Νέα & Ανακοινώσεις
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 03 Μαρτίου 2021 12:05
Η πρώτη φάση του έργου αναβάθμισης και διάσωσης των πολύτιμων αρχείων της ΒιβλιοNet έχει ολοκληρωθεί. Το έργο βρίσκεται πλέον σε φάση ολικής αναμόρφωσης και εκσυγχρονισμού, σύμφωνα με τα πλέον καινοτόμα διεθνή μοντέλα. Η αποτελεσματικότητα των αναζητήσεων αναβαθμίζεται συνεχώς. Η ΒιβλιοNet περνά στη νέα εποχή αξιοποιώντας την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence).
Από το 1998 η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ καταγράφει καθημερινά τα βιβλία που εκδίδονται στη χώρα μας και περιλαμβάνει πληροφορίες για χιλιάδες τίτλους ως εξής:
· αναλυτικά βιβλιογραφικά στοιχεία (τίτλος βιβλίου, όνομα συγγραφέα, εκδότης, ISBN, θέμα, ταξινομικός αριθμός Dewey Decimal Classification-DDC, κλπ)
· φωτογραφία εξωφύλλου
· βιογραφικό σημείωμα, φωτογραφία και εργογραφία του συγγραφέα και άλλων συντελεστών (μεταφραστών, επιμελητών, επιμελητών σειράς, εικονογράφων, φωτογράφων, ζωγράφων, κ.ά.)
· εκδοτικές εταιρίες (ταυτότητα, στοιχεία επικοινωνίας)
· εμπορικές πληροφορίες του βιβλίου (διακινητής, τιμή, διαθεσιμότητα)
· κριτικογραφία – επώνυμα κριτικά κείμενα από τον έντυπο και ψηφιακό Τύπο (εφημερίδες, περιοδικά)
Η ιδέα μιας πλήρους και έγκυρης βάσης δεδομένων για την ελληνική εκδοτική παραγωγή και τα κυκλοφορούντα βιβλία δημιουργήθηκε ήδη με την ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου [ΕΚΕΒΙ] το Δεκέμβριο 1994.
Τον Ιούλιο του 1998, μετά από έρευνα, συστάθηκε η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας (“ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ Ανώνυμη Εταιρεία Παραγωγής και Εκμετάλλευσης Βιβλιογραφικών προϊόντων και Υπηρεσιών” [τΑΕ&ΕΠΕ 6203/30-07-1998]), με τη συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο φορέων αντιπροσωπευτικών του κλάδου: 45 σημαντικών εκδοτικών οίκων, δύο συλλόγων εκδοτών (ΣΕΒΑ και ΣΕΚΒ), της ΠΟΕΒ και του ίδιου του ΕΚΕΒΙ. Η εταιρεία, σύμφωνα με τη βούληση των μετόχων, στόχευε στην υποστήριξη του κλάδου του βιβλίου. Ωστόσο, παρά τη χαμηλή τιμή πώλησης του προϊόντος, η αγορά του βιβλίου δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.
Από το 2003, μετά από πρόταση των μετόχων της εταιρείας, το ΕΚΕΒΙ ανέλαβε την εξαγορά και την αποκλειστική διαχείριση της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, σαν βάση βιβλιογραφικών δεδομένων, ως μοναδικός φορέας ικανός να εγγυηθεί τη βιωσιμότητα, την ποιότητα και τη διάθεση σε όλους αυτού του τόσο χρήσιμου εργαλείου. Από το 2014, (μετά την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ) η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ λειτουργεί υπό την ευθύνη του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (σε συνεργασία, από το 2018, με τη Γενική Γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού/Τμήμα Ψηφιακής Ανάγνωσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού). Η διαδικτυακή της σελίδα [www.biblionet.gr] δεν σταμάτησε να ενημερώνεται ούτε μια μέρα, προσφέροντας τις υπηρεσίες της σε κάθε ενδιαφερόμενο δωρεάν.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑ
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020 10:20
Με πολλή χαρά σας ανακοινώνουμε την ανάρτηση του νέου τεύχους του ΕλΘΕ/GjRE με το αφιέρωμα στα 10 χρόνια του ΚΑΙΡΟΥ. Καλή ανάγνωση.
http://www.gjre.gr/images/documents/2020i/2020volume3issue1fulltext.pdf
Ιδιοκτησία: Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης»
Βενιζέλου 59Α, Χολαργός, 15561.
Published by «KAIROS - Greek Theological Association for the improvement of the Religious Education»
Venizelou 59A, Holargos, 15561,Greece.
www.kairosnet.gr Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">
Εκδότης: Καθηγητής Χρήστος Καρακόλης (Πρόεδρος ΔΣ ΚΑΙΡΟΥ)
Υπεύθυνος Έκδοσης/Σύνταξης: Επ. Καθηγητής Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Βοηθοί Έκδοσης/Σύνταξης: Δρ. Άγγελος Βαλλιανάτος, Δρ. Γιώργος Καπετανάκης
Διαχειριστές Έκδοσης: Δήμητρα Κολάση, Μανώλης Παπαϊωάννου, Γιώργος Παπαδόπουλος, Κυριακή Τριανταφυλλίδου-Μπαθρέλλου Editor: Professor Christos Karakolis (President of “KAIROS”)
Editor-in-Chief: Assist. Professor Marios Koukounaras-Liagkis (National and Kapodistrian University of Athens)
Associate Editors: Dr. Angelos Vallianatos, Dr. George Kapetanakis
Managing Editors: Dimitra Kolasi, Manolis Papaioannou, George Papadopoulos, Kyriaki Triantafyllidou-Bathrellou
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περιεχόμενα / Contents
1 Σημείωμα Υπεύθυνου Σύνταξης / Editorial Η Θρησκευτική Εκπαίδευση στην Ελλάδα πάλι αλλάζει/ Religious Education in Greece is changing again. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης / Marios Koukounaras Liagkis .........9
2 Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)
2.1 The relationship between psychological health and attitude toward theistic faith: An empirical enquiry among 13- to 15-year-old students. Leslie J. Francis ................................................................................ 17
2.2 “They Like Things That Move”: Exploring Student Preferences for Presentation of Online Textbook Resources in Religious Education in Australian Catholic schools. Richard Rymarz ...............................................................................35
2.3 Teaching controversial issues in Religious Education: RE teachers’ attitudes and perceptions. Nazir Paul Nazar .............................................................................45
2.4 Η συμβολή της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στη διαχείριση των σύγχρονων συνθηκών της παγκοσμιοποίησης, της μετακίνησης πληθυσμών και της πολυπολιτισμικότητας/ The contribution of Social Pedagogy and Religious Education to the management of modern conditions of globalization, population movement and multiculturalism. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης ..................................................... 67
3 Άρθρα χωρίς διπλή ανώνυμη αξιολόγηση/ Article-non peer-reviewed
Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Αφιέρωμα στα 10 χρόνια από την ίδρυσή του.
3.1 ΚΑΙΡΟΣ: Πώς ξεκίνησαν όλα ή πώς τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση. Μια ιστορία σαν παραμύθι… Χριστόφορος Γ. Παπασωτηρόπουλος ......................................... 110
3.2 ΚΑΙΡΟΣ και θρησκευτική εκπαίδευση από Ορθόδοξη θεολογική σκοπιά. Πέτρος Βασιλειάδης ......................................................................117
3.3 Βήματα επί τω αυτώ. Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα .............................................................. 127
3.4 Η γονιμότητα της συνάντησης πολιτισμών. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου .................................................... 131 3.5 Αγώνες κι αγωνίες για διακονία ζωντανής θεολογίας 10 χρόνια μετά. Δημήτριος Μόσχος........................................................................ 137
3.6 Ο «Καιρός» και η θρησκευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Χρήστος Καρακόλης .................................................................... 139
3.7 Ευκαιρίες για μάθηση και μετασχηματισμό του ρόλου του θεολόγου εκπαιδευτικού – Δέκα χρόνια επιμορφωτικών δράσεων του «Καιρού» Απόστολος Μπάρλος & Βάσω Γώγου................................... 143
3.8 Οι Τεχνολογίες ως παράγοντας επηρεασμού του ρόλου του θεολόγου στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Βασιλική Μητροπούλου ...................................................... 147
3.9 Εκκλησία και ακροδεξιά με καύσιμο τον ηθικό πανικό. Από την αποποινικοποίηση της μοιχείας ως τον κορωνοϊό. Κωστής Παπαϊωάννου.................................................................. 153
3.10 Δημοκρατία, κοινωνία και η ευθύνη της θεολογίας. Θανάσης Ν. Παπαθανασίου......................................................... 157
3.11 ΚΑΙΡΟΣ-Η ιστορία μας μέσα από…φωτογραφίες. Γιώργος Παπαδόπουλος............................................................... 165
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 04 Μαΐου 2018 22:25
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 04 Μαΐου 2018 22:25
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 1237
Ο ΠΑΤΗΡ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΡΕΒΕΛΟΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 04 Μαΐου 2018 21:54
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 04 Μαΐου 2018 21:54
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 775
Επιτροπή Έκδοσης και Σύνταξης ELΘΕ
Εκδότης:
- Δημήτρης Μόσχος (Πρόεδρος ΔΣ ΚΑΙΡΟΥ)
Υπεύθυνος Έκδοσης/Σύνταξης:
- Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Επ. Καθηγητής Διδακτικής των Θρησκευτικών, Τμ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.
Βοηθοί Έκδοσης/Σύνταξης:
- Άγγελος Βαλλιανάτος, Δρ. Θεολογίας, ΕΚΠΑ, Γιώργος Καπετανάκης, Δρ. Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Διαχειριστές Έκδοσης:
- Δήμητρα Κολάση, Κάτοχος Μετ. Διπλώματος -Επιστήμες της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
- Μανώλης Παπαϊωάννου, Κάτοχος Μετ. Διπλώματος- Θεολογίας/Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ
- Γιώργος Παπαδόπουλος, Πτυχιούχος Θεολογίας και Φιλολογίας
- Κυριακή Τριανταφυλλίδου-Μπαθρέλλου, Κάτοχος Μετ. Διπλώματος- Θρησκευτική Εκπαίδευση, King’s College.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 12:21
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 12:17
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 882
Με κεντρικό θέμα «Ο Διάλογος και η κριτική για το νέο πρόγραμμα στα Θρησκευτικά: Μια οφειλόμενη απάντηση» πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου 2017 στην αίθουσα της «Στοάς του Βιβλίου» η προγραμματισμένη εκδήλωση του συλλόγου μας. Οι ομιλητές με τις εισηγήσεις τους κάλυψαν όλα τα θέματα, στα οποία έχει ασκηθεί έντονη όσο και ?πολλές φορές ? κακόπιστη κριτική και έδειξαν με εύστοχα επιχειρήματα καθώς και πλούσιο αποδεικτικό υλικό την αληθινή εικόνα των νέων ΠΣ για το μάθημα των Θρησκευτικών.
{youtube} https://www.youtube.com/watch?v=H5VgSx3uMqU&t=49s {/youtube}
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 10:52
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 10:51
- Γράφτηκε από τον/την gk
Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 10:51
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 1085
Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18.
Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε ΕΔΩ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 10:47
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017 10:44
- Εμφανίσεις: 1153
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 09 Ιουνίου 2017 17:37
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 878
Η εισήγησή μου στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Θεολόγων που οργάνωσε το Εργαστήριο Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής (τμ. θεολογίας) του Α.Π.Θ. και η Περιφέρεια εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στις 20-21/05/2017
{pdf=http://users.sch.gr/gkapetanak/joomla2017/images/docs/1.pdf|500|300}
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016 19:31
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 31 Δεκεμβρίου 2014 18:31
Ένα σύγχρονο σχολείο που ανταποκρίνεται στις παιδαγωγικές απαιτήσεις της κοινωνίας δεν μπορεί να εγκλωβίζεται σε μονολιθικές τάσεις και κατηχητικές πρακτικές, συγχέοντας τους ρόλους της εκκλησίας και του κράτους. Η παρεχόμενη Θρησκειακή Αγωγή στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ειδικά στο Λύκειο οφείλει να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και να μη διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό αλλά να προάγει την ενότητα και την ομόνοια των πολιτών βασιζόμενη στην αρχή της ανεκτικότητας και το σεβασμό της ετερότητας κάτι που θα επιτυγχάνεται με τη διαθρησκειακή προσέγγιση των επιμέρους ζητημάτων και αξιών.
Το Μάθημα των Θρησκευτικών που περιγράφουμε στην παρούσα έκδοση προάγει την ενότητα και όχι το διαχωρισμό. Μέσα από το θρησκειακό εγγραμματισμό καθιστούμε τη Θρησκειακή Αγωγή αναγκαία προϋπόθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που καταδεικνύει το σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο όχι ως παράγοντα αναπαραγωγής ανισοτήτων και διαφορών, αλλά ως ανοικτό εργαστήριο αξιών όπως η ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός του περιβάλλοντος με κύριο στόχο τη συνύπαρξη. Η θεολογία, αντί να λειτουργεί ως οπισθέλκουσα δύναμη και αδράνεια, καλείται σήμερα να προσδιορίσει και νοηματοδοτήσει θεολογικά τις δυο επικρατούσες έννοιες: την παγκοσμιοποίηση και τη μετα-νεωτερικότητα και να καταδείξει σύγχρονους τρόπους πορείας προς τη θρησκειακή γνώση. Ο συγκερασμός της παγκοσμιότητας και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων (glocal) είναι επιβεβλημένος και η θρησκευτική γνώση και άρα και αγωγή πρέπει να εστιάσει σε αυτή την προοπτική.
Το Μάθημα των Θρησκευτικών στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, βασισμένο στη διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα και εργαλειακά χρησιμοποιώντας το Μοντέλο Διαδικασίας μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στην κοινωνικοποίηση των μαθητών και να πρωτοπορήσει στη διαμόρφωση της ταυτότητας των νέων και τελικά της ταυτότητας των νέων κοινωνιών βγάζοντάς μας από τη θρησκειακή απομόνωση.
http://www.biblionet.gr/book/198710/%
http://www.osdelnet.gr/book/1198579/%CE
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Σάββατο, 04 Οκτωβρίου 2014 20:40
Το παρόν κείμενο είναι μια προσπάθεια να διερευνήσουμε τον τρόπο που παρουσιάζεται ο θρησκειακά διαφορετικός, ο "άλλος", ο μη ορθόδοξος τελικά, στο μάθημα των θρησκευτικών, την ορθόδοξη χριστιανική αγωγή, στη μη υποχρεωτική εκπαίδευση του ελληνικού σχολείου, το Λύκειο.
Παρακολουθώντας τα Αναλυτικά Προγράμματα (Α.Π.) αλλά και τα εγχειρίδια διδασκαλίας ως αποτέλεσμα τους, θα αναζητήσουμε τον τρόπο προσέγγισης του διαφορετικού και θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε το γεγονός αυτό στο ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Η πολύ-πολιτισμικότητα είναι πια γεγονός, η μεταφορά αξιών γίνεται ταχύτατα και οι συσχετισμοί και οι μίξεις χαρακτηρίζουν τη νέα κατάσταση. Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία, ως μέρος της ευρωπαϊκής κοινότητας, παρουσιάζει σε μικροκλιμακα τα χαρακτηριστικά των ραγδαίων εξελίξεων της παγκόσμιας κοινωνίας.
Το ελληνικό σχολείο καλείται να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και να διαμορφώσει τις δυνατότητες εκείνες που θα φέρουν τους Έλληνες σε διάλογο και προσέγγιση με τη διαφορετικότητα πολιτισμών και θα τους καταστήσουν ικανούς για συνύπαρξη και συμβίωση με τους υπόλοιπους λαούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) αλλά και όλου του πλανήτη. [...]
(από την εισαγωγή του βιβλίου)
Θρησκευτική αγωγή στο ελληνικό λύκειο: προσέγγιση ή αποκλεισμός του θρησκειακά διαφορετικού;
Θρησκευτική αγωγή στο ελληνικό λύκειο: προσέγγιση ή αποκλεισμός του θρησκειακά διαφορετικού;
Καπετανάκης Δ. Γεώργιος, 2011
118 σελ.
ISBN 978-960-92933-1-0, [Κυκλοφορεί]
Τιμή ? 9,50
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Σάββατο, 04 Οκτωβρίου 2014 20:00
Βαθαίνει το? σχίσμα μεταξύ θεολόγων για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία: Για «νόθευση της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας» κατηγορούν τα πιλοτικά προγράμματα μέλη της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, «δεν ξεπερνούν το 10% κάθε ενότητας οι θρησκειολογικές αναφορές» απαντά το υπουργείο
Λίγοι γνωρίζουν ότι στους κύκλους των θεολόγων εξελίσσεται εδώ και καιρό ένας αθέατος εμφύλιος. Πλευρές του έρχονται στη δημοσιότητα, συνήθως με τη μορφή επιστολών της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων προς τον υπουργό Παιδείας, την Ιερά Σύνοδο ή τον αρχιεπίσκοπο, στις οποίες μιλάνε για «πορεία αποχριστιανοποίησης του ελληνικού σχολείου» και επιτίθενται με δριμύτητα ενάντια στα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών, που εφαρμόζονται πιλοτικά από το 2011 σε λίγα δημοτικά και γυμνάσια, στο πλαίσιο του «Νέου σχολείου».
Μέλη της ΠΕΘ, της παλαιότερης και πολυπληθέστερης Ενωσης Ορθόδοξων Θεολόγων, που στους κύκλους της περιλαμβάνει και κληρικούς με πτυχίο Θεολογίας, κατηγορούν τα νέα προγράμματα ως «πολυ-θρησκειακά» και «θρησκειολογικά», σε αντίθεση με τον ώς τώρα δεδομένο ομολογιακό και σε μεγάλο βαθμό κατηχητικό χαρακτήρα τους. Ομολογιακό θεωρείται το μάθημα που έχει ως αφετηρία την ομολογία πίστης στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, ενώ ένα αμιγώς θρησκειολογικό μάθημα θα περιοριζόταν στη συγκριτική διδασκαλία των θρησκειών.
Θεματικές ενότητες
Τα νέα προγράμματα σπουδών, που επεξεργάστηκε επιστημονική ομάδα θεολόγων υπό την επίβλεψη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (σ.σ. Ινστιστούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής πλέον), διόλου δεν είναι πολυθρησκειακά, καθώς εξακολουθούν να έχουν στο επίκεντρό τους την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. Παράλληλα, εισάγουν στοιχεία από τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης (ρωμαιοκαθολικισμός, προτεσταντισμός), τις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες (ισλάμ, ιουδαϊσμός), και σε μικρότερη έκταση τις ανατολικές θρησκείες (ινδουισμός, βουδισμός).
Δεν αποτελούν Αναλυτικά Προγράμματα, δεν έχουν δηλαδή βιβλίο, αλλά χωρίζονται σε θεματικές ενότητες, πάνω στις οποίες ο εκπαιδευτικός καλείται να χτίσει το δικό του «σενάριο», ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης. Προάγουν την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, δίνουν έμφαση στον σεβασμό της διαφορετικότητας και ενθαρρύνουν τα παιδιά να αναζητούν την ειρηνευτική-οικουμενική διάσταση του θρησκευτικού μηνύματος, αντί για τη μισαλλοδοξία και τον φανατισμό.
Υπέρμαχος των νέων προγραμμάτων, που βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης, εμφανίζεται ο πανελλήνιος θεολογικός σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης», που ιδρύθηκε το 2010 και περιλαμβάνει μόνο εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς θεολόγους. Οι σοβαρές πτυχές του διαλόγου για τα Θρησκευτικά περιλαμβάνονται στον συλλογικό τόμο «Τα θρησκευτικά στο Σύγχρονο Σχολείο» (εκδ. Αρμός), που περιλαμβάνει επιχειρήματα από όλες τις πλευρές, αποκλείοντας τις ακραίες φωνές.
Πόσο τα Θρησκευτικά εξάπτουν τα πάθη είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην ημερίδα που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο «Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης». Σε μια κατάμεστη αίθουσα, μαθητές και μαθήτριες μίλησαν για το «blogging στα Θρησκευτικά», παρουσιάζοντας τη μέθοδο εργασίας τους. Στην ιστοσελίδα του θεολόγου της σχολής, Γ. Καπετανάκη(blogs.sch.gr/gkapetanak), είδαμε μαθητικές εργασίες για το Ολοκαύτωμα (μια υποδειγματική εργασία μαθητή της Γ΄ γυμνασίου), τη φεμινιστική θεολογία, τον επίσκοπο του Σαν Σαλβαδόρ Οσκαρ Ρομέρο, που δολοφονήθηκε από τα ακροδεξιά τάγματα θανάτου, πλάι σε εργασίες για ορθόδοξους αγίους. Θαυμάζοντας τον πλούτο των εργασιών αναρωτιέται κανείς ποιος γονέας, θρησκευόμενος ή μη, θα ήθελε το παιδί του να στερηθεί ένα τέτοιο ανοιχτό μάθημα.
Ανοιχτό μάθημα
Θετική ήταν η εμπειρία της θεολόγου Α. Αλεξανδρή, που δίδαξε τα νέα προγράμματα στα παιδιά του 1ου Γυμνασίου Αχαρνών, ένα σχολείο 270 μαθητών, από τους οποίους οι 90 είναι Ρομά, οι 40 παιδιά μεταναστών και οι 65 παιδιά παλιννοστούντων. «Βήμα μπροστά» χαρακτήρισε τα νέα προγράμματα ο λέκτορας της Θεολογικής Αθηνών Μ. Λιάγκης-Κουκουνάρας, επισημαίνοντας ωστόσο παιδαγωγικές αδυναμίες και καταλήγοντας ότι «στην πραγματικότητα αποτελούν μοντέρνα πρόταση του Ορθόδοξου ομολογιακού μαθήματος». Θερμό χειροκρότημα εισέπραξε ο σχολικός σύμβουλος θεολόγων Β΄ Αθήνας, Α. Βαλιανάτος, υποστηρίζοντας ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί να είναι κατήχηση, κάτι που, εκτός από παράνομο, είναι και ατελέσφορο παιδαγωγικά.
Αντίθετη άποψη εξέφρασε ο Ευ. Πονηρός, σχολικός σύμβουλος Θεολόγων Πειραιά και μέλος της ΠΕΘ, κατηγορώντας το νέο πρόγραμμα ότι «νοθεύει το ορθόδοξο χριστιανικό περιεχόμενο των Θρησκευτικών που ισχύει στην Ελλάδα 193 χρόνια, με ετερόδοξα και ετερόθρησκα στοιχεία», είναι «παράνομο και αντισυνταγματικό» και θα στείλει τους θεολόγους στην ανεργία. «Το να διδάσκεις άλλες θρησκείες στα Θρησκευτικά, είναι σαν να διδάσκεις ξένες γλώσσες στο μάθημα των Νέων Ελληνικών», υποστήριξε. Την ίδια ρητορική ανέπτυξε μέλος της ΠΕΘ από το ακροατήριο, λέγοντας ότι «αφού θέλουμε να διδάσκουμε άλλες θρησκείες, ας κρεμάσουμε τον Ομέρ Βρυώνη πλάι στον Κολοκοτρώνη», δείχνοντας τα πορτρέτα των ηρώων του ?21 στην αίθουσα.
Τα πνεύματα οξύνθηκαν, οι νεότεροι ακροατές αποχωρούσαν, ενώ μια φωνή από το ακροατήριο φώναζε «Ο Θεός είναι ένας», σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα. Ολα είχαν θέση στην κουβέντα: από το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο στην παράγραφο 2 αναφέρει ως σκοπό της Παιδείας και την «καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης», κάτι που επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες, μέχρι το Μνημόνιο και τους μετανάστες. Σε μια χώρα, όπου ο διαχωρισμός Εκκλησίας και κράτους δεν έγινε ποτέ, το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να λέγεται «και Θρησκευμάτων» και τα Θρησκευτικά διδάσκονται διπλάσιες ώρες από την Πληροφορική ή τη Βιολογία, τα ζητήματα της θρησκείας παραμένουν βαθιά πολιτικά.
?????????????????????.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Θρησκευτική αγωγή, όχι κατήχηση»
«Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών αφορά τη θρησκευτική αγωγή και όχι την εκκλησιαστική κατήχηση», είναι η θέση του υπουργείου Παιδείας όπως την έχει διαβιβάσει εγγράφως στη Βουλή ο υφυπουργός Σ. Κεδίκογλου. «Αφετηρία και πρωταρχικό μέλημα του μαθήματος είναι η ορθόδοξη πίστη και ζωή, αλλά οφείλει και πρέπει να έχει ορίζοντα αναφοράς και διαλόγου και με τις άλλες χριστιανικές κατανοήσεις» τονίζει, επεξηγώντας ότι οι θρησκειολογικές αναφορές γίνονται μόνο όπου κρίνεται σκόπιμο και ποτέ δεν ξεπερνούν το 10% κάθε ενότητας.
???????????????????????????.
ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Διαβουλεύσεις σε γόνιμο κλίμα
Η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων πιέζει την Ιερά Σύνοδο να καταδικάσει τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά. Ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος δεν έχει πάρει επίσημη θέση για το θέμα.
Τον Μάιο του 2012 συμμετείχε σε διαβούλευση με τους επιστημονικά υπεύθυνους του προγράμματος σε γόνιμο κλίμα, ενώ υπέρ των προγραμμάτων είχαν ταχθεί με εισηγήσεις τους ο μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης Ανθιμος και ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος. «Τα μελετάμε διαρκώς, συνέχεια προκύπτουν νέα ζητήματα», μας απαντά ο πατήρ Τιμόθεος από το γραφείο Τύπου της Ι.Σ.
??????????????????????????
ΕΝΩΣΗ ΑΘΕΩΝ
«Αρκεί μία ώρα Θρησκειολογία»
«Εξετάζοντας το Νέο Πρόγραμμα Θρησκευτικών, βρίσκουμε αβάσιμη την ανησυχία των θεολόγων και των εκκλησιαστικών παραγόντων. Διόλου δεν παρατηρούμε αποχριστιανισμό, αντίθετα το μάθημα παραμένει ομολογιακό, παρά την ανανέωση του περιεχομένου και τον εκσυγχρονισμό του τρόπου παρουσίασης» σημειώνει η Ενωση Αθεων, σε ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, με αφορμή τις επιστολές της ΠΕΘ.
Η Ενωση Αθεων προτείνει την κατάργηση του ομολογιακού μαθήματος και την αντικατάστασή του από μία ώρα Θρησκειολογίας στην Γ΄ Γυμνασίου ή την Α΄ Λυκείου.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Σάββατο, 04 Οκτωβρίου 2014 19:50
Πραγματοποιήθηκε η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα: «Διάλογος για το Μάθημα των Θρησκευτικών: Το παράδειγμα του Νέου Προγράμματος Σπουδών» που διοργάνωσε το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης την Τετάρτη 12/03/2014 και ώρα 18:00 ? 21:00. Η προσέλευση του κοινού ξεπέρασε καθε προσδοκία καταγράφοντας έτσι την επικαιρότητα του θέματος.
Στην εκδήλωση επεύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΠΘΣ » Καιρός ?» Ανδρέας Αργυρόπουλος, Σύμβουλος Θεολόγων Δυτικής Μακεδονίας, καταδεικνύοντας έτσι το ενδιαφέρον του Συνδέσμου για το μέλλον της θρησκευτικής εκπαίδευσης.
Φοιτητές της Θεολογικής σχολής, στα πλαίσια της Διδακτικής του Αντικειμένου και συνάδελφοι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αγωνία τους και τους προβληματισμούς τους για την πορεία της Θρησκευτικής Αγωγής στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο.
Πλήθος γονέων και μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις εισηγήσεις των προσκαλεσμένων:
Το blogging και το ΜτΘ
Ομάδα Μαθητών / Γ. Καπετανάκης, καθηγητής θεολόγος, ΠΠΓΕΣΣ
Τρία χρόνια εμπειρίας σ? ένα πιλοτικό σχολείο
Α. Αλεξανδρή , καθηγήτρια θεολόγος, 1ο Γυμν. Αχαρνών
Το μέλλον του ΜτΘ. Κριτική στη θεωρία και πράξη των νέων Προγραμμάτων Σπουδών
Μ. Κουκουνάρας ? Λιάγκης, Λέκτορας Διδακτικής της Θεολογικής Σχολής, ΕΚΠΑ
Κριτικές παρατηρήσεις και προτάσεις επί των νέων προγραμμάτων σπουδών στα θρησκευτικά
Ε. Πονηρός Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων Πειραιά
19:30 ? 19:45 Tο μάθημα των Θρησκευτικών με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
Βαλλιανάτος Ά. Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων Β΄ Αθήνας
Ακολούθησε συζήτηση υπο το συντονισμό του κ. Ν.Λινάρδου και μετά την εποικοδομητική
παρέμβαση του κ. Σ. Γιαγκάζογλου, ΣύμβουλουΑ΄ στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η
ημερίδα ολοκληρώθηκε.
Το blogging και το ΜτΘ είναι το θέμα της εισήγησής μας και οι μαθητές μας, μόλις μας έδειξαν λίγες από τις δυνατότητες και των δύο αυτών όρων αλλά και της διάχυσης αυτής της γνώσης μέσω προσωπικών blogs που θα λειτουργούν ως αποθετήρια εργασιών όπως κατέδειξε η Δάφνη και τους ευχαριστώ όλους πολύ.
Οι δύο όροι της εισήγησής μου χρήζουν ανάλυσης, που θα γίνει λίγο παρακάτω, αλλά για να λειτουργήσουν υπάρχει μία και μόνη προϋπόθεση: το σύγχρονο, ανοικτό και δημοκρατικό σχολείο?
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 07 Σεπτεμβρίου 2014 19:47
[...] Μα πάνω και πρώτα από όλους τους ανθρώπους που άγιασαν, έχουμε ένα βοηθό και παρηγορητή: την Παναγία Θεοτόκο. Τη μητέρα του Θεού μας Ιησού. Η Δέσποινά μας είναι η μεσίτρια, η γέφυρα μεταξύ Θεού και ανθρώπων. Σε όλες τις δυσκολίες μας, σ' αυτήν προστρέχουμε. Αυτήν παρακαλούμε και σ' αυτήν ελπίζουμε.
Οι εικόνες στις εκκλησίες μας ήταν, και είναι ακόμα και σήμερα, τα βιβλία των αγράμματων και η γλώσσα όλων των πιστών. Αφού, ιδίως στα παλιότερα χρόνια, ο κόσμος δεν ήξερε να διαβάζει, αλλά και τα βιβλία ήταν ακριβά, οι εικόνες έπρεπε να του δώσουν να καταλάβει όλη την ιστορία. [...]
(από την εισαγωγή του βιβλίου)
2005, εκδ. Ι. Σιδέρη, Αθήνα, ISBN:960-08-0360-9
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013 18:16
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
Εισάγετε όλες τις ανακοινώσεις και τα νέα του σχολείου σας, επιλέγοντας την κατάλληλη θεματική κατηγορία από το μενού αριστερά.
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 02 Οκτωβρίου 2016 19:59
- Εμφανίσεις: 144
Γ.Δ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ (Διδάκτωρ Θεολογίας, εκπαιδευτικός του ΠΓΕΣΣ)
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Ανακοινώσεις
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 23 Ιουλίου 2013 16:54
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
0ι εγγραφές των μαθητών για το σχολικό έτος 2013-2014 πραγματοποιούνται από ..... έως ..... 2013.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή των νέων μαθητών είναι τα εξής:
- ................................................................................................
- ................................................................................................
- ................................................................................................
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Νέα
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 03 Μαρτίου 2021 12:43
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Νέα
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 03 Μαρτίου 2021 12:25
Ο ΟΣΔΕΛ εκσυγχρονίζει και αναβαθμίζει τη βάση βιβλιογραφικών δεδομένων οσδέλnet
Μετά από 6 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας της βιβλιογραφικής βάσης οσδέλnet, ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), αντιλαμβανόμενος την ανάγκη εκσυγχρονισμού, προχώρησε στην αναβάθμισή της. Στόχος είναι η νέα οσδέλnet να καλύψει, καθώς διανύουμε μάλιστα και την ψηφιακή εποχή, τις αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών, αλλά και της αγοράς του βιβλίου εν γένει (εκδότες, δημιουργοί, βιβλιοπώλες, σπουδαστές, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, αναγνώστες).
H αναβαθμισμένη οσδέλnet είναι ήδη σε λειτουργία στη διεύθυνσηosdelnet.grκαι σας προτρέπουμε να περιηγηθείτε και να συμβάλετε με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της. Ενδεικτικά, μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά της είναι:
- Δυνατότητα απλής και σύνθετης αναζήτησης, με προτάσεις σχετικών αποτελεσμάτων από τις εγγραφές στην οσδέλnet
- Δυνατότητα περιορισμού ή εμπλουτισμού των αποτελεσμάτων της αναζήτησης με χρήση φίλτρων
- Δυνατότητα προβολής των αποτελεσμάτων σε τρεις μορφές (απλή, εξώφυλλα, πίνακας)
- Πλήρης καρτέλα εκδότη, που περιλαμβάνει λογότυπο, ιστορικό, πλήθος και κατηγοριοποίηση των καταχωρισμένων εγγραφών, σε γραφιστική απεικόνιση
- Δυνατότητα στον επαγγελματία ή στον ιδιώτη χρήστη να δημιουργήσει τον ατομικό του λογαριασμό, που του επιτρέπει να σχεδιάσει απεριόριστες λίστες με βιβλία της επιλογής του
Έχοντας ολοκληρώσει, μετά από οκτώ μήνες, τις εργασίες για την αναβάθμιση της βάσης σε επίπεδο λειτουργικό, προχωρούμε στο επόμενο βήμα, που είναι ο εμπλουτισμός και η επικαιροποίηση των δεδομένων. Κατά το στάδιο αυτό, η συμβολή εκδοτών και δημιουργών θα είναι καθοριστικής σημασίας. Για περαιτέρω πληροφορίες οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα οσδέλnet τηλεφωνικά στο 210 3849118 ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση osdelnet@osdel.gr.
Επιπλέον, παρέχεται στους εκδότες η δυνατότητα υποστήριξης του ηλεκτρονικού τους βιβλιοπωλείου από την οσδέλnet, καθώς η βάση έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να συνδεθεί και να υποστηρίξει τη λειτουργία των e-shops, προσφέροντας τα δεδομένα σε διάφορες μορφές (json, xml, csv).
Η οσδέλnet είναι η δική σας βιβλιογραφική βάση. Για τον λόγο αυτό επιδιώκουμε τη συνεχή επαφή µε τους χρήστες και συνεργάτες µας, ώστε να αντιμετωπίζεται έγκαιρα κάθε δυσλειτουργία. Παραμένουμε πάντα ανοιχτοί στη διερεύνηση προτάσεων, που θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη της οσδέλnet.
(Οκτώβριος 2020)
Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ) είναι μη κερδοσκοπικός αστικός συνεταιρισμός που λειτουργεί με άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού (σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2121/1993, όπως ισχύει σήμερα, για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας), ανήκει στα μέλη του, συγγραφείς και εκδότες και διοικείται από αυτά.
Σκοπό έχει τη συλλογική διαχείριση και προστασία των πνευματικών και συγγενικών προς τα πνευματικά δικαιωμάτων των δημιουργών έργων του λόγου, καθώς και των δικαιοδόχων τους, όπως επίσης και των εκδοτών έργων του λόγου και των δικαιοδόχων τους. Τα δικαιώματα αυτά είναι δικαιώματα που για νομικούς ή πρακτικούς λόγους δεν μπορούν να τα διαχειριστούν ατομικά οι δικαιούχοι δημιουργοί και εκδότες.
Τα κυριότερα από τα δικαιώματα αυτά είναι:
α) Το δικαίωμα της εύλογης αμοιβής, το οποίο διασφαλίζει, βάσει νόμου, την αποζημίωση των δικαιούχων (δημιουργών και εκδοτών) για τις αναπαραγωγές που πραγματοποιούνται στα έργα τους από ιδιώτες για προσωπική χρήση.
Συγκεκριμένα, η εύλογη αμοιβή υπολογίζεται σε ποσοστό που καθορίζει ο νόμος επί της αξίας των τεχνικών μέσων και του χαρτιού κατάλληλου για φωτοτυπία, μέσων δηλαδή που χρησιμοποιούνται από ιδιώτες (είτε στο σπίτι τους είτε στο χώρο εργασίας τους) για να αναπαράγουν έργα λόγου (μέσω της φωτοτύπησης, αντιγραφής, εκτύπωσης, ή ψηφιακής αναπαραγωγής) και εισπράττεται από τους εισαγωγείς των τεχνικών μέσων (φωτοτυπικών μηχανημάτων, εκτυπωτών, Η/Υ, κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών) και χαρτιού.
β) Το δικαίωμα αναπαραγωγής και ψηφιακής χρήσης αποσπασμάτων βιβλίων, εφημερίδων ή περιοδικών από εκπαιδευτικούς οργανισμούς, εταιρείες αποδελτίωσης και επιχειρήσεις το οποίο διασφαλίζει τη νόμιμη πρόσβαση και χρήση των έργων των δικαιούχων (δημιουργών και εκδοτών) καθώς και την αποζημίωση τους για τη χρήση αυτή.
γ) Το δικαιώμα της εύλογης αμοιβής από τον δημόσιο δανεισμό βιβλίων, το οποίο διασφαλίζει, όπως προβλέπει ο πρόσφατος νόμος 4481/2017, την αποζημίωση των δικαιούχων (δημιουργών και εκδοτών) για τη δημόσια δωρεάν χρήση των έργων τους στις βιβλιοθήκες.
Ο ΟΣΔΕΛ εκπροσωπεί περισσότερους από 7.500 δημιουργούς
- συγγραφείς λογοτεχνικών, επιστημονικών, εκπαιδευτικών και άλλων έργων,
- μεταφραστές,
- δημοσιογράφους,
- αρθρογράφους επιστημονικών περιοδικών.
Εάν ανήκετε σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες ή είστε κληρονόμος/κηδεμόνας δημιουργού και επιθυμείτε να αναθέσετε τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων σας στον ΟΣΔΕΛ, θα πρέπει να συνάψετε σύμβαση ανάθεσης με τον Οργανισμό.
Για τη σύναψη και υπογραφή σύμβασης με τον ΟΣΔΕΛ, επικοινωνήστε με το Τμήμα Συμβασιούχων στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Νέα
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2015 22:24
- Γράφτηκε από τον/την gk
- Εμφανίσεις: 259
http://www.economist.com/blogs/erasmus/2015/10/religious-education-greece
Religion and public policy
ALL over Greece, from the Ionian islands to the border villages of Thrace, youngsters aged between five and 17 are settling down to a year of schooling whose content is carefully mandated by the ministry of education. And for the great majority of them, religion, and Orthodox Christianity in particular, will be an important part of the diet. At elementary schools, for example, the ministry wants pupils to be taught to "understand the world as a wonderful creation of God, which humans can enjoy and feel grateful for"; at secondary schools, depending on their age, kids may find themselves studying the Old or the New Testament, the Orthodox Christian calendar, "other Christian confessions" - ie, the Protestant or Catholic faiths - or other world religions, or bioethical questions. This weekend marks the expiry of the annual deadline for applications for a waiver from religion courses; and in practice, only a small minority will cut the classes.
But the terms of the opt-out, and the nature of state-mandated religious instruction, have been contested recently. Greece's radical leftist prime minister, Alexis Tsipras (pictured), is a declared atheist; his long-term aim is to unravel the close relationship between the Greek state and the Orthodox church, whose role as the country's prevailing religion is enshrined by many articles in the constitution. On re-election last month, he named as education minister a secularist politician, Nikos Filis, who had protested over the warm official reception given earlier this year to a casket of saintly relics which were loaned to Greece by the Catholic church in Venice. Soon after the new cabinet's formation, the deputy education minister declared that the procedure for opting out of religion classes would be made much simpler. People braced themselves for a good old-fashioned clash between state and ecclesiastical authority.
But only days later, the spirit of confrontation was exorcised. Mr Filis had an emollient meeting with the archbishop of Athens, Ieronymos, at which he promised the prelate that no unilateral actions would be taken. Greek journalists were told in briefings that the government appreciated the church's humanitarian work to relieve poverty, and it hoped for amicable state-church cooperation over the use of church property for public benefit. They were also assured that the nature of religious education had altered already, and would change more, towards general religious knowledge and away from devotional instruction. But the change would happen in liaison with the church. This weekend, Mr Filis made a new demonstration of friendship with the church by attending the enthronement of a bishop.
What lies behind all this? First, it's not surprising that a government minister wanted to simplify the opt-out. In what seemed like a sop to devout voters, dodging religion courses was actually made harder by a regulation introduced in January during the final days of Greece's previous government (a centre-right/centre-left coalition). That regulation stipulates that the parents of the child (or the youngster him/herself, in the final year) must make a formal declaration to the school; this must specify that the pupil is "not an Orthodox Christian" and therefore seeks exemption on grounds of conscience. The school is encouraged to make sure that this claim is well-founded. This procedure sets the bar very high, given the lingering sense, among many Hellenes, that to declare that you are not Orthodox, at least nominally, is almost like saying you are not Greek.
What really happens in Greek schools depends a lot on human factors. At elementary schools, teachers are supposed to mingle religious instruction with everything else; this comes naturally to some pedagogues and not to others. At secondary school, there are dedicated religion teachers, who usually have (Orthodox) theology degrees; they have a choice between using very old-fashioned text-books, or some user-friendly electronic material which pupils seem to like. But older teachers can't or won't use the internet.
George Kapetanakis, who teaches in an Athens high school, is a moderniser who likes pupils to make their own videos, for example about the way different religions pray and the buildings they use. Contrary to what you'd expect, he finds that migrant children (including Albanian Muslims who are very numerous) don't usually opt out; the ones who consistently do are Jehovah's Witnesses, who are viewed with great suspicion by the Orthodox church. But before the new regulation was introduced, up to a third of the pupils in certain Athens schools were opting out, not out of any strong objection of conscience but to get more time for other activities. Anna Tirikanidou, who has taught religion for 15 years in the more conservative environment of northern Greece, says that in the schools she knows, very few pupils, apart from Jehovah's Witnesses, opt out. She has seen Muslim pupils participate enthusiastically, for example in class discussions about the fasting rules for different religions.
Perhaps none of that should be a surprise. Even (or perhaps especially) in countries where the state tries to regulate and fine-tune everything, practices on the ground tend to evolve at their own pace as social reality changes. And one of the realities facing any prime minister of Greece, regardless of ideology, is that head-on confrontation with the church comes at a high political price. Too high a price, apparently, for Mr Tsipras, who has plenty of other things to worry about: not just an ongoing economic crisis, but rumbling geopolitical tension in the region, a state of affairs which has often prompted the Greeks to rally round their religion.
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Νέα
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 07 Σεπτεμβρίου 2014 20:19
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: Νέα & Ανακοινώσεις
- Κατηγορία: Νέα
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013 16:47
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
Tο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.
Υποκατηγορίες
-
Ανακοινώσεις
- Καταμέτρηση Άρθρων:
- 2
-
Νέα
- Καταμέτρηση Άρθρων:
- 5