Στα
πλαίσια του κεφ. "Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο" της 10ης ενότητας "Άνθρωποι
και μηχανές", αλλά και του καρναβαλιού οι μαθητές κατασκεύασαν έναν χαρταετό -
ψαλίδα και έγραψαν τις οδηγίες κατασκευής του.
Πρόκειται για την άσκηση 5 του Τετραδίου Εργασιών. Βασικοί στόχοι: ο
κατευθυντικός λόγος, η προστακτική, η σωστή σειρά των οδηγιών, η χρήση λέξεων χρόνου και τρόπου.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
κατασκευάσαμε τον χαρταετό σύμφωνα με
ΑΥΤΟ
το βίντεο και τον πετάξαμε στην αυλή του σχολείου. Αργότερα στην τάξη
αναφερθήκαμε πάλι στα υλικά και τα βήματα
κατασκευής του. Τα παιδιά παρατήρησαν τις ομοιότητες με μια
συνταγή μαγειρικής.
Συγγραφικό
στάδιο:
Όταν τα παιδιά
ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε
στη συγγραφή.
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Ακολούθησε αξιολόγηση
από τη δασκάλα. Σε επόμενο χρόνο συζήτησα διεξοδικά με τον κάθε μαθητή τα λάθη
του και τις παραλήψεις του και τον λόγο που δεν τον βοήθησε η αυτοαξιολόγηση να
τα βρει μόνος του. Στη συνέχεια οι μαθητές διόρθωσαν πάλι και έπειτα
καθαρόγραψαν το γραπτό τους. Στην ολομέλεια αναγνώστηκαν όλα τα γραπτά και
επαινέθηκαν όλες οι προσπάθειες.
Για εμπέδωση των στόχων ασχοληθήκαμε με την παρακάτω εργασία.
Χρόνοι:
Για την κατασκευή του χαρτεαετού από όλα τα παιδιά χρειαστήκαμε
σχεδόν δύο διδακτικές ώρες και για τη συγγραφή των οδηγιών περίπου μία. Για
διόρθωση, αντιγραφή, εμπέδωση άλλη μία ώρα.
Το προσυγγραφικό και το
συγγραφικό στάδιο δίδαξε η συνάδελφος φοιτήτρια Αγγελική Καλαφάτη.
Διάρκεια συνολικής διδασκαλίας
4 διδακτικές ώρες.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Στα πλαίσια του κεφ.
"Το ηλιακό λεωφορείο" της 10ης
ενότητας "Άνθρωποι και μηχανές", οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους λεωφορεία
και έγραψαν τις οδηγίες κατασκευής τους.
Πρόκειται για τις ασκήσεις 2, 3 και 4 του Τετραδίου Εργασιών. Βασικοί στόχοι: ο κατευθυντικός λόγος, η σωστή σειρά των οδηγιών, η χρήση λέξεων χρόνου και τρόπου
και η χρήση του μέλλοντα συνοπτικού.
Προσυγγραφικό στάδιο:
Τα παιδιά παρουσίασαν τις κατασκευές τους στην τάξη
και εξήγησαν τον τρόπο δημιουργίας και τον τρόπο λειτουργίας τους.
Συγγραφικό στάδιο: Προχώρησαν στη συγγραφή του κειμένου χρησιμοποιώντας
τα δομικά χαρακτηριστικά και προσπαθώντας να χρησιμοποιήσουν στα ρήματά τους
μέλλοντα συνοπτικό.
Μετασυγγραφικό στάδιο: Αυτοαξιολογήθηκαν και αυτοδιορθώθηκαν. Αξιολόγησα
και πρότεινα τις διορθώσεις που δεν είχαν κάνει μόνα τους.
Για εξάσκηση έκαναν την παρακάτω εργασία.
Κατεβάστε τα αρχεία από
ΕΔΩ.
Χρόνος διδασκαλίας: 2 ώρες.
Διαβάστε
ΕΔΩ
τις οδηγίες κατασκευής της κυρά-Σαρακοστής.