Περιβαλλοντικο πρόγραμμα : Το νερό στη ζωή μας

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Το νερό στη ζωή μας».
Διάρκεια Προγράμματος: Ιανουάριος-Απρίλιος 2018
Νηπιαγωγείο Μάλεμε
Σχολ. Έτος : 2017-2018
Συντονίστρια: Αναγνωστάκη Αντωνία
Εκπαιδευτικοί: Παπαδεράκη Ρωξάνη , Κουριανίδου Σοφία

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε 4 στάδια όπως είχε προγραμματιστεί στον αρχικό προγραμματισμό του σχολικού έτους.
Στάδιο 1ο: Έγινε η πρώτη επαφή με το θέμα. Αφορμή ήταν μια βροχερή μέρα και οι σταγόνες που παρατηρήσαμε στο τζάμι της τάξης μας.
Αναρωτηθήκαμε και καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών σχετικά με τις προηγούμενες γνώσεις τους για το νερό, τι θα ήθελαν να μάθουν γι αυτό και από πού θα μπορούσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες.
Οργανώσαμε τη γωνιά του νερού με εικόνες, παιχνίδια, αφίσες, παραμύθια, εγκυκλοπαίδειες, χάρτη την υδρόγειο σφαίρα και ξεκινήσαμε να ερευνούμε.
Κάναμε πολλά πειράματα όπως, βύθιση-πλεύση, διαλύεται-δεν διαλύεται, δημιουργία ουράνιου τόξου ,πήξη-τήξη, συμπύκνωση, εξάτμιση. Έτσι τα παιδιά κατανόησαν εμπειρικά τις ιδιότητες και τον κύκλο του νερού.
Στάδιο 2ο: Στο στάδιο αυτό συζητήσαμε για την χρήση του νερού, τη σπουδαιότητα του στη ζωή των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών, για τις επιπτώσεις της λειψυδρίας και της μόλυνσης του. Καταγράψαμε ιδέες και λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση του νερού.
Στάδιο 3ο: Εξετάσαμε το νερό μέσα από τις τέχνες.
Αρχικά μέσα από την ποίηση και συγκεκριμένα το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Από πού είσαι ποταμάκι». Το τραγουδήσαμε, το δραματοποιήσαμε και το εικονογραφήσαμε.
Κατόπιν μελετήσαμε και αναπαραστήσαμε σε ομαδική ή ατομική εργασία πίνακες διάσημων καλλιτεχνών που ασχολήθηκαν με το υγρό στοιχείο όπως «Το μεγάλο κύμα» του Κατσουσίκα Χοκουσάι, «Το μπλε του ουρανού» του Ρενέ Μαγκρίτ, και «The river seine at la Graude» του Ζωρζ Σερά.
Δημιουργήσαμε μια εικονοϊστορία με τίτλο «Το χιόνι ξεκίνησε να βρει τη θάλασσα», όπου η νηπιαγωγός σε ρόλο γραφέα κατέγραψε τις ιδέες των παιδιών κι αυτά έκαναν την εικονογράφηση.
Στάδιο 4ο: Το στάδιο αυτό περιλάμβανε την επίσκεψη μας στη λίμνη της Αγυιάς η οποία αντικαταστάθηκε με εκδρομή στην παιδική βιβλιοθήκη όπου παρουσιάστηκε στα παιδιά ένα παραμύθι σχετικό με το θέμα μας «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές»
Πρέπει να αναφέρουμε, ότι η ενασχόληση μας με το συγκεκριμένο θέμα, έδωσε στα παιδιά την δυνατότητα να να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, να μάθουν να χρησιμοποιούν τη σωστή ορολογία, να γνωρίσουν σχετικά τραγούδια, ποιήματα και παροιμίες, να μελετήσουν το χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα, να προβλέπουν , να πειραματίζονται και να ανακαλύπτουν την πραγματικότητα, να εκφράζονται μέσα από διάφορους τρόπους καλλιτεχνικά, να χρησιμοποιούν για την εξεύρεση γνώσης τα βιβλία και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και βέβαια να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και ευαισθησία.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την διαπίστωση των παιδιών, η οποία προήλθε από την παρατήρηση της χώρας μας στον χάρτη, ότι το νερό και μας ενώνει και μας χωρίζει. Φτιάξαμε λοιπόν γι αυτό γέφυρες φιλίας που ενώνουν τη μία πλευρά με την άλλη.

 

123-page0001  123-page0002(1) - Αντίγραφο123-page0003123-page0004

You may also like...

Σχολιάστε