Project 2016-17, A' Τετραμήνου: Mέσα μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ)
Ερωτηματολόγιο: «Η τεχνολογική εξέλιξη στα μέσα μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ). Πως αυτά επιδρούν στην διαμόρφωση των εφήβων στη σύγχρονη κοινωνία;»
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετασθεί Πως επιδρούν τα ΜΜΕ στην διαμόρφωση των εφήβων στη σύγχρονη κοινωνία. Οι απαντήσεις είναι εμπιστευτικές, και θα τύχουν στατιστικής και ποιοτικής επεξεργασίας. Η ειλικρινής συμπλήρωση του ερωτηματολογίου θα βοηθήσει στην εξαγωγή αξιόπιστων αποτελεσμάτων, από τους μαθητές του Project A΄ τάξης Λυκείου.
Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και για το χρόνο που θα διαθέσετε.
1
Φύλο:
Response | Average | Total |
---|---|---|
α).Αγόρι | 52% | 22 |
β).Κορίτσι | 48% | 20 |
2
Ιδιότητα:
Response | Average | Total |
---|---|---|
α). Μαθητής/τρια Λυκείου. | 67% | 28 |
β). Μαθητής/τρια Γυμνασίου. | 33% | 14 |
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ Μ.Μ.Ε.
3
Ποιό Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης παρέχει κατά τη γνώμη σας την πιο έγκυρη (αξιόπιστη) ενημέρωση;
Σημειώστε και τις πέντε επιλογές (1 το περισσότερο αξιόπιστο μέσο, 5 το λιγότερο αξιόπιστο κλπ).
Average rank |
⇓ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||
ε) Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Facebook κ.α.), «blogs» ή και «δημοσιογραφία των πολιτών» | 4.2 | ||||||
δ) Διαδίκτυο (Ηλεκτρονικές εκδόσεις εφημερίδων) | 3.0 | ||||||
α) Τηλεόραση | 2.9 | ||||||
β) Ραδιόφωνο | 2.6 | ||||||
γ) Εφημερίδες/Περιοδικά | 2.2 |
Responses | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|
ε) Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Facebook κ.α.), «blogs» ή και «δημοσιογραφία των πολιτών» | 3 (7%) | 3 (7%) | 3 (7%) | 5 (12%) | 28 (67%) | 42 |
δ) Διαδίκτυο (Ηλεκτρονικές εκδόσεις εφημερίδων) | 9 (21%) | 5 (12%) | 8 (19%) | 15 (36%) | 5 (12%) | 42 |
α) Τηλεόραση | 13 (31%) | 4 (10%) | 7 (17%) | 11 (26%) | 7 (17%) | 42 |
β) Ραδιόφωνο | 4 (10%) | 17 (40%) | 13 (31%) | 8 (19%) | 0 | 42 |
γ) Εφημερίδες/Περιοδικά | 13 (31%) | 13 (31%) | 11 (26%) | 3 (7%) | 2 (5%) | 42 |
4
Πόσο χρόνο (κατά μέσο όρο) αφιερώνετε στα ΜΜΕ (για ενημέρωση, ψυχαγωγία, εκπαίδευση ) ;
Response | Average | Total |
---|---|---|
γ). Από 1 ώρα έως 2 ώρες | 36% | 15 |
δ).Περισσότερο από 2 ώρες | 24% | 10 |
β). Από 31 έως 60 λεπτά | 21% | 9 |
α). Έως 30 λεπτά της ώρας | 19% | 8 |
5
Κατά πόσο τα Μ.Μ.Ε. επηρεάζουν την καθημερινότητά σας;
Response | Average | Total |
---|---|---|
γ) Μέτρια | 39% | 16 |
β) Λίγο | 29% | 12 |
δ). Πολύ | 20% | 8 |
α) Καθόλου | 12% | 5 |
6
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Μ.Μ.Ε. κατά την άποψη σας;
Σημειώστε και τις 4 επιλογές (1 το σπουδαιότερο, 2 το επόμενο σε σπουδαιότητα κλπ).
Average rank |
⇓ | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||
δ) Παιδαγωγικός Χαρακτήρας; | 3.3 | |||||
γ) πολιτικοποίηση-κοινωνικοποίηση; | 2.4 | |||||
β) μόρφωση- ψυχαγωγία; | 2.3 | |||||
α) Άμεση ενημέρωση; | 2.0 |
Responses | 1 | 2 | 3 | 4 | Total |
---|---|---|---|---|---|
δ) Παιδαγωγικός Χαρακτήρας; | 7 (17%) | 2 (5%) | 4 (10%) | 28 (68%) | 41 |
γ) πολιτικοποίηση-κοινωνικοποίηση; | 13 (32%) | 4 (10%) | 18 (44%) | 6 (15%) | 41 |
β) μόρφωση- ψυχαγωγία; | 5 (12%) | 25 (61%) | 6 (15%) | 5 (12%) | 41 |
α) Άμεση ενημέρωση; | 16 (39%) | 10 (24%) | 13 (32%) | 2 (5%) | 41 |
7
Ποια είναι τα μειονεκτήματα των ΜΜΕ κατά την άποψη σας;
(πέντε επιλογές , σημειώστε με 1 τη σπουδαιότερη και με 5 τη λιγότερο σημαντική επιλογή)
Average rank |
⇓ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||
δ) επηρεάζουν τις γνωστικές ικανότητες και την πνευματική δραστηριότητα; | 3.6 | ||||||
ε) Αυξάνουν την επιθετικότητα, τη βία και την αντικοινωνική συμπεριφορά; | 3.6 | ||||||
β) Οδηγούν στην παθητικοποίηση και ενθαρρύνουν τον υπερκαταναλωτισμό ; | 3.0 | ||||||
γ) Δημιουργούν Λανθασμένα Πρότυπα | 2.8 | ||||||
α) Έλεγχος Συνειδήσεων, ή Χειραγώγηση,ή Παραπληροφόρηση ? Προπαγάνδα | 2.0 |
Responses | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|
δ) επηρεάζουν τις γνωστικές ικανότητες και την πνευματική δραστηριότητα; | 1 (2%) | 9 (21%) | 6 (14%) | 15 (36%) | 11 (26%) | 42 |
ε) Αυξάνουν την επιθετικότητα, τη βία και την αντικοινωνική συμπεριφορά; | 4 (10%) | 4 (10%) | 12 (29%) | 7 (17%) | 15 (36%) | 42 |
β) Οδηγούν στην παθητικοποίηση και ενθαρρύνουν τον υπερκαταναλωτισμό ; | 8 (19%) | 10 (24%) | 6 (14%) | 9 (21%) | 9 (21%) | 42 |
γ) Δημιουργούν Λανθασμένα Πρότυπα | 9 (21%) | 9 (21%) | 11 (26%) | 7 (17%) | 6 (14%) | 42 |
α) Έλεγχος Συνειδήσεων, ή Χειραγώγηση,ή Παραπληροφόρηση ? Προπαγάνδα | 20 (48%) | 10 (24%) | 7 (17%) | 4 (10%) | 1 (2%) | 42 |
8
Οι νέοι σήμερα είναι αντιμέτωποι με την απεραντοσύνη ενός ωκεανού πληροφορίας.
Θα πρέπει να ισχύει η ρήση «το έγραψε η εφημερίδα», «το είπε η τηλεόραση» άρα είναι αλήθεια, ή αντίθετα χρειάζεται κριτική σκέψη και γνώσεις ώστε οι ΕΦΗΒΟΙ να αποκωδικοποιούν τις ειδήσεις, τις πληροφορίες, τα μηνύματα και να αποφασίζουν οι ίδιοι;
Response | Average | Total |
---|---|---|
α) Ναι (το πρώτο «το έγραψε η εφημερίδα» κ.λ.) | 43% | 18 |
β) Όχι (το αντίθετο χρειάζεται αποκωδικοποήση της πληροφορίας) | 43% | 18 |
γ) Δεν απαντώ/Δεν ξέρω | 14% | 6 |
9
Υπάρχει ανάγκη να εξοπλιστεί η νέα γενιά με τα κατάλληλα εφόδια για την καλύτερη χρήση των ΜΜΕ; Π.χ. με το «γραμματισμό των ΜΜΕ» ο οποίος αφορά στην ικανότητα αξιολόγησης των αναπαραστάσεων της εφημερίδας και των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, με στόχο τη δυνατότητα κατασκευής από την πλευρά των ΝΕΩΝ όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικών νοημάτων.
Response | Average | Total |
---|---|---|
α) ΝΑΙ | 62% | 26 |
β) ΌΧΙ | 21% | 9 |
γ) Δεν απαντώ/Δεν ξέρω | 17% | 7 |
10
Αν απαντήσατε ΝΑΙ (στη 9η ερώτηση) πιστεύετε πως η ενημέρωση των μαθητών στα σχολεία είναι επαρκής, για τον τρόπο χρήσης και τους κινδύνους των ΜΜΕ ;
Response | Average | Total |
---|---|---|
γ) Καθόλου | 62% | 16 |
β) Μέτρια | 19% | 5 |
α) Πολύ | 12% | 3 |
δ) Δεν απαντώ/Δεν ξέρω | 8% | 2 |
Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία !!!