Περιγραφή παιχνιδιού
Παραγωγή γραπτού λόγου, Β΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 7 του Τ.Ε. της 9ης ενότητας "Που λες είδα..." της Γλώσσας Β΄ δημοτικού. Στόχος να παράγουν τα παιδιά περιγραφικό κείμενο με τη χρήση επιθέτων και τουλάχιστον μίας παρομοίωσης. Επιμέρους στόχοι: εμπέδωση παραγράφων και αξιολόγηση.

Στο προσυγγραφικό στάδιο έγινε συζήτηση για τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών (πώς είναι, πώς τα απέκτησαν κλπ.). Ύστερα παρουσίασα στον πίνακα την περιγραφή ενός παιχνιδιού χωρίς επίθετα. Όταν τη διαβάσαμε προχωρήσαμε στην αξιολόγησή του. Οπότε εκεί όλοι φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι το κείμενο δε μας αφήνει να καταλάβουμε πώς ακριβώς είναι το παιχνίδι του . Πώς είναι οι πόρτες του, πώς είναι τα καθίσματα, η κεραία του κλπ. Έτσι όλοι μαζί βαλθήκαμε να βελτιώσουμε το κείμενο προσθέτοντας επίθετα. Μπορείτε να κατεβάσετε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Ύστερα πήραμε την απόφαση να γράψουν όλοι τη δική τους περιγραφή. Κάθε παιδί διάλεξε το παιχνίδι που θα περιέγραφε. Συμφωνήσαμε ότι το κείμενό τους θα έχει ΑΡΧΗ, ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ. Δηλ. τρεις παραγράφους.

Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν ακολούθησε το συγγραφικό στάδιο. Όλα τα παιδάκια προσπάθησαν να ακολουθήσουν τις οδηγίες με μεγάλη επιμέλεια.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ.

Στο μετασυγγραφικό στάδιο αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά. Κάθε παιδί που τελείωνε σήκωνε το χέρι του και περνούσα από πάνω του για να διαβάσω κι εγώ το κείμενό του. Αν έλειπε κάποιο επίθετο έβαζα ένα σταυρό κι εκεί το παιδί συμπλήρωνε. Διόρθωνα επίσης τα πολύ σοβαρά, καταληκτικά κυρίως λάθη.

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο της αξιολόγησης από ΕΔΩ.

Ολοκληρώνοντας ο κάθε μαθητής ζωγράφιζε το παιχνίδι του και ξεκινούσε το καθαρογράψιμο. Όσοι δεν πρόλαβαν να αντιγράψουν πήραν το τετράδιο στο σπίτι.

Μέχρι εδώ 2 διδακτικές ώρες.

Την επόμενη ημέρα διαβάσαμε όλες τις περιγραφές και επαινέσαμε τους συγγραφείς.

Επίσης ασχοληθήκαμε με την παρακάτω άσκηση για εμπέδωση. Αρχικά τα παιδιά τη συμπλήρωσαν μόνα τους και μετά τη συμπληρώσαμε και μαζί στον πίνακα. Στόχος μου ήταν να δώσω στα παιδιά να καταλάβουν ότι επίθετα δεν είναι μόνο τα χρώματα, μια και σε αυτή την ηλικία έχουν την τάση να τα χρησιμοποιούν πάαααρα πολύ. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από ΕΔΩ.

Διάρκεια διδασκαλίας 3 διδακτικές ώρες. Σχολικό έτος 2021-2022.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Γ΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Δ΄ τάξη ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/02/2024

counter free