρεπε να γράψετε σε ένα τέτοιο γράμμα. Η μέθοδος που ακολούθησα
ήταν η εξής:
-
Υπενθύμιση των
χαρακτηριστικών μιας επιστολής.
-
Καταιγισμός ιδεών:
Θέματα στα οποία θα αναφερθούν και χωρισμός παραγράφων του
μελλοντικού κειμένου τους.
-
Καταγραφή των
εκφραστικών μέσων που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν.
-
Επισήμανση για τη
χρήση εξαρτημένων προτάσεων, κυρίως τελικών, αιτιολογικών και
αποτελεσματικών.
-
Παραγωγή του γραπτού
λόγου.
-
Συμπλήρωση φακέλου.
-
Αξιολόγηση και
διόρθωση από τον μαθητή
-
Αξιολόγηση και
διόρθωση του γραπτού από τον δάσκαλο
-
Διόρθωση από τον
μαθητή
-
Καθαρογράψιμο στο
σπίτι
-
Εικονογράφηση και
γραφή λεζάντων
-
Ανάγνωση στην τάξη
-
Αξιολόγηση της όλης
διδασκαλίας από τους μαθητές και τον δάσκαλο.
Συνολική διάρκεια
διδασκαλίας περίπου 4 διδακτικές ώρες.
Η παρουσίαση με τα κείμενα
των παιδιών παρακάτω. Τα αρχεία
ΕΔΩ.
Αξιολόγηση -
παρατηρήσεις: Τα παιδιά παρήγαγαν ικανοποιητικό γραπτό λόγο μέσα
στα πλαίσια που τους ζητήθηκαν με αμεσότητα και φαντασία. Επίσης
αυτή τη φορά η αυτοξιολόγησή τους ήταν σε πολύ καλύτερο επίπεδο.
Παρατήρησα ότι σχεδόν όλα
τα παιδιά δε θυμήθηκαν πώς ακριβώς συμπληρώνεται ο φάκελος δηλ.
ποιες πληροφορίες ακριβώς πρέπει να βάζουν στον αποστολέα και στον
παραλήπτη. Δίδαξα ακόμη μία φορά τον φάκελο και οι μαθητές διόρθωσαν
ή συμπλήρωσαν ό,τι τους έλειπε.
Δείτε
ΕΔΩ το γράμμα του
μικρού κλεφτόπουλου.
Δείτε
ΕΔΩ
γράμμα προς τον Πόντιο Πιλάτο.
Δείτε τη
γραφή επιστολής στη Γ΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε τη
γραφή επιστολής στη Δ΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε τη
γραφή επιστολής στην Α΄ τάξη
ΕΔΩ.
|