Στο μετασυγγραφικό αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά και συμπληρώνοντας την ανάλογη φόρμα.
Προσπάθησαν να το βελτιώσουν. Ακολούθησε αξιολόγηση, διόρθωση
και επισήμανση των προβληματικών σημείων από εμένα.
Για εξάσκηση πήραν στο
σπίτι την παρακάτω άσκηση με στόχο τα δομικά στοιχεία της επιστολής.
![Γραφή επιστολής από την πλευρά του άλλου](paragogi_epistoli_d.JPG)
Την επόμενη μέρα έγινε
υποδειγματική διόρθωση δύο
επιστολών με διαφορετικό ύφος. Γι αυτή τη δουλειά χρησιμοποίησα την επιστολή της
Λίζας που είχε φιλικό ύφος και την επιστολή της Ιοάνας που είχε επίσημο ύφος.
Ήταν δύο κείμενα χωρίς πολύ σοβαρά προβλήματα και η ομαδική αξιολόγησή τους είχε
ως στόχους τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των επιστολών, τη χρήση συναισθημάτων
και επιθέτων καθώς και τις καταλήξεις -τε και -ται, που τον τελευταίο καιρό
ταλανίζουν τους μαθητές μου.
Μοίρασα σε φωτοτυπία
τα δύο κείμενα και συγχρόνως δύο αντίστοιχες φόρμες αξιολόγησης. Όλοι οι μαθητές
τα διάβασαν σιωπηρά και αξιολόγησαν. Ακολούθησε συζήτηση, διόρθωση και βελτίωση του κειμένου.
Τα παιδιά μόνα τους αξιολόγησαν με μολύβι και ύστερα μαζί αξιολογήσαμε με στυλό.
Παρατήρησα ότι υπήρξαν διαφορές ανάμεσα στις δύο αξιολογήσεις, αυτή που έκαναν
μόνα τους και αυτή που κάναμε μαζί...
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Αφού οι μαθητές κατανόησαν
πώς έπρεπε να γίνει σωστά η αξιολόγηση ασχολήθηκαν ο καθένας με το δικό του
γραπτό. Διόρθωσαν, βελτίωσαν και αντέγραψαν. Όσοι δεν πρόλαβαν να
τελειώσουν την αντιγραφή, την πήραν για το σπίτι.
Την επόμενη μέρα
αναγνώστηκαν οι περισσότεροι γραπτοί λόγοι, σχολιάστηκαν και επαινέθηκαν.
Διορθώσαμε και τη φωτοτυπία με την άσκηση.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Απαιτήθηκαν 5 διδακτικές ώρες σε τρεις
διαφορετικές μέρες. Σχολ. έτος 2019-2020.
Kατεβάστε
τα αρχεία από
ΕΔΩ.
Δείτε
ΕΔΩ το γράμμα του
μικρού κλεφτόπουλου.
Δείτε
ΕΔΩ
γράμμα προς τον Πόντιο Πιλάτο.
Δείτε τη γραφή
επιστολής στη Γ΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε τη γραφή
επιστολής στην Α΄ τάξη
ΕΔΩ.
Δείτε τη
γραφή επιστολής στην Ε΄ τάξη
ΕΔΩ.