Εισαγωγή Σχόλια Σύνδεσμοι

ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Πρόγραμμα Σπουδών

Το μάθημα «Πολυμέσα» εντάσσεται ως υποχρεωτικό μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Τάξης του 1ου Κύκλου, του Τομέα «Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ» της Κατεύθυνσης «Υποστήριξη Συστημάτων Υπολογιστών», των Τ.Ε.Ε. Διδάσκεται 4 ώρες την εβδομάδα και έχει γενικό σκοπό: να εξοικειωθεί ο μαθητής με τις βασικές έννοιες και τις τεχνολογίες των πολυμέσων, ώστε να ναλύει τα χαρακτηριστικά τους, τη δομή τους και τον τρόπο λειτουργίας τους, να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων και να γίνει ικανός να αναπτύσσει απλές εφαρμογές πολυμέσων.

Το μάθημα δομείται σε έξι άξονες-ενότητες:

Ενότητα Περιεχόμενο Γνώσεις που αποκτάει ο μαθητής Ικανότητες που αποκτάει ο μαθητής
  1. Ο κόσμος των πολυμέσων και των υπερμέσων
  • Ορισμοί - Θεμελιώδεις έννοιες
  • Βασικά χαρακτηριστικά των πολυμέσων
  • Δομή των πολυμέσων - Αρχιτεκτονική των υπερμέσων
  • Κατηγορίες εφαρμογών πολυμέσων
  • Τα δομικά στοιχεία μιας εφαρμογής πολυμέσων (κείμενο, γραφικά και εικόνα, κινούμενο σχέδιο, ήχος, βίντεο)
  • Συμπίεση εικόνας, βίντεο και ήχου

Διδακτικές ώρες: 141

  • τις βασικές έννοιες, τα χαρακτηριστικά, τα δομικά στοιχεία, τις κατηγορίες των εφαρμογών πολυμέσων και τα πλεονεκτήματα της πολυμεσικής διεπαφής.
  • διακρίνει τα πολυμέσα, τα διαλογικά πολυμέσα, τα υπερμέσα, το υπερκείμενο,
  • αναγνωρίζει και περιγράφει τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών πολυμέσων,
  • χρησιμοποιεί και αξιοποιεί έτοιμες εφαρμογές πολυμέσων,
  • περιγράφει με λεπτομέρεια τα δομικά στοιχεία των πολυμέσων, αναφέρει τις ιδιότητες τους και αναλύει τις σχετικές έννοιες.
  1. Υλικό & λογισμικό πολυμέσων
  • Υπολογιστές και περιφρειακά
  • Λογισμικό συστήματος
  • Κατηγορίες λογισμικού εφαρμογών

Διδακτικές ώρες: 8

  • το υλικό των συστημάτων ανάπτυξης και παρουσίασης εφαρμογών,
  • το λογισμικό συστήματος και τα προγράμματα επεξεργασίας των δομικών στοιχείων και ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων.
  • έχει εξοικειωθεί με το υλικό που χρησιμοποιείται σε μια εφαρμογή πολυμέσων και με το υλικό που χρησιμοποιείται σε μια παρουσίαση εφαρμογής πλυμέσων,
  • αποκτά αντίληψη της υπολογιστικής ισχύος που χρειάζεται η παραγωγή φωτορεαλιστικών γραφικών σε πραγματικό χρόνο,
  • ιεραρχεί τα τμήματα του λογισμικού συστήματος που σχετίζονται με τα πολυμέσα, ταξινομεί το λογισμικό εφαρμογής σε εργαλεία διαχείρισης μέσων και εργαλεία παραγωγής.
  1. Εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης δομικών στοιχείων
  • Προγράμματα: δημιουργίας γραφικών, επεξεργασίας εικόνας, δημιουργίας κινούμνεου σχεδίου, επεξεργασίας ήχου και δημιουργίας μουσικής, σύλληψης και επεξεργασίας βίντεο

Διδακτικές ώρες: 26

  • τα εργαλεία επεξεργασίας των δομικών στοιχείων των πολυμεσικών εφαρμογών .
  • χρησιμοποιεί ένα απλόπρόγραμμα γραφικών,
  • εκμεταλλεύεται τις βασικές λειτουργίες ενός προγράμματος επεξεργασίας εικόνας,
  • χρησιμοποιεί με επάρκεια ένα σαρωτή εικόνων,
  • δημιουργεί απλά κινούμενα σχέδια διαφόρων τύπων,
  • χρησιμοποιεί τις βασικές λειτουργίες ενός προγράμματος επεξεργασίας ήχου,
  • χρησιμοποιεί τις βασιοκές λειτουργίες ενός προγράμματος επεξεργασίας βίντεο,
  • αναγνωρίζει τα όρια καιτις δυνατότητες των προγραμμάτων παραγωγής, επεξεργασίας και διαχείρισης στοιχείων πολυμεσικού υλικού.
  1. Εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Η χρήση των πολυμέσων και της πολυμεσικής διεπαφής στις εφαρμογές
  • Κατηγορίες εργαλείων αναάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Εργαλεία συγγραφής
  • Εργαλεία για τον παγκόσμιο ιστό

Διδακτικές ώρες: 20

  • τις κατηγορίες εργαλείων ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων,
  • τα εργαλεία συγγραφής,
  • τα εργαλεία για τον παγκόσμιο ιστό.
  • επιλέγει το κατάλληλοεργαλείο σε σχέση με την εφαρμογή που πρέπει να υλοποιηθεί,
  • δημιουργεί οθόνες με ένα συγγραφικό εργαλείο,
  • συνδέει σημεία, σελίδες και εφαρμογές μεταξύ τους χρησιμοποιώντας συνδέσμους,
  • δημιουργεί περιβάλλον αλληλοεπίδρασης σε μια εφαρμογή πολυμέσων.
  1. Διαδικασίες ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Μεθοδολογία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Ανάλυση εφαρμογής
  • Σχεδίση εφαρμογής
  • Ανάπτυξη εφαρμογής
  • Έλεγχος και διορθώσεις εφαρμογής
  • Παράδιση τελικού προϊόντος

Διδακτικές ώρες: 26

  • τις διαδικασίες ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων.
  • υλοποιεί μικρές και απλές αλλά ολοκληρωμένες εφαρμογές πολυμέσων.
  1. Επιδράσεις και προοπτικές της τεχνολογίας πολυμέσων
  • Επιδράσεις των πολυμέσων στη ζωή μας
  • Κοινωνικές επιπτώσεις
  • Εικονική πραγματικότητα
  • Προοπτικές της τεχνολογίας πολυμέσων - Σύγκλιση τεχνολογιών

Διδακτικές ώρες: 6

  • οι επιδράσεις των πολυμέσων στη ζωή μας και οι διαφαινόμενες τάσεις.
  • αναγνωρίζει τις θετικές ή τις αρνητικές επιδράσεις της χρησιμοποιήσης εφαρμογών πολυμέσων σε κοινωνικούς πολιτισμικούς και άλλους τομείς,
  • κατανοεί τη σύγκλιση παρεμφερών τεχνολογιών και τις τάσεις ολοκλήρωσης της τεχνολογίας.

1Οι ώρες διδασκαλίας προτείνονται ενδεικτικά

Το πλήρες πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα μπορείτε να κατεβάσετε είτε από τις ιστοσελίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Πρόγραμμα Σπουδών ΠΙ) είτε από το προσωπικό μου αρχείο (Πρόγραμμα Σπουδών) το οποίο είναι σε μία πιο συμπιεσμένη μορφή για την εξοικονόμηση τυπωμένων σελίδων.

 


Υλικό Υπολογιστών - Πολυμέσα - Εφαρμογές Πολυμέσων

Πρόγραμμα Σπουδών - Πηγές Πληροφοριών - Ερωτήσεις - Λογισμικό


Τελευταία Ενημέρωση Ιστοσελίδας: 18 Ιουλ 2003, Τελευταία Ενημέρωση Ιστότοπου: 18 Ιουλ 2003 από τον Βαγγέλη