Περιγραφή παιχνιδιού
Παραγωγή γραπτού λόγου, Δ΄ τάξη


Πρόκειται για την άσκηση 3 του τετραδίου εργασιών, κεφ. "Παιχνίδια με τις λέξεις" της 10ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Δ΄ δημοτικού "Λέξεις φτερουγίζουν πέρα, ταξιδεύουν στον αγέρα". Βασικός στόχος: η περιγραφή παιχνιδιού.

Περιγραφή παιχνιδιού

Προσυγγραφικό στάδιο: Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα παιχνίδια με τις λέξεις που παίζουν και αν όχι, για τα επιτραπέζια που παίζουν. Περιέγραψαν προφορικά και σύντομα το καθένα το αγαπημένο του παιχνίδι.

Συγγραφικό στάδιο: Όταν τα παιδιά ετοιμάστηκαν προχωρήσαμε στη συγγραφή.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Διόρθωσαν, συμπλήρωσαν όπου χρειαζόταν και βελτίωσαν όσο μπορούσαν το γραπτό τους.

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Έδωσα για εξάσκηση στο σπίτι την παρακάτω εργασία, που σε επόμενη συνάντηση τη διορθώσαμε όλοι μαζί στην τάξη. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Περιγραφή παιχνιδιού

Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.

Ακολούθησε αξιολόγηση από μένα. Παρατήρησα και σημείωσα τα προβληματικά σημεία. Διάλεξα ένα από τα κείμενα των παιδιών που είχε κάποια ψιλοπροβλήματα, όπως την απουσία μερικών τελειών και κάποια ορθογραφικά λάθη στο -τε και -ται, που συχνά τα κάνουν λάθος τα παιδιά μου, το τύπωσα και το χρησιμοποίησα την επόμενη μέρα στην ώρα της αυτοδιόρθωσης για να τους επιστήσω την προσοχή. Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Περιγραφή παιχνιδιού

Μοίρασα λοιπόν το κείμενο της Αρετής και όλοι μαζί το αξιολογήσαμε. Εστιάσαμε φυσικά στην σπουδαιότητα της τελείας και στους κανόνες των -τε και -ται. Όταν κατάλαβαν όλοι περάσαμε στο στάδιο της βελτίωσης του γραπτού τους. Βοήθησα όσα παιδιά με χρειάζονταν. Ένα ένα που τελείωνε πέρναγε στην αντιγραφή του κειμένου του.

Είχα φροντίσει να κόψω άσπρα χαρτάκια, ένα για κάθε παιδί. Κατά την αντιγραφή του κειμένου ζωγράφιζαν στο χαρτάκι μία σχετική εικόνα και πρόσθεταν λεζάντα. Όσα παιδιά δεν πρόλαβαν να τελειώσουν την αντιγραφή στο σχολείο την πήραν για το σπίτι.

Στην επόμενη συνάντησή μας διαβάσαμε τα περισσότερα κείμενα στην τάξη σχολιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις οδηγίες και είχε πετύχει τον βασικό στόχο και επαινώντας την προσπάθειες όλων.

ΧΡΟΝΟΙ: Απαιτήθηκαν 4 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2019-2020.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Γ΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Β΄ τάξη ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/02/2024

counter free