Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:
"Νερό, θείο δώρο"
Δ1 τάξη


Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα "Νερό, θείο δώρο"

Αυτή τη σχολική χρονιά οι μαθητές του Δ1 δούλεψαν Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο "Νερό, θείο δώρο". Στο ebook που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του Προγράμματος και μέρος της δουλειάς τους. Περιμένετε λίγο να φορτώσει η εφαρμογή και μετά ξεφυλλίστε το. Αν θέλετε να δείτε πιο κοντά απλώς πατήστε επάνω και μετά ξεπατήστε.

 

     
     
     

Στα πλαίσια του Προγράμματος επισκεφτήκαμε το ΚΠΕ Μεσολογγίου και τις αλυκές. Στόχος της επίσκεψης ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας και να καταλάβουν πώς παράγεται το αλάτι από το νερό. 

 

Επίσης επισκεφτήκαμε το Σπίτι του Νερού.

 

 

Με προηγούμενους μαθητές μου της Γ΄ τάξης είχαμε δουλέψει σχετικό σχέδιο εργασίας, που αναπτύχθηκε από τεταρτοετείς φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών στα πλαίσια των πρακτικών τους ασκήσεων, όπως φαίνεται παρακάτω:

Οι δράσεις με τις οποίες ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν βιωματικές, τους προσέφεραν γνώσεις και τους ευαισθητοποίησαν σχετικά με τη μόλυνση, την προστασία και την εξοικονόμηση του πολυτιμότερου αγαθού του πλανήτη. Κάποιες από αυτές ήταν:

  • Επιτραπέζιο παιχνίδι: έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι μέσα από το οποίο έμαθαν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στο περιβάλλον και πώς να προστατεύουν το πολύτιμο νερό.

  • Δημιουργία σταγονόδεντρου: έφτιαξαν μια πρωτότυπη αφίσα με μηνύματα για το νερό.

  • Το κυνήγι των παροιμιών του νερού: βγήκαν στη γειτονιά του σχολείου, ρώτησαν τον κόσμο και κατέγραψαν φράσεις και παροιμίες για το νερό. Αργότερα στην τάξη τις εικονογράφησαν.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

  • Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα του νερού στη ζωή μας.  

  • Να συνειδητοποιήσουν τις πολύπλευρες χρήσεις του νερού.    

  • Να εντοπίσουν τα αίτια και τις συνέπειες της ρύπανσης του νερού.    

  • Να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική τους συνείδηση και να μάθουν να σέβονται τον υδάτινο κόσμο και το φυσικό περιβάλλον. 

  • Να κατανοήσουν ότι η ποσότητα του πόσιμου νερού λιγοστεύει και ότι ο περιορισμός της κατασπατάλησής του είναι επιτακτικός.

  • Να εκφράσουν τις απόψεις τους, να εμπλακούν και να συμμετέχουν ενεργά σε βιωματικές ομαδικές δραστηριότητες.

  • Να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη λόγου. 

  • Να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν.

 

 

Δημιουργός Copyright © 2015-2016,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free